| Udostępnij

Aukcje zamiast komisu w Interii

Portal Interia.pl, we współpracy z firmą QXL Poland uruchomił serwis aukcyjny. Zastąpił on istniejący dotychczas w portalu Komis. Równolegle z ogólnym systemem aukcji powstał serwis MotoAukcje.

Udostępnione serwisy aukcyjne stanowią uzupełnienie oferty portalu o usługi e-commerce typu C2C, umożliwiające wymianę handlową pomiędzy użytkownikami indywidualnymi, oraz B2C, dające podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą możliwość sprzedaży produktów użytkownikom indywidualnym. Dziennie wystawianych jest na sprzedaż ponad 35 tys. przedmiotów i zawieranych jest około 17 tys. transakcji.

Przedmiotem aukcji może być dowolny towar lub usługa (wyjątkiem są towary niebezpieczne, naruszające obowiązujące prawo, mogące być uznane za obsceniczne, znieważające lub wprowadzające w błąd oraz te, którymi handel podlega ograniczeniom czy wymaga stosownych zezwoleń). Wystawiane na aukcjach przedmioty podzielone są na 13 głównych, najpopularniejszy kategorii. Serwis MotoAukcje umożliwia zawieranie transakcji dotyczących samochodów, motocykli i innych pojazdów oraz części do nich.

„Wybór QXL Poland na partnera Interia.pl pozwala nam na wprowadzenie do portalu systemu aukcyjnego sprawdzonego kilkuletnią obecnością na krajowym rynku i posiadającego już na starcie wiele ofert sprzedaży. Jest także ekonomicznie uzasadniony” – komentuje nawiązanie współpracy Jacek Pasławski, członek zarządu Interia.pl. – „W miejsce dotychczasowego komisu udostępniamy użytkownikom system, który umożliwia dokonywanie transakcji w trybie komisowym, czyli natychmiast i za ściśle określoną cenę, a ponadto oferuje aukcyjne modele sprzedaży” – dodaje.

Użytkownicy systemu mogą skorzystać z aukcji jednoprzedmiotowych – standardowej, standardowej z opcją „Kup Teraz”, tylko z opcją „Kup Teraz” i z ceną minimalną – oraz z aukcji wieloprzedmiotowych zwykłych i z opcją „Kup Teraz”. Serwis zapewnia możliwość uruchamiania tzw. aukcji prywatnych, w których udział brać może tylko grono osób zaproszonych przez sprzedającego. Udostępnia też szereg usług związanych z wystawianiem produktów i usług na aukcjach, m.in. dodatkowo gwarantujących bezpieczeństwo dokonywanych transakcji.

Podstawowa funkcjonalność serwisów Aukcje i MotoAukcje jest dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu. Korzystanie z bardziej zaawansowanych funkcji systemu wymaga od użytkownika zarejestrowania się w systemie, przy czym za rejestrację i aktywowanie konta nie są pobierane od użytkownika żadne opłaty. Niewielkiej opłaty wymaga wystawienie przedmiotu na aukcję. Serwis pobiera też prowizję od zawartej transakcji sprzedaży.

Uruchomienie aukcji wspierane jest kampanią promocyjną w obrębie portalu. Obejmuje ona obecność serwisu na stronie głównej portalu, niestandardowe formy obecności reklamowej oraz typowe narzędzia reklamowe jak bannery, sky-scrapery, mailing i stopki tekstowe doklejane do wiadomości e-mail.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...