| Udostępnij

Programy Partnerskie Powracają

Od pewnego czasu można zaobserwować znaczne natężenie informacji o Programach Partnerskich oferowanych przez firmy działające w Internecie. Dzięki PP sprzedawcy mają nadzieję zyskać nowych klientów – bez ponoszenia specjalnych kosztów, jedynie za cenę prowizji. Kto na tym zyskuje, a kto traci? Czy renesans zainteresowania PP, które przecież nie są niczym nowym, to chwilowa moda, czy raczej długofalowy trend?

Program Partnerski to ogólnie rzecz ujmując rodzaj umowy między firmami, które sprzedają produkty bądź usługi, a firmami, czy też osobami fizycznymi, które w tej sprzedaży pośredniczą. Pośrednictwo to jest nagradzane określoną prowizją, która waha się w zależności od programu. Pomysł prosty i coraz częściej wykorzystywany, szczególnie, że Internet do tego typu współpracy doskonale się nadaje.

Prowizje w PP są różne, różne też są zasady ich wypłacania. Najczęściej partnerzy otrzymują określony procent od sprzedaży (tzw. jednopoziomowe programy), ale istnieją też programy, gdzie otrzymuje się określone kwoty za pozyskanie dodatkowych osób do danego programu (tzw. dwupoziomowe programy). Przykładem tego ostatniego typu PP jest propozycja Vide.pl, galerii specjalizującej się w elektronicznej sprzedaży reprodukcji dział sztuki. Innym rodzajem rozliczania się w ramach PP jest przyznawanie specjalnych punktów, które mogą być następnie wymieniane na usługi bądź pieniądze. Takie rozwiązanie zastosowały firmy One-2-One, dostawca usług mobilnych, oraz portal Onet.pl, które uruchomiły program umożliwiający pobieranie logo, dzwonków, tapet oraz gier JAVA z prywatnych stron użytkowników serwisu Republika WWW. Za każdorazowe pobranie elementów serwisu użytkownik otrzymuje punkty (tzw. dukaty), które następnie można wymieniać na gotówkę.

Na początku roku dwa konkurujące ze sobą serwisy finansowe, Bankier.pl i Money.pl, poinformowały o uruchomieniu usług wspomagających ich programy partnerskie. Obydwa programy są podobne i skierowane do serwisów internetowych. Partnerzy mogą pośredniczyć w sprzedaży usług finansowych oferowanych przez Bankier.pl i Money.pl (są to głównie produkty finansowe dystrybuowane drogą elektroniczną, m.in. konta osobiste i firmowe, karty kredytowe, kredyty gotówkowe, hipoteczne czy samochodowe). Oba serwisy finansowe kuszą potencjalnych partnerów perspektywą dodatkowych zysków, osiąganych małym kosztem – oba systemy reklamowane są jako proste i szybkie we wdrożeniu oraz wygodne w rozliczaniu przychodów.

Element prostoty i braku nakładów finansowych ze strony firmy przystępującej do programu jest podkreślany niemal w przypadku każdego PP. Podobnie zachęca do swojej propozycji portal pracy, kariery i edukacji Pracuj.pl. Program serwisu polega na sprzedaży ogłoszeń rekrutacyjnych za pomocą specjalnej aplikacji w Internecie.

Niemal wszystkie firmy zachęcając do przystąpienia do swoich PP akcentują takie korzyści jak dodatkowe źródło dochodów i wzbogacenie zawartości serwisu o nową funkcjonalność, przy minimalnych nakładach – bardzo często sprawę załatwia tzw. link partnerski powiązany z cookies, dzięki którym partner powiązany jest z pozyskanym przez siebie klientem.

Programy Partnerskie mogą być ciekawym sposobem na dodatkowe źródło dochodów oraz na zwiększenie atrakcyjności swojego serwisu. Niewątpliwie PP to rozwiązanie, które może przynieść niezaprzeczalne korzyści obu stronom. Przystępując jednak do PP trzeba pamiętać, że jest to zwykła umowa handlowa i jak każda umowa, musi być wnikliwie przeczytana przed podpisaniem. Szczególnie starannie należy sprawdzić sposób w jaki uczestnikowi programu naliczana jest prowizja – istnieje ryzyko, że partner nie otrzyma swoich pieniędzy. Dlatego warto wybierać propozycje tych firm, które w ramach swoich PP oferują różne narzędzia administracyjne, dzięki którym można na bieżąco monitorować ilość pozyskanych klientów, wysokość sprzedaży i uzyskanej prowizji. Czasami też warto zastanowić się, czy samodzielna sprzedaż konkretnych usług nie jest rozwiązaniem lepszym, niż sprzedaż za czyimś pośrednictwem, co przecież zawsze łączy się z niższym zyskiem.

Ponowne zainteresowanie PP można odczytywać w różnoraki sposób, między innymi, jako wynik ożywienia gospodarczego i aktywizacji pewnych obszarów działań biznesowych. O tym, czy jest to chwilowe, czy nie, pewnie przekonamy się po jakimś czasie.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...