| Udostępnij

Multimedia: ma być prosto i wszędzie

Jak zmienił się rynek przechowywania multimediów w ciągu ostatnich 15 lat? Co wniosły technologie takie jak Internet, czy Wireless LAN? Do Polski wchodzi holenderska firma Freecom, która na początku lat ’90 była start-upem, a obecnie jest globalnym producentem urządzeń do przechowywania i przesyłu multimediów. Prezentujemy wywiad z Huibertem Th. Boreelem, pełniącym funkcję General Managera Freecom Europe BV.

BiznesNet: Freecom rozpoczął działalność w Holandii we wczesnych latach ’90 jako zwykły start-up, a teraz działa na skalę globalną dostarczając swoje produkty największym graczom na rynku IT. Komu firma zawdzięcza ten rozwój?

Huibert Th. Boreel: Firma oczywiście zawdzięcza swój rozwój pracownikom! Jestem bardzo zadowolony z naszego zespołu. Ale firmy nie byłoby oczywiście bez jej założycieli. Założyciele, czyli Dick C. Hoogerdijk oraz Axel Lucassen, urodzili się obaj w 1963 roku w Holandii. Po studiach obaj przepracowali około 2 lat w Install Data, wówczas jednym z większych dystrybutorów Compaqa. Następnie założyli w 1989 roku firmę Computer Connections Group, która stała się dystrybutorem pamięci masowych w Holandii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Wlk. Brytanii i USA. W 1998 roku nastąpiło połączenie z niemieckim Freecom Computer Peripherie, a nowa firma przyjęła nazwę Freecom Technologies oraz zmieniła profil działalności z dystrybucji na produkcję.

Być może nasz sukces wynika również z formuły naszego działania: dostarczamy jakość i wyniki w takiej ilości, aby po odjęciu oczekiwań lub obietnic coś jeszcze zostało. Jeśli dostarczymy tylko to co obiecaliśmy, to uznajemy rezultat za równy zero. Tylko dostarczając coś ekstra uzyskujemy satysfakcję klienta do której dążymy. Osobiście uważam również, że dobra komunikacja i osobiste zaangażowanie to podstawa każdego sukcesu.

BN: Jak zmieniał się rynek multimediów oraz ich przechowywania na przestrzeni lat?

HTB: Rynek przechowywania multimediów (“multimedia storage”) przeżywa w ostatnich latach spektakularne przemiany, które są dla nas głównym i największym wyzwaniem. W przeszłości chodziło o środowisko zorientowane na dane finansowe, przechowywanie muzyki, czy dobrej jakości obrazów. Obecnie widać, że rynek oczekuje rozwiązań pamięci masowych dla dowolnego rodzaju danych. W dodatku dane te mają być dostępne w dowolnym czasie i/lub miejscu – czy to poprzez rozwiązania plug&play, czy media takie jak Internet, Wireless LAN, WAN i inne sieci. Jedyne oczekiwanie klientów które przez lata nie uległo zmianie to potrzeba coraz większej pojemności systemów pamięci/przechowywania.

BN: Multimedia zapisane w sposób cyfrowy – muzykę, filmy, obrazy – można z wielką łatwością replikować z naruszeniem praw autorskich. Jak Freecom podchodzi do tego problemu?

HTB: Freecom z wielką dbałością podchodzi do tego zagadnienia. Przykładowo nasze oprogramowanie zawiera ostrzeżenia w tej materii. Myślę, że cała branża cyfrowych multimediów postępuje podobnie, a generalny trend jest taki, aby odpłatnie udostępniać multimedia w sposób zupełnie legalny. Od tego nie ma odwrotu.

BN: Jak Freecom ocenia rynkowe szanse zamkniętych platform takich jak iPod/iTunes, które ograniczają możliwości odtwarzania zakupionych multimediów do jednego – własnego – playera?

HTB: To rynek zdecyduje, czy zamknięte platformy mają rację bytu. Zdecydowanie tylko jedna lub najwyżej kilka może przetrwać i kontrolować rynek. Dużej liczbie konkurencyjnych dostawców muzyki zamknięte platformy musiałyby przeciwstawić bardzo przystępne ceny swoich usług. Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów naszych planów w tym zakresie, ale w ciągu 4 tygodni ogłosimy naprawdę ciekawą ofertę.

BN: Czy ekspansja na polski rynek jest częścią szerszej strategii w tym regionie Europy?

HTB: To dopiero początek naszych działań w Europie Środkowo-Wschodniej. Z drugiej strony dopóki będę pełnił funkcję General Managera Freecom Europe, doputy nasza ekspansja będzie miała kontrolowany charakter. Nie będziemy na raz otwierać zbyt wielu biur regionalnych w jednym kraju. Każdy rynek jest inny, ma swoją specyfikę i my w centrali Freecom Europe dostrzegamy te różnice wnikliwie śledząc działania i postępy naszych lokalnych partnerów. Na pewno otworzymy w tym regionie Europy dużo więcej przedstawicielstw, ale pamiętając o interesach poszczególnych partnerów.

BN: Jaka jest strategia Freecom dla polskiego rynku?

HTB: Zamierzamy dystrybuować nasze produkty przez dobrze znanych dystrybutorów m.in. firmy April, czy Veracomp. Nasze pozycjonowanie będzie dokładnie takie samo jak w innych krajach: chcemy być liderem na rynku zewnętrznych urządzeń do przechowywania multimediów oferując proste w użyciu (plug & play) produkty o atrakcyjnej stylistyce i wzornictwie, ale także doskonałych parametrach użytkowych i technicznych.

BN: Na stronie internetowej Freecom.com zauważyłem klasykę branży IT – hasło “KISS”.

HTB: Freecom kieruje się zasadą, aby wszystko było proste – “keep it simple”. Gdyby na przykład klient otrzymał wadliwy produkt – co zdarza się bardzo rzadko – produkt ten będzie natychmiast zastąpiony przez dystrybutora nowym – pod warunkiem, że nie wygasła jeszcze 2-letnia gwarancja. Bez żadnych pytań, bez żadnych kłopotów. Nowy produkt zamiast starego albo zwrot pieniędzy. Przy okazji ujawnię, że RMA-rate (liczba zwrotów wadliwych produktów do dystrybutorów) wynosi w skali globalnej mniej niż 1%, co jest bardzo dobrym wynikiem. Proste.

BN: Dziękujemy za rozmowę.

Rozmawiał Michał Faber

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...