| Udostępnij

Raport: Zaskoczyliśmy Unię

Z najnowszego badania sfinansowanego przez Komisję Europejską wynika, że luka technologiczna (ang. digital divide) między przedsiębiorstwami z zachodniej i wschodniej Europy nie jest tak wielka jak przypuszczano. Liderami wśród nowych członków UE pod względem wykorzystania nowych technologii w biznesie są Słowenia, Estonia i Czechy. Raport z badania określa kierunek rozwoju europejskiego e-biznesu.

Badanie zatytułowane e-Business W@tch zostało przeprowadzone w listopadzie 2003 r. w 26 krajach Unii Europejskiej, krajach przystępujących do UE oraz kandydujących do Unii.

Ponieważ w badaniach konsumenckiego wykorzystania nowych technologii i Internetu wypadamy dużo słabiej niż społeczeństwa zachodniej Europy, więc równie przepastnej luki cywilizacyjnej oczekiwano w obszarze zastosowań biznesowych. Okazało się, że w biznesie tak wielkiej przepaści wcale nie ma. Firmy z Estonii dla przykładu równie często korzystają z łączy o przepustowości 2 Mbps co firmy w Niemczech, Francji, czy Wielkiej Brytanii. Inne kraje, takie jak Polska czy Węgry, mają w tym rankingu słabsze osiągnięcia, ale wciąż są to wyniki zbliżone do średniej z obecnych krajów członkowskich UE.

Większe różnice między wschodem, a zachodem można zauważyć analizując wykorzystanie bardziej złożonych usług i produktów niż dostęp do Internetu, np. e-procurement, czy integrację łańcucha dostaw. Autorzy raportu wskazują na Polskę, w której tylko 19% przedsiębiorstw zamawia część swoich zakupów on-line, podczas gdy w “starej Europie” robi to 46% firm. Również Węgry, Słowacja i Litwa nie wypadły w tym rankingu najlepiej, mimo że właśnie e-procurement uznawany jest za formę e-biznesu, która w bezpośredni sposób przyczynia się do ograniczenia kosztów.

Wyniki badania e-Business W@tch wskazują również, że korzystanie z narzędzi e-biznesu związane jest zwykle z dużymi rozmiarami firmy oraz z przynależnością do specyficznej branży. Im większa firma tym większe korzyści widzi w zastosowaniu rozwiązań teleinformatycznych. Poza tym z badania widać jasno, że branże produkcyjne, takie jak motoryzacyjna lub elektroniczna, wszelkimi sposobami dążą do usprawnienia łańcucha dostaw. Inne branże, takie jak turystyczna, handlowa i związane z usługami dla sektora konsumenckiego, postrzegają e-biznes głównie jako narzędzie promocji i kształtowania relacji z klientami.

kliknij aby powiększyć

Raport z badania jest bezpłatny i zawiera wiele interesujących informacji na temat wykorzystania różnego rodzaju narzędzi e-biznesu w poszczególnych branżach i krajach rozszerzonej UE.

Pobierz: Raport z badania e-Business W@tch

Pobierz: Wyniki badania e-Business W@tch

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...