| Udostępnij

Raport: Zaskoczyliśmy Unię

Z najnowszego badania sfinansowanego przez Komisję Europejską wynika, że luka technologiczna (ang. digital divide) między przedsiębiorstwami z zachodniej i wschodniej Europy nie jest tak wielka jak przypuszczano. Liderami wśród nowych członków UE pod względem wykorzystania nowych technologii w biznesie są Słowenia, Estonia i Czechy. Raport z badania określa kierunek rozwoju europejskiego e-biznesu.

Badanie zatytułowane e-Business W@tch zostało przeprowadzone w listopadzie 2003 r. w 26 krajach Unii Europejskiej, krajach przystępujących do UE oraz kandydujących do Unii.

Ponieważ w badaniach konsumenckiego wykorzystania nowych technologii i Internetu wypadamy dużo słabiej niż społeczeństwa zachodniej Europy, więc równie przepastnej luki cywilizacyjnej oczekiwano w obszarze zastosowań biznesowych. Okazało się, że w biznesie tak wielkiej przepaści wcale nie ma. Firmy z Estonii dla przykładu równie często korzystają z łączy o przepustowości 2 Mbps co firmy w Niemczech, Francji, czy Wielkiej Brytanii. Inne kraje, takie jak Polska czy Węgry, mają w tym rankingu słabsze osiągnięcia, ale wciąż są to wyniki zbliżone do średniej z obecnych krajów członkowskich UE.

Większe różnice między wschodem, a zachodem można zauważyć analizując wykorzystanie bardziej złożonych usług i produktów niż dostęp do Internetu, np. e-procurement, czy integrację łańcucha dostaw. Autorzy raportu wskazują na Polskę, w której tylko 19% przedsiębiorstw zamawia część swoich zakupów on-line, podczas gdy w “starej Europie” robi to 46% firm. Również Węgry, Słowacja i Litwa nie wypadły w tym rankingu najlepiej, mimo że właśnie e-procurement uznawany jest za formę e-biznesu, która w bezpośredni sposób przyczynia się do ograniczenia kosztów.

Wyniki badania e-Business W@tch wskazują również, że korzystanie z narzędzi e-biznesu związane jest zwykle z dużymi rozmiarami firmy oraz z przynależnością do specyficznej branży. Im większa firma tym większe korzyści widzi w zastosowaniu rozwiązań teleinformatycznych. Poza tym z badania widać jasno, że branże produkcyjne, takie jak motoryzacyjna lub elektroniczna, wszelkimi sposobami dążą do usprawnienia łańcucha dostaw. Inne branże, takie jak turystyczna, handlowa i związane z usługami dla sektora konsumenckiego, postrzegają e-biznes głównie jako narzędzie promocji i kształtowania relacji z klientami.

kliknij aby powiększyć

Raport z badania jest bezpłatny i zawiera wiele interesujących informacji na temat wykorzystania różnego rodzaju narzędzi e-biznesu w poszczególnych branżach i krajach rozszerzonej UE.

Pobierz: Raport z badania e-Business W@tch

Pobierz: Wyniki badania e-Business W@tch

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...