| Udostępnij

“Odpal się na żywo” dzięki Multiscreen.tv

Widzowie domagają się od telewizji atrakcyjnej programowo oferty, większego wyboru oraz możliwości interakcji. Reklamodawcy potrzebują cross-medialnych, zintegrowanych kampanii reklamowych. Nadawcy i producenci telewizyjni szukają rozwiązań pozwalających im konkurować o uwagę młodych widzów z Internetem, rozrywką mobilną, czy grami komputerowymi. Telewizja interaktywna 4fun.tv oraz sieć komórkowa Heyah zorganizowały akcję pt. “Odpal się na żywo”, która w dużej mierze zaspokaja apetyty wszystkich stron.

Odpal się na żywo

15 listopada br. telewizja interaktywna 4fun.tv oraz sieć komórkowa Heyah rozpoczęły akcję pt. “Odpal się na żywo” (http://4fun.tv/odpalsie). W ramach akcji widzowie z pięciu największych miast Polski mogą skorzystać ze specjalnych stanowisk multimedialnych w kształcie wielkiej bomby, wysłać SMS-a aktywującego, nagrać 30 sekundowy wideoklip ze swoją wypowiedzią, a potem oglądać siebie i innych na antenie 4fun.tv. Jak informują organizatorzy, to pierwsze takie wydarzenie typu participation-TV w Polsce.

“Odpal się na żywo” to akcja skierowana głównie do ludzi młodych, pragnących zaistnieć, wyrazić swoją indywidualność i swoje zdanie na wybrany temat. Osoby z tej grupy docelowej poza oglądaniem telewizji intensywnie korzystają z telefonów komórkowych, Internetu, czy gier komputerowych i mobilnych. Właśnie ze względu na zróżnicowane nawyki konsumpcji mediów dość trudno do nich dotrzeć tradycyjnymi metodami marketingowymi.

Organizacja akcji “Odpal się na żywo” jest możliwa dzięki platformie Multiscreen.tv która jest technologicznym sercem telewizji 4fun.tv. Multiscreen.tv to system automatyzujący produkcję i emisję kanałów telewizyjnych zintegrowanych z Internetem, telefonią komórkową, a także kioskami multimedialnymi np. w kształcie wielkiej bomby. W przypadku tej akcji “bomba” wyposażona jest w dotykowy ekran, głośniki oraz kamerę wideo połączoną z serwerem Multiscreen.tv poprzez łącze internetowe.

Dzięki integracji telewizji, Internetu oraz telefonu komórkowego uczestnik akcji ma wpływ na kształt i treść programów w 4fun.tv. Jest nie tylko widzem, ale również bohaterem wydarzeń na ekranie. Organizatorzy akcji twierdzą, że jest to kolejny etap rozwoju programów typu reality show, których realizacja – jak pokazuje przykład “Odpal się na żywo” – wcale nie musi być kosztowna i czasochłonna.

Rola Multiscreen.tv

Dzięki systemowi Multiscreen.tv nagrania uczestników programu z każdego dnia przesyłane są z Warszawy, Katowic, Gdańska, Szczecina i Poznania przez Internet do centralnego serwera 4fun.tv. Nagrania są umieszczane w Media Library, czyli w bazie danych elementów emisyjnych. Najlepsze klipy są emitowane w godzinach 20.00-21.00, następnie w ramach powtórki w godzinach 1.00-2.00, a potem wszystkie “bez cenzury” między 2.00, a 5.00. Osoby których nagrania ukazują się na antenie są powiadamiane o emisji SMS-em.

4fun.tv i producent Multiscreen.tv – firma Comtica – zapowiadają, że już wkrótce nagrania wykonane za pośrednictwem “bomby” będzie można przesyłać e-mailem do siebie lub znajomych, albo przeglądać na stronie www.4fun.tv. Planowane są także transmisje “na żywo” z wybranych lokalizacji wprost na ekran telewizora.

Infrastruktura, która umożliwia produkcję programu telewizyjnego w opisanej formule została przedstawiona na poniższym schemacie. Do produkcji audycji 4fun.tv wykorzystywane są Multiscreen.tv Content Management Server oraz Multiscreen.tv Interactive Server wraz ze specjalistycznymi aplikacjami.

“Multiscreen.tv zaspokaja potrzeby nadawców w zakresie tworzenia innowacyjnej oferty reklamowej, ale także pozwala im zautomatyzować proces produkcji oraz emisji programów” tłumaczy Piotr Szostak, wice-prezes producenta systemu – firmy Comtica. Są to dwa główne trendy występujące obecnie w branży telewizjyjnej na całym świecie.

Ewolucja struktury konsumpcji mediów

Wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów spędzania wolnego czasu tradycyjne kampanie reklamowe docierają do coraz mniejszej widowni i tracą na skuteczności. W branży mediów i reklamy mówi się, że dziesięć, czy piętnaście lat temu można było dotrzeć do 90% wybranej widowni dzięki emisji 30 sekundowego spotu reklamowego w trzech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Dzisiaj można dotrzeć najwyżej do połowy tej grupy.

Dlaczego? Nawyki konsumpcji mediów się zmieniają. Wybór sposobów spędzania czasu jest obecnie dużo większy niż kiedyś. Mamy do wyboru dziesiątki kanałów telewizyjnych, kino na DVD, gry komputerowe, telewizję, WWW, rozrywkę i komunikację przez komórkę oraz przez Internet. Najpopularniejsze programy TV mają dziś oglądalność o wiele niższą, niż najpopularniejsze programy jeszcze 5 lat temu, co fachowo nazywa się fragmentacją lub dywersyfikacją struktury konsumpcji mediów.

Ponieważ sposobów na dotarcie do dużych widowni wciąż ubywa, a oferta programowa mediów jest coraz bardziej konkurencyjna i dynamiczna, można się spodziewać, że najbardziej atrakcyjne programowo media będą zdobywały uwagę widzów kosztem wszystkich innych według zasady winner-takes-all. “Dlatego właśnie technologia, która daje nadawcy lub producentowi przewagę konkurencyjną zaczyna się w biznesie TV coraz bardziej liczyć” dodaje Piotr Szostak.

Wprawdzie 30 sekundowy spot reklamowy w telewizji nie umarł jak zapowiadano, ale można pokusić się o postawienie tezy, że utracił swoje strategiczne znaczenie w marketing-mix wielu reklamodawców. Szczególnie tych którzy adresują swoje produkty do osób dynamicznych, mobilnych, młodych wiekiem i duchem. Przykładem takiego reklamodawcy w przypadku akcji “Odpal się na żywo” jest sieć komórkowa Heyah.

Automatyzacja produkcji telewizyjnej

Przez ostatnie 40 lat ewolucję rozwiązań IT dla biznesu zdominował jeden główny trend: odchodzenie od zamkniętych, zcentralizowanych, trudnych w rozbudowie i rozwoju systemów informatycznych w których sprzęt i software są ze sobą nierozerwalnie związane, a klient jest trwale uzależniony od dostawcy.

Trend ten związany jest z postępem technologicznym i ciągłą potrzebą adaptacji wykorzystywanych rozwiązań do nowych warunków rynkowych. Obecnie preferowane są rozwiązania software’owe jak najmniej przywiązane do konkretnego hardware’u, oparte na otwartych standardach i komunikacji sieciowej, a dzięki temu skalowalne i dużo tańsze w eksploatacji oraz rozwoju.

Niemniej ważnym trendem jest wpieranie przez współczesne rozwiązania IT pracy zespołowej (collaboration, workflow), a także wspieranie zarządzania cyklem życia informacji przez rozwiązania pamięci masowych np. dla archiwizacji multimediów.

Z powyższymi tendencjami wiąże się zmiana struktury zatrudnienia specjalistów obsługujących systemy informatyczne: obecnie wykonują oni mniej rutynowych, technicznych czynności, a przez to mogą koncentrować się na właściwym zarządzaniu usługami, podnoszeniu efektywności i bezpieczeństwa.

Również w branży mediów (telewizji, radia) wyraźnie widoczny jest opisany trend. Rozbudowane, zcentralizowane systemy zarządzania produkcją i emisją programów telewizyjnych były dotychczas dostarczane przez wąską grupę dostawców, wymagały specjalistycznej infrastruktury, specjalistycznej wiedzy, rozbudowanych zespołów których członkowie byli przywiązani do poszczególnych komponentów infrastruktury (infrastrucure-centric) i etapów produkcji (process-centric).

Obecnie branża medialna zmierza do rozproszonego (geograficznie i sieciowo), cyfrowego, zintegrowanego (w sensie integracji źródeł audiowizualnych) przetwarzania, produkcji, zarządzania i emisji treści multimedialnych w różnych formatach na różnych platformach z wykorzystaniem otwartych standardów IT stosowanych od lat w innych branżach. Jest to długotrwały, skomplikowany proces określany jako re-enginering i dotyczący zarówno technologii, jak i zarządzania organizacjami nadawców, producentów i dystrybutorów telewizyjnych. Produkt warszawskiej firmy Comtica – Multiscreen.tv – wpisuje się również w ten, obserwowany na całym świecie, trend.

+ Prezentacja akcji “Odpal się na żywo” – Power Point (1,2MB)

Więcej na temat:

  • telewizji interaktywnej i audycji typu Participation-TV,
  • ewolucji struktury konsumpcji mediów,
  • przesyłania treści multimedialnych przez Internet,
  • cross-medialnych kampanii reklamowych

    …dowiecie się Państwo na konferencji:

    “Internet 2005: szybszy dostęp, lepsze usługi”,

    która odbędzie się 14 grudnia na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zapraszamy!

    Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!



  • Podziel się tym artykułem:

    Podobne artykuły:

    1 Komentarz dla ““Odpal się na żywo” dzięki Multiscreen.tv”

    1. Mitchell pisze:

      Hello. Very nice web site!! Man .. Excellent .. Wonderful .. I will bookmark your website and take the feeds al;2s#8o30&I am happy to find numerous useful info here in the post. Thank you for sharing.

    Skomentuj

    Wydarzenia TMT

    Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

    Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

    » Nie używamy....

    Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

    » Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

    Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

    » Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

    Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

    » Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

    Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

    » Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

    Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

    » Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

    Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

    » Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

    Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

    » Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....