| Udostępnij

K2 Internet: podsumowanie 2003 roku i plany na przyszłość

Rok 2003 przyniósł agencji interaktywnej K2 Internet wzrost przychodów o ponad 50%, kilkunastu nowych klientów i 5 nagród na konkursach reklamowych. Przeprowadzona w drugim półroczu strategiczna reorganizacja ma być podstawą do walki o umocnienie pozycji w branży usług interaktywnych w 2004 roku.

Według przyjętego przez radę nadzorczą sprawozdania zarządu, K2 Internet osiągnęła w roku 2003 przychody ze sprzedaży w wysokości 5,496 tys. złotych, co oznacza wzrost o 53% w porównaniu z rokiem 2002. Zysk EBITDA spółki za cały rok 2003 wyniósł około 648 tys. zł. Po pozytywnej ocenie podstawy rozwoju firmy, akcjonariusze K2 podjęli decyzję o zasileniu spółki kwotą 0,7 mln zł. Pozyskane środki przeznaczane są aktualnie na inwestycje, mające umożliwić K2 Internet utrzymanie w 2004 roku dynamiki rozwoju.

W roku 2003 spółka kontynuowała i rozwijała obsługę e-marketingową swoich dotychczasowych głównych klientów: Bank BPH PBK, Ikea, Nokia, Polpharma, Volvo i innych. Rozwój agencji był jednak wynikiem przede wszystkim nawiązywania współpracy z nowymi klientami. W ciągu roku pozyskano kilkunastu nowych klientów, którzy łącznie zapewnili agencji 1/3 przychodów. Szczególnie duże znaczenie miało pozyskanie takich firm jak: Crowley, DWS Polska, Kompania Piwowarska, Michelin czy PZU Życie.

W drugiej połowie roku K2 podjęła szereg projektów reorganizacyjnych zarządzanie. W październiku 2003 roku ukonstytuował się nowy, trzyosobowy zarząd. Zmieniono system zarządzania agencją tworząc 4 nowe stanowiska dyrektorskie. W strukturze agencji utworzono dział strategicznego konsultingu e-marketingowego, świadczący usługi doradcze na rzecz klientów agencji oraz innych firm. Uruchomiono również agencyjną bazę wiedzy będącą intranetowym systemem gromadzącym kilka tysięcy dokumentów o kluczowym znaczeniu dla rozwoju i wykorzystywania know-how agencji. Pod koniec roku uruchomiony został program opcji pracowniczych.

Podniesienie kapitału oraz reorganizacja K2 Internet stanowią podstawę do działań agencji w roku 2004. Planowany wzrost przychodów na poziomie kilkudziesięciu procent ma zostać osiągnięty przez bardziej aktywną akwizycję nowych klientów oraz dalsze uzupełnianie kompleksowej oferty usług z zakresu zintegrowanej komunikacji marketingowej w Internecie. Kontynuowane będą – związane już z pierwszymi sukcesami – projekty rozszerzania działalności K2 poza granice Polski.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...