| Udostępnij

Comtica rozpoczyna ekspansję na terenie USA

Informatyczna firma Comtica wraz ze swoim produktem Multiscreen.tv została zakwalifikowana do Austin Technology Incubator w Teksasie. Comtica utworzy w USA spółkę zależną, opatentuje swoją technologię i będzie sprzedawała swoje produkty na rynkach Ameryki Północnej. Polska firma pozyskała już za oceanem pierwszych klientów, rozmawia także z potencjalnymi inwestorami finansowymi.

Jest to wynik wielomiesięcznych starań zapoczątkowanych poprzez udział w programie Akceleratora Technologii w Warszawie, realizowanym przez Fundację Centrum Innowacji FIRE w ramach zobowiązania offsetowego Lockheed-Martin.

Comtica specjalizuje się w tworzeniu informatycznych rozwiązań typu Enterprise Mobile Solutions wykorzystujących technologie internetowe oraz usługi i technologie mobilne. W ofercie firmy znajdują się specjalistyczne rozwiązania dla branż takich jak finanse i bankowość, sektor FMCG, dystrybucja produktów IT, media, czy reklama zewnętrzna (outdoor).

Dla branży medialnej Comtica stworzyła produkt o nazwie Multiscreen.tv. Jest to platforma technologiczna pozwalająca na szybkie i stosunkowo tanie uruchomienie stacji telewizyjnej z którą widzowie mają nieustanny kontakt poprzez wysyłane wiadomości SMS, MMS, aplikacje Java/GPRS, stronę WWW, czy telefoniczny system IVR. Na bazie Multiscreen.tv został uruchomiony pierwszy w Polsce w pełni interaktywny muzyczno-rozrywkowy kanał 4fun.tv.

Multiscreen.tv zdobył uznanie ekspertów IT i technologii bezprzewodowych z inkubatora technologicznego ATI przy Uniwersytecie Teksańskim w Austin, prowadzonym przez Instytut IC2, będący partnerem Centrum Innowacji FIRE w projekcie Akceleratora Technologii. Zgodnie z zawartym we wrześniu br. porozumieniem inkubator ten udzieli Comtice wsparcia w opatentowaniu technologii Multiscreen.tv w USA oraz w stworzeniu spółki zależnej działającej na rynkach Ameryki Północnej.

Wszystko zaczęło się od przystąpienia firmy Comtica we wrześniu 2003 r. do offsetowego programu Mining&Matching organizowanego przez Akcelerator Technologii Centrum Innowacji FIRE. Program ten jest realizowany jako element zobowiązań offsetowych firmy Lockheed-Martin związanych z zakupem przez Polskę samolotów F-16. Comtica zakwalifikowała się do grupy firm, które wyjechały do USA, aby spotkać się z amerykańskimi partnerami z branży IT, internetowej oraz automatyki przemysłowej. Jednak przeprowadzone wówczas rozmowy nie przyniosły oczekiwanych spektakularnych efektów.

“Patrząc z perspektywy czasu odnoszę wrażenie, że większość polskich firm pojechała do Stanów z dość niesprecyzowanymi, ale raczej wysokimi oczekiwaniami” – wspomina Paweł Laskowski, Prezes Zarządu Comtica. “Myślę, że w głębi ducha część polskich menedżerów liczyła na bezpośrednie amerykańskie inwestycje, albo inne formy wsparcia. Tymczasem okazało się, że Ameryce nie dostaniemy nic za darmo tylko dlatego, że pojechaliśmy z offsetowymi hasłami na ustach” analizuje Laskowski.

“My w Comtice postanowiliśmy rozwijać zdobyte kontakty. Mamy dobry produkt dla branży medialnej, a rynek amerykański jest dla nas ogromną szansą. Stwierdziliśmy, że nie brakuje nam umiejętności i wiedzy biznesowej, aby sprzedawać tam Multiscreen.tv” – mówi Paweł Laskowski.

Comtica wykorzystała kontakty zdobyte dzięki zespołowi Akceleratora Technologii, aby zgłosić swój produkt do Austin Technology Incubator poza programem offsetowym. Udało się. “Kiedy po raz drugi pojechaliśmy do Austin i zaprezentowaliśmy nasz produkt oraz biznesplan przed Success Committee w ATI usłyszeliśmy słowa uznania. Jeden z członków Komisji powiedział nawet, że nareszcie ktoś zaproponował coś ciekawego i że dawno nie widzieli tak oryginalnej koncepcji” – mówi Piotr Szostak, Wiceprezes Zarządu Comtica.

“Teraz naszym celem jest założenie spółki zależnej w Austin w Teksasie, pozyskanie pierwszego etapu finansowania oraz zadomowienie się z naszym produktem na rynkach USA oraz Kanady. W dłuższej perspektywie mamy ambicję być tam wiodącym dostawcą usług i produktów integrujących telefonią komórkową, Internet i telewizję dla potrzeb branży rozrywkowej i medialnej” – tłumaczy Piotr Szostak. “Uważam, że tak ambitny cel jest możliwy do osiągnięcia ponieważ rynek usług mobilnych w USA dopiero raczkuje, a my Europejczycy mamy w tym zakresie już spore doświadczenia” dodaje Szostak.

Dotychczasowe dokonania i plany rozwoju Comtica pozytywnie ocenia Sylwester Janik, Dyrektor ds. Rozwoju Akceleratora Technologii Centrum Innowacji FIRE, którego działania pozwoliły warszawskiej firmie nawiązać tak owocne kontakty w USA. “Comtica jest modelowym przykładem wykorzystania szansy jaką daje offset LM oraz projekt Akceleratora Technologii. Pomoc w zawarciu pierwszych kontaktów z potencjalnymi partnerami oraz uzyskanie pewnego rodzaju wiarygodności na rynku USA dzięki udziałowi w programie ofsetowym to pierwszy etap w drodze do sukcesu. Determinacja, jasna strategia wejścia na rynek USA oraz przyporządkowanie odpowiednich zasobów ze strony spółki to etap drugi, równie kluczowy dla powodzenia przedsięwzięcia. Comtica spełniła te warunki i zaczyna odnosić sukcesy. ” – komentuje Sylwester Janik.

Na kolejnym etapie współpracy, Comtica może uzyskać dostęp do sieci polskich prywatnych zagranicznych inwestorów prywatnych i funduszy inwestycyjnych skupionych wokół Akceleratora. “Inkubator Technologii w Austin postrzegany jest przez inwestorów jako tzw. “dobry adres”, podnoszący wiarygodność i atrakcyjność inwestycyjną nowego przedsięwzięcia”.

Wnioski z historii Comtica nasuwają się same. Offsetowe zobowiązania firmy Lockheed-Martin dotyczące transferu nowych technologii i know-how należy rozpatrywać w obu kierunkach. Obiegowe opinie i oczekiwania związane są przeważnie z amerykańskimi inwestycjami oraz transferem technologii z USA do Polski. Tymczasem polskie firmy również mogą sprzedawać swoje innowacyjne rozwiązania na rynku Amerykańskim.

Poza tym korzyści wynikające z offsetu nie muszą być bezpośrednie. W tym przypadku program kojarzenia partnerów prowadzony przez warszawski Akcelerator Technologii doprowadził do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, ale tylko dzięki inicjatywie i determinacji polskich przedsiębiorców kontakty te mogą przerodzić się w realną rynkową szansę.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....