| Udostępnij

Strategia reklamy on-line PKO BP

W pierwszych dniach maja PKO BP rozpoczął w Internecie kampanię, którą jej współtwórcy, czyli agencja HYPERmedia, określa jako największą kampanię e-marketingową realizowaną dotychczas przez “tradycyjny bank” w polskiej Sieci. Cele kampanii zostały określone jako zasięgowe i sprzedażowe, a będą realizowane dzięki aktywnej promocji w najpopularniejszych miejscach odwiedzanych przez zamożniejszych internautów.

Stała obecność PKO BP w Internecie jest kontynuacją wcześniejszych działań tego banku w sieci, ale na większą skalę. Jak tłumaczą autorzy kampanii dopracowanie projektu trwało kilka miesięcy, ponieważ przedsięwzięcie zostało zaplanowane jako działanie długoterminowe. PKO BP jest największym polskim bankiem detalicznym i można się spodziewać, że budżet kampanii nie jest mały, a więc jego planowanie musiało być wykonane z należytą starannością i poparte wiarygodną argumentacją przyjętych rozwiązań.

Potencjalny klient PKO BP korzystając z Internetu może spotkać się z przekazem reklamowym na “kilkudziesięciu” różnych stronach (m.in. Onet, Gazeta, Trader, Expander, Bankier, Money, Elfin, Puls Biznesu). O ofercie przeczyta na kilkunastu z nich. Wybrane portale pośredniczą w sprzedaży produktów hipotecznych, co ma ułatwić internautom skorzystanie z oferty banku w tym zakresie.

Stała obecność w sieci ma być również wspierana przez dodatkowe, cykliczne kampanie reklamowe, związane z promocyjnymi produktami i usługami banku. Okresowe nasilanie działań będzie spójne z analogicznymi kampaniami realizowanymi w mediach offline’owych.

Podręczniki marketingu tłumaczą, że aby reklama była skuteczna potencjalny nabywca musi się z nią zetknąć 5, 7 albo nawet więcej razy. Skala promocji PKO BP ma doprowadzić do wielu kontaktów z potencjalnymi klientami, a w rezultacie przyciągnąć ich do witryny PKO Banku Polskiego i zainteresować ofertą.

“Uruchomienie projektu poprzedzone zostało szczegółowymi analizami i badaniami. Proces wdrożenia trwał kilka ostatnich miesięcy i jest to jeden z najważniejszych projektów e-marketingowych zrealizowanych w polskiej sieci w 2004 r.” zapowiada Krzysztof Andrzejczak, Dyrektor Marketingu Agencji HYPERmedia. “Internet staje się jednym z podstawowych kanałów dystrybucji produktów finansowych. Zdaje się to dostrzegać również środowisko bankowe. Działania PKO BP zmierzają do maksymalnego wykorzystania potencjału drzemiącego w medium internetowym. Koncepcja stałej obecności stanowi jeden z kluczowych elementów realizacji tego celu.”

“Bankowość w Polsce poszukuje nowych sposobów dotarcia do klienta” mówi Marek Kłuciński, Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP. “W Internecie tkwią bardzo duże możliwości, które obecnie są wykorzystywane w ograniczonym stopniu. Koncepcja stałej obecności w Internecie została przygotowana nie tylko z myślą o prezentacji oferty w najważniejszych miejscach w sieci, ale również z możliwością wykorzystania Internetu jako kanału sprzedaży produktów bankowych. Jest to kolejne działanie świadczące o otwarciu na nowoczesne rozwiązania największego polskiego banku. W ten sposób PKO Bank Polski po raz kolejny podejmuje nowe wyzwanie, wskazując jednocześnie kierunek rozwoju sektora bankowego w Polsce.”

“PKO Bank Polski to dla Bankier.pl bardzo ważny partner, dlatego tym bardziej cieszy nas nawiązana współpraca. Dzięki niej największy polski bank zyska możliwość prezentacji swojej oferty w Centrum Finansowym Bankier.pl, a użytkownicy portalu, oprócz ponad 40 dotychczasowych produktów i usług finansowych, będą mogli wybierać także spośród bardzo szerokiej gamy produktowej PKO Banku Polskiego” mówi Waldemar Wysowski, Dyrektor Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl SA.

“Obecność PKO BP to znaczące rozszerzenie oferty produktów bankowych prezentowanych w naszym serwisie. Z naszego punktu widzenia obecność największego banku polskiego podniesie atrakcyjność pasażu dla użytkowników” powiedział Piotr Kowalczyk, produkt manager w Onet.pl.

Koncepcję “stałej obecności” PKO Banku Polskiego w Internecie realizuje agencja HYPERmedia. Ale jak widać z powyższych wypowiedzi przedstawicieli portali nie tylko agencja ma powody do zadowolenia. Najprawdopodobniej sam bank za jakiś czas też będzie miał się z czego cieszyć.

Badania przeprowadzone przez CBOS w nieco innej, ale w równie konkurencyjnej dziedzinie jak bankowość – w zakresie rozpoznawalności i poparcia dla polityków – dowodzą, że jedynie długotrwała, stała obecność w mediach zapewnia utrzymywanie popularności.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...