| Udostępnij

D-Link: “Operatorzy blokują powszechność Wi-Fi”

“Zapowiedziane przez operatorów GSM ceny usług bezprzewodowego dostępu do Internetu są zdecydowanie zbyt wysokie” przekonuje Roman Napierała, dyrektor D-Link Polska. “To blokowanie idei powszechności tego rodzaju usług” dodaje. D-Link zauważa, że na wysokich cenach operatorów GSM mogą skorzystać właściciele sieci kawiarni, hoteli, czy lotniska, które zbudują własne hot-spoty i będą z nich czerpać profity. Infrastrukturę chętnie dostarczy im D-Link.

W ostatnich dniach swoją promocyjną ofertę cenową zaprezentował operator sieci Plus GSM, który posiada kilkanaście hot-spotów w całej Polsce. Więcej ma tylko Era GSM, która zainstalowała urządzenia głównie w hotelach i we własnych salonach sprzedaży. Era za korzystanie ze swoich hot-spotów nie pobiera w ramach promocji żadnych opłat. W sieci Plus GSM półgodzinne połączenie z Internetem kosztuje w obowiązującej do końca kwietnia promocji 14 zł.

“To więcej niż koszt połączenia dial-up oferowanego przez Telekomunikację Polską” dziwi się dyrektor D-Link Polska Roman Napierała. “Dla mnie to ewidentny znak, że z bezprzewodowego dostępu do Internetu próbuje się sztucznie stworzyć dostępną nielicznym usługę luksusową. Według oferty 6 godzin połączenia z Internetem ma kosztować ponad 100 zł, a za taką stawkę większość dostawców usług internetowych oferuje bezprzewodowy dostęp do sieci przez cały miesiąc.”

Na świecie zasada hot-spotów zakłada przeniesienie doskonale znanej idei kawiarenek internetowych w miejsca, w których użytkownicy przenośnych komputerów mogliby korzystać z bezprzewodowego internetu. W Europie jest dziś wiele miejsc, gdzie z internetu bez kabli korzysta się bezpłatnie lub za symboliczna opłatą. Są to głównie lotniska, kawiarnie, biblioteki, parki, miejskie deptaki. “By podobną ideę dało się realizować w Polsce, oprócz powszechności samych Hot-Spotów, oferta musi być przystępna cenowo” uważa Roman Napierała. “Nie spodziewam się, by przy takich stawkach operatorów komórkowych znalazło się wielu chętnych na ich usługi. Niedawno jeszcze atakowana za blokowanie powszechności dostępu do Internetu Telekomunikacja Polska zyskała nie mniej zatwardziałych sojuszników w postaci operatorów GSM.

W dyskusji zabiera także głos Klaus Dieter Hesse, wiceprezes D-Link Europe. Jako przykład podaje stawki obowiązujące u operatorów w Czechach. “Półgodzinny koszt połączenia z internetem w hot-spotach T-Mobile i Eurotel kosztuje w przeliczeniu około 5-7 zł. To niemal połowę taniej niż w Polsce” zauważa.

“W ten sposób idei powszechności bezprzewodowego internetu w naszym kraju podcina się skrzydła” twierdzi Roman Napierała. “Co prawda hot-spot Ery wciąż jest objęty bezpłatną promocją, ale już promocyjne ceny Polkomtela są jak na polskie, a nawet europejskie realia, zbyt wygórowane. Stawki Ery będą zapewne porównywalne, podobnie jak w przypadku cen za połączenia GSM.”

“To dobra wiadomość dla właścicieli kawiarni, którzy planują inwestycję w bezprzewodowy internet. Dzięki zaporowym cenom operatorów, tworząc własne sieci mogą uzyskać dodatkowe źródło przychodów” przewiduje dyrektor D-Link Polska. Tylko czy owe przychody pozwolą właścicielowi hot-spotu zrównoważyć koszty inwestycji w sprzęt i dostęp do sieci szkieletowej? Tego zaganienia D-Link nie analizuje.

D-Link jest światowym producentem sprzętu sieciowego. Według danych za 2003 rok firma zajmuje drugą pozycję pod względem przychodów z produkcji sprzętu do budowy sieci bezprzewodowych. W Polsce firma utworzyła własne biuro operacyjne. D-Link Polska współpracuje m.in. z Uniwersytetem Warszawskim. Jest fundatorem bezpłatnej sieci bezprzewodowej w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie (BUW).

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...