| Udostępnij

Raport mojeauto.pl: po wejściu do UE mocny start Chevroletów

Paradoksalnie po wejściu Polski do Unii Europejskiej najciekawszą marką wśród samochodów osobowych dostępnych na rynku – zdaniem rodzimych internautów – jest amerykański Chevrolet. Pobił on w rankingu serwisu mojeauto.pl rekord popularności ustanowiony wcześniej przez Forda Focusa. Z rankingów samochodów ciężarowych znikła tymczasem Skoda Fabia i Toyota Corolla. Co ciekawe, to że niektóre marki tanieją, ale wcale nie cieszą się większym zainteresowaniem niż dotychczas. Przedstawiamy analizę i przewidywania dotyczące krajowego rynku motoryzacyjnego opracowane przez serwis mojeauto.pl na podstawie wewnętrznych badań i informacji od producentów.

Rynek samochodów osobowych

Wchodząca na polski rynek nowa marka cieszy się wielkim zainteresowaniem internautów. Chevrolet, dzięki modelom Lacetti oraz Aveo, zdominował w maju listę najpopularniejszych modeli oglądanych na mojeauto.pl. Po raz pierwszy od trzech miesięcy w pierwszej dziesiątce nie znalazła się natomiast Toyota Yaris, tak popularna wśród nabywców nowych aut. Z kolei jej większe siostry – Corolla oraz Avensis – dalej cieszą się natomiast dużą popularnością Internautów i w tym miesiącu zajęły kolejno piąte i dziewiąte miejsce.

TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w maju 2004

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Analitycy mojeauto.pl przewidują, że Corolla może dalej wspinać się w rankingu, ponieważ przeszła właśnie facelifting będzie dostępna w salonach od 1 czerwca.

Wśród nowych modeli na polskim rynku pojawił się także nowy model Suzuki – Liana. Model jest oferowany w jednej wersji silnikowej (1.6 l). 5-drzwiowy hatchback można nabyć już od 52 900 zł. Oprócz tego na stronach mojeauto.pl pojawiły się takie modele jak Peugeot 407, Hyundai Matrix czy Seat Altea. Jednak żaden z tych samochodów nie zdołał w maju przebić się do pierwszej dziesiątki najchętniej oglądanych modeli.

Maj należał do amerykańskiej marki Chevroleta. Modele Lacetti oraz Aveo przekroczyły próg 6000 punktów w rankingu modeli mojeauto.pl. Do tej pory najlepszym wynikiem była wartość 5107 punktów – tyle otrzymał w marcu Ford Focus. Chervorlety cieszyły się dużym zainteresowaniem internautów przez cały miesiąc, nawet przed oficjalną premierą prasową, która odbyła się 24 maja. Po premierze amerykańska marka ustanowiła rekord oglądalności.

Dzienne zainteresowanie najbardziej popularnymi modelami w maju 2004 (w puktach)

kliknij aby powiększyć wykres

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Chevrolet zbiera również laury wśród najczęściej oglądanych wersji mojeauto.pl w maju. W pierwszej piętnastce tego zestawienia znalazło się aż 10 wersji tej marki (głównie model Lacetti).

TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane wersje w maju 2004

* miejsce przyznane na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

W rankingu najpopularniejszych marek mojeauto.pl istotnych zmian nie odnotowano. Najczęściej oglądanymi markami oprócz Chevroleta był Ford, Toyota i Opel. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce nie znalazł się natomiast Fiat tak często kupowany przez Polaków. Być może ze względu na wieloletnią obecność Fiata w naszym kraju internauci uznali, że o tej marce wiedzą już wszystko i mogą kupować w ciemno.

Pomimo że ceny kilku marek po przystąpieniu Polski do Unii znacznie spadły, zainteresowanie nimi nadal nie jest wysokie. Analitycy mojeauto.pl przypuszczają, że sytuacja ta ulegnie zmianie. Tymczasem zaistniała sytuacja daje pole do popisu dla specjalistów marketingu oraz e-marketingu.

Przykładowo Mazda od maja oferuje swoim klientom bardziej atrakcyjną ofertę. “Mazda 6 zdecydowanie staniała. Wersja 2.0 16V 141 KM SEDAN TOURING bardzo bogato wyposażona jeszcze w kwietniu kosztowała 97 600, obecnie kosztuje 91 800″ mówi Anna Brzozowska, odpowiedzialna za PR oficjalnego importera Mazdy w Polsce.

W związku z wejściem Polski do UE w najbliższym czasie mają zostać poprawione warunki obsługi klientów w salonach Mazdy. “Rozpoczęliśmy przegląd i przebudowę sieci dealerskiej zgodnie z jednorodnymi dla całej Europy standardami sprzedaży i serwisowania samochodów Mazda ustalonymi przez Mazda Motor Europe. (…) Chcemy stopniowo zwiększać liczbę dealerów, którzy będą spełniać zasadę “trzech s” (sales, spare parts, service) tj., sprzedających auta, sprzedających części zamienne do nich i oferujących usługi serwisowe” tłumaczy Brzozowska. “W najbliższym czasie uruchamiamy cztery nowe punkty dealerskie w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W przedstawionej sytuacji nieuniknione będą zmiany w naszej sieci (…). Jest to przejaw dbałości o naszych klientów i niewątpliwie przyczyni się do zwiększania sprzedaży samochodów naszej marki w Polsce, które w całej Europie cieszą się stale rosnącym uznaniem”.

TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w maju 2004

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Rynek samochodów ciężarowych

W maju głównym problemem polskich przedsiębiorców, koncernów czy nawet Ministerstwa Finansów było ustalenie, które samochody zaliczają się do tej grupy aut.

Przypomnijmy, że według nowej ustawy o VAT o tym, czy dany samochód może być uznany za samochód ciężarowy czy też nie, decyduje tzw. wzór Lisaka. Samochód jest uważany za ciężarowy (można od niego w całości odliczyć VAT, a później także VAT od paliwa) jeśli jego ładowność przekracza wartość wynikającą z tzw. wzoru Lisaka (nazwa pochodzi od jego twórcy). Jeśli jego ładowność jest mniejsza niż wartość wynikająca z wzoru, samochód uważa się za osobowy i można od niego odliczyć jedynie 50% VAT, nie więcej jednak niż 5000 zł.

Do końca maja udało się już ustalić, że ciągniki siodłowe należą do grupy samochodów ciężarowych. Dalej nie wiadomo natomiast, jak należy traktować samochody z zabudowami. W homologacji zabudowy nie ma informacji dotyczących ładowności (takie dane zawiera homologacja podwozia) więc według nowej ustawy nie można od niej odliczyć całości podatku VAT.

W przypadku samochodów, których ładowność jest jedynie nieznacznie większa niż wartość wynikająca z wzoru Lisaka, w zależności od dodatkowego wyposażenia, samochód może być raz uznany za ciężarowy, w innym przypadku za osobowy. Dobierając niektóre elementy wyposażenia opcjonalnego do takiego auta ciężarowego, możemy nieznacznie zmniejszyć jego ładowność i fiskus zakwalifikuje go do grupy aut osobowych. W konsekwencji prowadzi to do niemożności odliczenia od takiego auta pełnego podatku VAT oraz podatku VAT od zakupionego paliwa.

Jeśli np. przy zakupie Lanci Phedra 180 2.0 16V zamówimy dodatkowo np. elektrycznie przesuwane drzwi boczne lub elektrycznie otwierany potrójny dach (elementy te są nieznacznie cięższe niż standardowe), ładowność pojazdu automatycznie zmniejszy się i pojazd zostanie zakwalifikowany wg. wzoru do grupy samochodów osobowych.

W rankingu Top Ten mojeauto.pl samochodów dla firm zostały sklasyfikowane auta, które według danych pochodzących bezpośrednio z koncernów motoryzacyjnych, są zakwalifikowane do grupy ciężarówek. Ponieważ jednak nie wszystkie koncerny przedstawiły takie dane, lista samochodów dla firm zapewne jeszcze się powiększy. W maju wśród takich aut największym zainteresowaniem internautów cieszyły się Mercedesy Sprinter i Vito oraz Ford Transit.

TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane samochody dla firm w maju 2004

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Nie znajdziemy więc już na tej liście Skody Fabii, Toyoty Corolli czy Forda Mondeo (pierwsza trójka ubiegłego miesiąca). Zapewne jednak producenci aut nie będą długo czekać i już wkrótce na rynek trafiają modele posiadające np. wzmocnione zawieszenie lub lżejsze wyposażenie. Dzięki temu auto będzie miało większą dopuszczalną ładowność, co da mu prawo do pełnego odliczenia podatku VAT. Rynek nie znosi próżni.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...