| Udostępnij

Badanie: Gemius dla Brauna w Polsce i Czechach

W ostatnich dniach zakończono trwający prawie trzy miesiące projekt badawczy realizowany przez Gemius na zlecenie Gillette Poland dla marki Braun. Celem badania było określenie efektywności prowadzonej przez Gillette w okresie przedświątecznym kampanii reklamowej on-line w Polsce i Czechach. Wyniki badania dowiodły, że reklama w Internecie miała duży wpływ na wzrost świadomości marki w badanej grupie internautów.

W ramach promocji marki Braun po raz pierwszy do tradycyjnie stosowanych kanałów komunikacji reklamowej włączono Internet. W konsekwencji postanowiono ocenić efektywność reklamy on-line na tle innych mediów. Badanie miało określić zarówno efekt bezpośredni kampanii (liczba wyświetleń reklamy czy też liczba kliknięć), jak też jej wpływ na świadomość, postrzeganie marki oraz deklaracje zakupu wśród internautów. W związku z prowadzeniem kampanii w różnych mediach dążono ponadto do wskazania ich wpływu na zapamiętywanie kampanii przez internautów.

Badanie wykazało, że internauci posiadający kontakt z reklamą on-line, mieli wyższą świadomość marki Braun, niż ci, którzy reklamę widzieli tylko w innych mediach. Wyniki badania pozwoliły również ocenić, w jakim stopniu zastosowane kreacje reklamowe podobały się użytkownikom sieci, jak też porównać zachowania internautów z Polski i Czech.

Kilkuetapowe badanie oparto na metodologii gemiusBrandingEffect. Pierwszy etap badania, przed kampanią, pozwolił na podstawie wyników ankiet określić świadomość bazową marki wśród grupy docelowej. W trakcie kampanii reklamowej badano efekt bezpośredni kampanii. Do jego realizacji wykorzystano skrypty podpinane pod kreacje reklamowe. Rejestrowały one każdą emisję reklamy, a także każde kliknięcie w nią internauty.

Pod koniec kampanii spośród internautów wybrano dwie grupy konsumenckie i poproszono je o wypełnienie – podobnej do poprzedniej – ankiety on-line. Pierwszą grupę stanowiły osoby, którym wyświetlono kreacje, a drugą te, które nie miały z nią kontaktu. Porównanie wyników ankiet wypełnionych przez te dwie grupy respondentów dało odpowiedź, jaki wpływ miała reklama świąteczna na postrzeganie marki Braun wśród internautów.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...