| Udostępnij

Badanie: dzieci i komórki

Badanie przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z Fox Kids Polska i SFeRa modern media solutions i pokazało, że ponad 66% dzieci w wieku od 7 do 14 lat używa telefonów komórkowych, a tylko jedna czwarta młodych respondentów z nich nie korzysta. Najfajniejszym telefonem okazała się Nokia, a najfajniejszą siecią Heyah.

“Obecnie, najmłodsi klienci to segment rynku o wielkim i wciąż rosnącym potencjale” mówi Piotr Czyżewski, dyrektor do spraw badań w ARC Rynek i Opinia – jest więc o co walczyć. Producenci telefonów dostrzegli ten fakt już jakiś czas temu, jednak operatorzy komórkowi dopiero zaczynają kierować swoją ofertę do tego segmentu rynku.

Telefon w tornistrze

Telefony komórkowe stały się artykułem codziennego użytku, także dla dzieci. Używają ich na codzień i są to zazwyczaj ich własne aparaty lub telefony rodziców. Ponad 68% dzieci używających telefonów komórkowych, zapytane o to, z czyjego aparatu dzwoni najczęściej, odpowiedziało, że ze swojego. Znacznie mniej – bo 30% dzieci – najczęściej używa telefonu komórkowego rodziców.

kliknij, aby powiększyć wykres

Znakomita większość respondentów – (ponad 86 %), niezależnie czy z telefonu komórkowego korzystają czy też nie, zadeklarowała chęć posiadania własnego, nowego telefonu. Tylko niewiele ponad 9% ankietowanych dzieci nie chciałaby mieć własnego telefonu.

Ponad 78% młodych respondentów zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca chociaż raz używało telefonu komórkowego. Jeszcze więcej badanych dzieci – ponad 81% – w ciągu ostatniego miesiąca wysłała chociaż jednego SMS – a tylko 19 % respondentów z telefonu komórkowego w ostatnim miesiącu nie skorzystało.

SMSy to jest to!

Do czego, oprócz dzwonienia, dzieci używają telefonu komórkowego? Zdecydowana większość – aż 80 % wysyła SMSy. Popularne jest też ściąganie dzwonków – robi to prawie 35% młodych użytkowników telefonów, oraz ściąganie logo i obrazków – do tego wykorzystuje telefon prawie 25% badanych.

kliknij, aby powiększyć wykres

Ponad 71% dzieci, które korzystają z telefonii komórkowej, ma swój własny telefon. Tylko niewiele ponad 27% własnego aparatu jeszcze nie ma. Te z dzieci, które mają już telefon komórkowy przywiązują dużą wagę do jego marki. Tylko pół procenta badanych respondentów nie zna firmy, która wyprodukowała jego telefon.

Ulubione marki i sieci

Największą popularnością wśród młodych posiadaczy telefonów komórkowych cieszy się Nokia – aparat tej marki ma ponad 43% badanych dzieci. Na drugim miejscu są telefony wyprodukowane przez Siemens’a – ma je ponad 16% badanych. Na trzecim miejscu plasuje się Motorola – z której telefonów korzysta ponad 11% ankietowanych dzieci. Telefony Alcatela wskazało ponad 5% badanych.

kliknij, aby powiększyć wykres

Wśród dzieci, które chciałyby mieć nowy telefon tylko niespełna 3% nie wie jakiej miałby on być marki. Ponad 53% ankietowanych wybrałoby Nokię. Drugą pod względem popularności marką jest Siemens – wskazało go ponad 12 % badanych, na trzecim miejscu plasuje się Sony Ericsson – prawie 10% wskazań, a niewiele za nim Motorola którą wybrałoby 9% młodych respondentów.

kliknij, aby powiększyć wykres

Marki telefonów są dzieciom bardzo dobrze znane, o czym świadczy fakt, że tylko 2,5% respondentów nie umiało wymienić żadnej firmy produkującej telefony komórkowe. Ponad 95% wszystkich uczestników badania słyszało o firmie Nokia, ponad 87% respondentów wymieniło markę Motorola, a niewiele mniej bo ponad 86% markę Siemens.

kliknij, aby powiększyć wykres

A która z marek telefonów jest uważana przez dzieci za najfajniejszą? Niekwestionowanym zwycięzcą jest po raz kolejny Nokia, która zdobyła uznanie ponad 82% respondentów. Siemens jest uważany za najfajniejszą markę przez ponad 42% dzieci, a Motorola przez prawie 39%. Sympatią prawie 33% ankietowanych dzieci cieszą się telefony marki Sony Ericsson.

kliknij, aby powiększyć wykres

“Dzieci doskonale orientują się w markach telefonów i produktach z nimi związanych. Wiedzą czego używają i co jest na czasie. Mają też sprecyzowane preferencje i oczekiwania co do marek których chciałyby używać w przyszłości. Wśród nich bezkonkurencyjna jest Nokia, drugą grupę pod względem popularności tworzą Siemens, Sony Ericsson i Motorola. Zaskoczeniem może być dość słaba pozycja Alcatel’a, który obecnie jest jednym z najczęściej używanych aparatów, natomiast jeśli chodzi o sympatię młodych użytkowników i chęć używania go w przyszłości, znajduje się daleko poza czołówką” mówi Piotr Czyżewski.

Heyah najfajniejsza

Jeżeli chodzi o sieci telefonów komórkowych, to tu również dzieci mają zdecydowane preferencje – zdania na ten temat nie ma tylko 6,5% pytanych. Na pytanie o to, która sieć najbardziej lubią odpowiadają, że Heyah którą za najfajniejszą uważa ponad 21% ankietowanych. Dotychczas niezagrożona Idea przesunęła się na drugie miejsce -wskazało ją ponad 19% dzieci, a trzecie Era Tak Tak – którą preferuje ponad 14% respondentów. Sieć Plus GSM przypadła do gustu prawie 10% ankietowanych.

kliknij, aby powiększyć wykres

“Heyah okazała się najbardziej spektakularnym sukcesem ostatniego czasu. Po kilku tygodniach kampanii wprowadzającej produkt na rynek udało się jej zbudować świadomość marki na poziomie 82% oraz zająć pierwsze miejsce wśród sieci najbardziej lubianych przez dzieci” komentuje Piotr Czyżewski.

Informacje o badaniu

Badanie jest kolejnym projektem z nowego cyklu badań typu On-Line Omnibus realizowanych co miesiąc na ogólnopolskiej próbie dzieci w wieku 7-14 lat,. Badanie przeprowadzono w dniach 17.03 – 1.04. 2004 roku, metodą CAWI (sondaż on-line), a jej uczestnicy dobierani są wśród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska Liczebność próby N=4350.

Badanie zostało zrealizowane wspólnie przez ARC Rynek Opinia, Fox Kids Polska oraz SFeRa modern media solutions. Celem badania jest poznanie opinii najmłodszych o produktach, nowych markach, reklamach do nich kierowanych i preferencjach w wyborze produktów.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...