| Udostępnij

gemiusAudience: pierwsze całościowe badanie

Długo oczekiwane całościowe badanie polskiego Internetu będzie dostępne już wkrótce pod marką gemiusAudience. Wyniki badania kupować będą agencje reklamowe i domy mediowe planujące kampanie reklamowe swoich klientów.

W połowie kwietnia Gemius SA zaprezentuje wyniki w dwóch modułach. Pierwszy moduł prezentował będzie widownię wszystkich witryn oglądanych przez polskich Internautów, zarówno witryn polskich, jak i zagranicznych. Drugi moduł pokazywał będzie potencjał reklamowy podmiotów, które podpiszą umowę z Gemius SA i przystąpią do badania.

gemiusAudience to następca badania Prawdziwy Profil, którym objęte były serwisy zrzeszone w sieciach reklamowych oraz kilku wydawców niezależnych. Gemius zapowiada szczegółowe informacje o widowni poszczególny witryn, ale również o potencjale reklamowym poszczególnych podmiotów oferujących sprzedaż powierzchni reklamowej w Internecie – sieci reklamowych, większych i mniejszych portali nie zrzeszonych w żadnej z sieci.

“Jest to pierwsze całościowe badanie polskiego Internetu. Będzie umożliwiało planowanie kampanii reklamowych on-line w oparciu o twarde dane dotyczące poszczególnych witryn i oferty podmiotów je oferujących, a na to właśnie długo czekali reklamowdawcy. Z rozmów z przedstawicielami agencji reklamowych wynika, że są nim bardzo zainteresowani” mówi Marcin Pery, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w Gemius SA.

Pierwszy moduł badania będzie dostarczać informacje o podstawowych wskaźnikach oglądalności wszystkich witryn internetowych oraz charakterystykę profili społeczno-demograficznych polskich Internautów, którzy te witryny odwiedzają. Prezentowane będą dane dotyczące zarówno największych witryn zagranicznych takich jak Yahoo.com, Google.com, czy CNN.com, jak również wszystkich witryn polskich, których oglądalność wykracza poza błąd badania. Wyniki tego rodzaju będą dostępne dzięki połączeniu :

  • wyników badań typu site-centric, którymi objęte są witryny w ramach Prawdziwego Profilu, dostosowanych do struktury całego badania
  • estymacji widowni witryn takich jak Yahoo bazujących na wynikach czerpanych z badań panelowych i ankietowych organizowanych przez Gemius SA

Wyniki zebrane przez firmę Gemius będą dodatkowo “doważane” do struktury wszystkich Internautów dostarczanej przez TNS OBOP, tak aby badanie odzwierciedlało rzeczywiste zachowania wszystkich polskich internautów, a nie tylko badanych osób.

Drugi moduł badania ma pomagać mediaplanerom agencji reklamowych i domów mediowych w planowaniu kampanii swoich klientów w Internecie. Celem wykorzystania tego modułu ma być oszacowanie potencjału reklamowego poszczególnych podmiotów medialnych (portali, sieci reklamowych). Drugi moduł badania będzie dostarczał reklamodawcom takich informacji, które “pozwolą im optymalizować decyzje biznesowe”. Będzie to możliwe dzięki szczegółowym informacjom na temat wszystkich wskaźników oglądalności badanych witryn i serwisów internetowych (praktycznie niezależnie od ich wielkości). Ma także pokazywać zależności pomiędzy badanymi podmiotami medialnymi, w tym wskaźniki współoglądalności.

Gemius zapowiada, że ostatnie wyniki badania Prawdziwy Profil w dotychczasowej formie opublikowane zostaną zgodnie z obowiązującą metodologią jeszcze w marcu br.

Gemius deklaruje, że nikomu nie zamyka drogi do objęcia badaniem. Każdy podmiot medialny może przystąpić do uczestnictwa w drugim module badawczym poprzez zaakceptowanie Statutu Badania i podpisanie Umowy Partnerskiej. “Chęć podpisania takiej umowy zadeklarowali już wszyscy dotychczasowi uczestnicy badania Prawdziwy Profil oraz kilka innych podmiotów medialnych” mówi Marcin Pery, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w Gemius SA. Nie chce zdradzić, czy wśród wydawców witryn które mają być objęte badaniem są inwestorzy Polskich Badań Internetu, jednak z nieoficjalnych informacji zebranych przez BiznesNet.pl wynika, że co najmniej jeden z wiodących portali wyrażał taką gotowość.

Uruchomienie całościowego badania bez udziału Polskich Badań Internetu – naszym zdaniem – oznacza fiasko rozmów Gemiusa z podmiotami zrzeszonymi w PBI. Wiadomo nieoficjalnie, że rozmowy te dotyczyły m.in. sposobu prezentowania danych pokazujących potencjał reklamowy poszczególnych graczy.

Wszyscy zainteresowani zdawali sobie sprawę, że badanie Prawdziwy Profil (PP), to produkt przejściowy, aż do chwili startu PBI – badania wycinkowe nie mogłyby się przecież ostać przy badaniu całościowym. Nikomu by na tym nie zależało.

Teraz wygląda na to, że jedynym badaniem całościowym jakie ujrzy światło dzienne jest gemiusAudience, czyli rozwinięcie koncepcji Prawdziwego Profilu wyprowadzające nas poza świat witryn zrzeszonych w sieciach reklamowych. Ciekawe czy i jakie największe portale przystąpią do tego badania, przyznając jednocześnie że idea PBI padła ofiarą konfliktu interesów nie do rozwiązania…

Poniżej publikujemy komunikat otrzymany od Gemius SA

Warszawa, 11.03.2004 r.

Oświadczenie Zarządu Gemius S.A.

Zarząd Gemius S.A. niniejszym oświadcza, że rozwój badania Prawdziwy Profil i jego przekształcenie w badanie gemiusAudience nie oznacza fiaska rozmów z PBI Sp. z o.o. Gemius S.A. w dobrej wierze prowadzi cały czas rozmowy z PBI Sp. z o.o. na temat współpracy przy realizacji badania panelowego, mając nadzieję na szybkie uzgodnienie warunków jego realizacji. Naturalny rozwój badania Prawdziwy Profil (i jego przekształcenie w gemiusAudience) ze względu na przyjętą metodologię badania i sposób prezentacji wyników nie stanowi jakiejkolwiek przeszkody na drodze do ostatecznego porozumienia pomiędzy Gemius S.A. i PBI Sp. z o.o.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...