| Udostępnij

Strategia reklamy on-line PKO BP

W pierwszych dniach maja PKO BP rozpoczął w Internecie kampanię, którą jej współtwórcy, czyli agencja HYPERmedia, określa jako największą kampanię e-marketingową realizowaną dotychczas przez “tradycyjny bank” w polskiej Sieci. Cele kampanii zostały określone jako zasięgowe i sprzedażowe, a będą realizowane dzięki aktywnej promocji w najpopularniejszych miejscach odwiedzanych przez zamożniejszych internautów.

Stała obecność PKO BP w Internecie jest kontynuacją wcześniejszych działań tego banku w sieci, ale na większą skalę. Jak tłumaczą autorzy kampanii dopracowanie projektu trwało kilka miesięcy, ponieważ przedsięwzięcie zostało zaplanowane jako działanie długoterminowe. PKO BP jest największym polskim bankiem detalicznym i można się spodziewać, że budżet kampanii nie jest mały, a więc jego planowanie musiało być wykonane z należytą starannością i poparte wiarygodną argumentacją przyjętych rozwiązań.

Potencjalny klient PKO BP korzystając z Internetu może spotkać się z przekazem reklamowym na “kilkudziesięciu” różnych stronach (m.in. Onet, Gazeta, Trader, Expander, Bankier, Money, Elfin, Puls Biznesu). O ofercie przeczyta na kilkunastu z nich. Wybrane portale pośredniczą w sprzedaży produktów hipotecznych, co ma ułatwić internautom skorzystanie z oferty banku w tym zakresie.

Stała obecność w sieci ma być również wspierana przez dodatkowe, cykliczne kampanie reklamowe, związane z promocyjnymi produktami i usługami banku. Okresowe nasilanie działań będzie spójne z analogicznymi kampaniami realizowanymi w mediach offline’owych.

Podręczniki marketingu tłumaczą, że aby reklama była skuteczna potencjalny nabywca musi się z nią zetknąć 5, 7 albo nawet więcej razy. Skala promocji PKO BP ma doprowadzić do wielu kontaktów z potencjalnymi klientami, a w rezultacie przyciągnąć ich do witryny PKO Banku Polskiego i zainteresować ofertą.

“Uruchomienie projektu poprzedzone zostało szczegółowymi analizami i badaniami. Proces wdrożenia trwał kilka ostatnich miesięcy i jest to jeden z najważniejszych projektów e-marketingowych zrealizowanych w polskiej sieci w 2004 r.” zapowiada Krzysztof Andrzejczak, Dyrektor Marketingu Agencji HYPERmedia. “Internet staje się jednym z podstawowych kanałów dystrybucji produktów finansowych. Zdaje się to dostrzegać również środowisko bankowe. Działania PKO BP zmierzają do maksymalnego wykorzystania potencjału drzemiącego w medium internetowym. Koncepcja stałej obecności stanowi jeden z kluczowych elementów realizacji tego celu.”

“Bankowość w Polsce poszukuje nowych sposobów dotarcia do klienta” mówi Marek Kłuciński, Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP. “W Internecie tkwią bardzo duże możliwości, które obecnie są wykorzystywane w ograniczonym stopniu. Koncepcja stałej obecności w Internecie została przygotowana nie tylko z myślą o prezentacji oferty w najważniejszych miejscach w sieci, ale również z możliwością wykorzystania Internetu jako kanału sprzedaży produktów bankowych. Jest to kolejne działanie świadczące o otwarciu na nowoczesne rozwiązania największego polskiego banku. W ten sposób PKO Bank Polski po raz kolejny podejmuje nowe wyzwanie, wskazując jednocześnie kierunek rozwoju sektora bankowego w Polsce.”

“PKO Bank Polski to dla Bankier.pl bardzo ważny partner, dlatego tym bardziej cieszy nas nawiązana współpraca. Dzięki niej największy polski bank zyska możliwość prezentacji swojej oferty w Centrum Finansowym Bankier.pl, a użytkownicy portalu, oprócz ponad 40 dotychczasowych produktów i usług finansowych, będą mogli wybierać także spośród bardzo szerokiej gamy produktowej PKO Banku Polskiego” mówi Waldemar Wysowski, Dyrektor Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl SA.

“Obecność PKO BP to znaczące rozszerzenie oferty produktów bankowych prezentowanych w naszym serwisie. Z naszego punktu widzenia obecność największego banku polskiego podniesie atrakcyjność pasażu dla użytkowników” powiedział Piotr Kowalczyk, produkt manager w Onet.pl.

Koncepcję “stałej obecności” PKO Banku Polskiego w Internecie realizuje agencja HYPERmedia. Ale jak widać z powyższych wypowiedzi przedstawicieli portali nie tylko agencja ma powody do zadowolenia. Najprawdopodobniej sam bank za jakiś czas też będzie miał się z czego cieszyć.

Badania przeprowadzone przez CBOS w nieco innej, ale w równie konkurencyjnej dziedzinie jak bankowość – w zakresie rozpoznawalności i poparcia dla polityków – dowodzą, że jedynie długotrwała, stała obecność w mediach zapewnia utrzymywanie popularności.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...