| Udostępnij

Grupa BASF buduje rynek e-commerce

W pierwszej połowie 2004 roku koncern BASF odnotował sprzedaż e-commerce na poziomie 2,65 mld euro – to o 70% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku. Wyłączając rynek nafty i gazu stanowi to 17% całkowitej sprzedaży koncernu. Również swoje zakupy koncern realizuje w dużym stopniu przez Internet. Fakty te są istotne dla rozwoju światowego rynku e-commerce ponieważ to właśnie takie koncerny jak BASF najbardziej przyczyniają się do popularyzacji e-biznesu wśród mniejszych firm – dostawców i odbiorców.

Do końca 2004 roku BASF zamierza osiągnąć 20%-owy udział e-commerce w całkowitej sprzedaży firmy. Dla porównania w 2002 roku wskaźnik ten osiągnął 8% (2,3 mld euro), a w 2003 odpowiednio 13% (3,7 mld euro).

“E-commerce jest integralną częścią strategii firmy BASF – największego koncernu chemicznego świata” mówi Andrew Pike, dyrektor odpowiedzialny za systemy informatyczne Grupy BASF. “Rozwijając własne struktury e-commerce, korzystamy z bogatych doświadczeń klasycznego biznesu w naszej firmie. Równocześnie najnowsze technologie informacyjne pozwoliły w znaczący sposób wzmocnić naszą pozycję w warunkach zglobalizowanej gospodarki” dodaje Pike.

W pierwszej połowie 2004 roku wszystkie działy sprzedaży zwiększyły obroty w ramach e-commerce. Stało się tak między innymi dlatego, że nie tylko odbiorcy standardowych produktów, takich jak tworzywa styrenowe i tworzywa techniczne, wybierają ten sposób sprzedaży, ale notuje się także wzrost zainteresowania produktami specjalistycznymi i ich zakup drogą elektroniczną.

Ten trend jest widoczny na całym świecie. Najwyższy, 460% wzrost transakcji on-line odnotowano w Azji, rynku, który stał się w tej chwili motorem napędowym globalnej sprzedaży elektronicznej. Rynek południowoamerykański może pochwalić się 320% wzrostem.

“System e-commerce pomaga naszym klientom odnosić coraz większe sukcesy” mówi Lars Henze, dyrektor odpowiedzialny za globalne transakcje elektroniczne grupy BASF. “Kontrahenci mają bezpośredni dostęp on-line do informacji o produktach, a w temacie bezpieczeństwa transakcji mogą liczyć z naszej strony na całodobową pomoc ekspercką on-line. Tak działa chociażby nasz ChemicalPortal, który zawiera całe portfolio produktowe z zakresu związków nieorganicznych, petrochemikaliów, półproduktów organicznych, chemikaliów specjalnych i dyspersji polimerowych” dodaje Henze.

BASF umożliwia swoim klientom oraz dostawcom zawieranie transakcji drogą elektroniczną od 2001 roku. Serwis internetowy składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich Elemica jest niezależną siecią założoną pierwotnie przez 22 firmy chemiczne (obecnie ponad 200). Łączy elektronicznie systemy zarządzania zamówieniami klientów i dostawców. Drugi system WorldAccount to portal e-commerce dostępny w 11 językach oferujący wszystkie produkty BASF, z wyłączeniem nafty i gazu. W tej chwili jest tam około 10 000 zarejestrowanych użytkowników z 90 krajów.

Transakcje elektroniczne są bardzo ważne dla BASF również jako odbiorcy. Około 30% surowców wykorzystywanych przez niemiecki oddział firmy jest pozyskiwana on-line. W przypadku usług i zakupu sprzętu jest to nawet 50%.

Firma zatrudnia na całym świecie ponad 89 000 pracowników. W roku 2003 koncern BASF uzyskał obrót rzędu 33,4 mld Euro. BASF jest notowany na giełdach we Frankfurcie (BAS), Londynie (BFA), Zurychu (BAS), Paryżu (BA) oraz Nowym Jorku (BF).

BASF Polska Sp. z o.o. jest na rynku polskim ważnym partnerem w przemyśle i rolnictwie. W swojej obecnej formie powstała w 1992 roku. W roku 2003 BASF Polska osiągnęła obrót przekraczający 1mld PLN.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...