| Udostępnij

Case study: konkurs z marketingiem wirusowym od energe21 i OpenDesign

Firma odzieżowa Redan zorganizowała walentynkowy konkurs z elementami marketingu wirusowego. Przygotowaniem konkursu, wizualizacji online oraz offline zajęła się agencja interaktywna energe21, a za przeprowadzenie kampanii promocyjnej oraz zakup mediów odpowiedzialna była agencja OpenDesign. Prezentujemy szczegółowe dane dotyczące skuteczności tej akcji.

Marka odzieży młodzieżowej Top Secret należy do firmy Redan S.A. W ramach realizowanej przez firmę strategii marketingowej dla tej marki, w dniach 5.02-22.02 br. przeprowadzony został internetowy konkurs walentynkowy pod hasłem “Ubieramy Was do pary“.

Celem kampanii było wypromowanie brandu Top Secret oraz zbudowanie świadomości marki w sieci. Celami pośrednimi było zachęcenie internautów do wzięcia udziału w konkursie i wejścia na stronę konkursową. Promocja konkursu wykorzystywała interaktywną reklamę typu BrandMark, wykonaną w technologii flash, a także mailing HTML oraz banner standard w Komunikatorze Tlen.pl. Kreacja poszczególnych form reklamowych wykonana została w nawiązaniu do klimatu strony i wizualizacji konkursu.

Na stronie konkursowej użytkownicy mogli wysyłać kartki z życzeniami do swoich “walentynek”. Na autorów najoryginalniejszych życzeń czekały atrakcyjne nagrody w postaci trzech zestawów ubrań (dla niej i dla niego) marki Top Secret. Ponadto Internauci mieli możliwość polecenia konkursu swoim znajomym. Uczestnicy, z których polecenia najwięcej osób wzięło udział w konkursie otrzymywały w nagrodę koszulki Top Secret. Koszulkami nagradzana była również co pięćdziesiąta osoba biorąca udział w konkursie.

W czasie trwania kampanii serwis konkursowy odwiedziło 15 650 internautów, którzy wykonali łącznie 24 277 wizyt złożonych ze 179 645 odsłon. Średnia dzienna liczba odsłon wyniosła blisko 10.000. Największa liczba odsłon została zanotowana w dniu 11.02.04, w którym wyemitowany został banner reklamowy w Komunikatorze Tlen.pl (50.000 odsłon) oraz w dniu 12.02.04 kiedy to rozesłany został mailing (blisko 45.000 odsłon).

Wskaźnik CTR, określający bezpośrednią skuteczność kampanii, dla poszczególnych form reklamy wyniósł odpowiednio: 10,3% dla reklamy typu BrandMark, 18,82% dla mailingu oraz 1,27% dla bannera umieszczonego w komunikatorze Tlen. W ujęciu całościowym, kampania osiągnęła dobry wskaźnik CTR = 4,32%.

Najbardziej skuteczna okazała się reklama w serwisie Filipinka (CTR=23,08%) oraz mailing (CTR=18,82%). Wysoką skutecznością charakteryzowała się również reklama w serwisie bravo.pl oraz onet.chat.pl (odpowiednio 14,43 oraz 13,24%). Dobrą skuteczność miały również reklamy wyświetlane na serwisach mtv.pl ( CTR=12,23%), xsport (CTR=11,55%), korba.pl (CTR=9,51%) oraz pogodzinach.pl (CTR=8,58%).

W ocenie agencji energe21 wskaźnik CPC przeprowadzonej kampanii, określający koszt pozyskania jednego kliknięcia, był wyjątkowo niski i ukształtował się na poziomie 0,60 PLN. Zdaniem energe21 średnia wartość tego wskaźnika dla kampanii prowadzonych w Polsce wynosi od 2 do 5 PLN.

W konkursie wzięły udział 2372 osoby, z których 1091 przesłało rekomendację konkursu do łącznie 7467 osób (adresów e-mail). Z polecenia w konkursie skorzystały 392 osoby, czyli 5,25% zaproszonych. Największa liczba przesłanych poleceń od jednego użytkownika wyniosła 401. Z kolei największa liczba osób, które weszły z polecenia jednej osoby wyniosła 50.

Niezależnie od osiągniętych wyników, zleceniodawcy i obu wykonawcom należą się wyrazy uznania za decyzję o ujawnieniu szczegółów przebiegu kampanii. Być może pomogą one przekonać się innym reklamodawcom do inwestowania w e-marketing. Zwykle tak szczegółowe dane są utrzymywane w tajemnicy ponieważ akcja albo się nie udała i nie ma powodów do chwalenia się, albo wypadła bardzo dobrze i zleceniodawca chce zachować dla siebie metody i narzędzia, które pozwoliły mu osiągnąć sukces.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...