| Udostępnij

Portal korporacyjny od RedDot Solutions

Z początkiem roku niemiecki koncern RedDot Solutions wprowadził na polski rynek system zarządzania treścią RedDot ECMS 6.0 (Enterprise Content Management Suite). W opinii producenta rozwiązanie to ma stanowić odpowiedź na rosnące zainteresowanie średnich firm rozwojem funkcjonalnym własnych serwisów WWW. Ma także zaspokajać potrzebę organizacji komunikacji małej lub średniej firmy z jej środowiskiem rynkowym przez internet.

Portal korporacyjny to miejsce, które integruje trzy kluczowe płaszczyzny funkcjonowania organizacji: ludzi, wewnętrzne systemy IT oraz procesy biznesowe, od których w głównej mierze zależy egzystencja firmy. Jednak jednocześnie serwis internetowy wciąż kojarzony jest przede wszystkim z wizytówką firmy, a zdaniem internautów najważniejsza jego funkcja to przekazywanie informacji.

Kto może portal docenić…

Idea portali korporacyjnych jest adresowana do kilku odmiennych grup zainteresowania – od zarządów firm, przez działy marketingu, do pracowników IT.

Dla kierownictwa portal oznacza nowy sposób łącznia w jednym narzędziu wiedzy zagregowanej w rozproszonych źródłach, co stwarza możliwość bardziej efektywnego jej wykorzystania przez wszystkie szczeble organizacji. Portal to dostęp do wielu strategicznych procesów biznesowych i informowanie o ich przebiegu w czasie rzeczywistym, co oznacza szybsze i bardziej trafne decyzje oraz zwiększenie bezpieczeństwa firmy.

Dla managerów marketingu portal korporacyjny to przede wszystkim nowe możliwości prowadzenia kampanii promocyjnych i informacyjnych w sieci. Koncepcja portalu korporacyjnego wynosi serwis internetowy na wysoki poziom interaktywności, na którym użytkownicy ze świata zewnętrznego korporacji – w tym klienci, partnerzy i dystrybutorzy – mają w ramach jednego portalu zapewnione określone usługi, takie jak na przykład możliwość składania zamówień, wnoszenia reklamacji, kontrola realizacji dostaw, optymalna konfiguracja indywidualnej oferty lub udział w szkoleniach (e-learning).

Dla pracowników działu IT portal korporacyjny oznacza nowy sposób integracji rozproszonych, często niespójnych systemów informatycznych, ukierunkowanych na odrębne obszary działalności organizacji. Firmy wspomagają swoją pracę dedykowanymi aplikacjami do obsługi wybranych procesów. Z biegiem lat w infrastrukturze informatycznej przybywa rozwiązań, które coraz trudniej integrować tradycyjnymi metodami (np. poprzez bezpośrednie połączenia aplikacja do aplikacji).

Portal to alternatywne podejście do problematyki integracji – zamiast zapewniać wiele bezpośrednich połączeń między wieloma systemami, wystarczy wskazać źródła informacji oraz określić zakres danych, które mają być publikowane w portalu. Dane te są importowane do portalu w postaci ujednoliconego standardu pliku wymiany informacji (np. XML).

Koncepcja ta wymaga precyzyjnego określenia zasad dostępu do poszczególnych porcji informacji, zatem praktycznie każdy użytkownik w obrębie tej samej platformy informatycznej może mieć do dyspozycji indywidualny profil portalu. Innymi słowy portal jest dla każdego użytkownika krojony na miarę jego potrzeb i konkretnej funkcji, jaką pełni w organizacji.

Rynek

Na polskim rynku mimo bogatej oferty portali korporacyjnych ceny tych rozwiązań stwarzają dla wielu firm barierę zakupu i powodują, że mogą sobie na nie pozwolić jedynie największe przedsiębiorstwa.

Ciężko jest wskazać ofertę portali korporacyjnych dla sektora MSP, bo wiele rozwiązań określanych mianem platform do tworzenia portali nie spełnia wymogów, jakie stawia się przed tego typu systemami – głównie pojawiają się trudności w zapewnieniu pełnej integracji na poziomie systemów oraz zagwarantowaniu indywidualnie personalizowanych interfejsów.

„Systemów CMS, czyli służących do zarządzania treścią, jest na rynku wiele, w tym całkiem sporo jest dostępnych za darmo. Część z nich pozwala w ograniczonym zakresie automatyzować proste procesy biznesowe poprzez techniki workflow management. Natomiast bardzo niewiele z tych rozwiązań pozwala w kompleksowy sposób integrować zasoby IT i tworzyć rozwiązania skoncentrowane na rolach pełnionych przez poszczególne osoby w firmie (ang. role-centric)” tłumaczy Piotr Szostak, vice-prezes firmy Comtica.

Zdaniem Mariusza Krukowskiego z polskiego oddziału RedDot Solutions, nowy system ECMS 6.0 ma szansę akceptacji w sektorze średnich i dużych firm ze względu na niższy koszt aplikacji oraz modularną budowę. RedDot ECMS 6.0 jest pakietem modułów, z których każdy odpowiada za odrębne funkcje portalu. W tym przypadku to potrzeby związane z rozwojem portalu, ale też ewolucja samej firmy, decydują o kolejności wdrażanych modułów. Zamysłem projektantów systemu było stworzenie możliwości rozłożenia inwestycji w czasie, a to może mieć decydujący wpływ na większe zainteresowanie koncepcją portali korporacyjnych menedżerów z mniejszych firm.

Innym problemem jest jednak fakt, że w Polsce, wśród kadr zarządzających i kierownictwa działów marketingu w średnich firmach, sama idea portalu korporacyjnego nie jest jeszcze w pełni doceniana. Dlatego duży udział w procesie edukacji rynku mają agencje interaktywne, które popularyzują ideę portali korporacyjnych na wszystkich etapach swojej działalności.

Konrad Kudraszow, dyrektor kreacji i strategii w agencji Infinity Group twierdzi, że nawet największe koncerny należy uwrażliwiać na konieczność zachowania spójności pomiędzy projektem internetowym, jego funkcjonalnością i przekazem informacyjnym, a strategią marketingową i strategią rozwoju firmy.

„W Polsce wiele firm traktuje projekt internetowy jako odrębną całość, tymczasem jedynie wpisanie go w strategię sprzedaży i marketingu firmy może jej przynieść prawdziwe korzyści. Koncepcja portalu korporacyjnego – jednego narzędzia do integracji użytkowników, procesów, wiedzy i systemów informatycznych, pomaga postrzegać Internet i usługi sieciowe jako jeden z najważniejszych aspektów działania współczesnych firm” – twierdzi Kudraszow.

Tymoteusz Chmielewski, dyrektor IT w agencji K2 Internet jest zdania, że Polski rynek wciąż wymaga edukacji w zakresie usług świadczonych w sieci. „Internet daje obecnie bogate możliwości w zakresie komunikacji, interaktywności, integracji firmy z jej zewnętrznym środowiskiem oraz integracji systemów informatycznych. Możliwości te stwarzają z kolei szanse generowania imponujących oszczędności wynikających z podnoszenia efektywności firm, sprawniejszego wykorzystania zasobów wiedzy i szybszego obiegu informacji” tłumaczy Chmielewski.

O tym, jak szybko portal korporacyjny będzie w Polsce postrzegany jako niezależne, zdefiniowane rozwiązanie, mogą w dużej mierze zadecydować dwa czynniki. Pierwszy, to oczekiwania użytkowników związane z dostępnością informacji korporacyjnych, automatyzacją rutynowych zadań oraz wygodą załatwiania spraw za pośrednictwem Internetu. Drugi wiąże się ze zdolnością przedsiębiorstw do spełniania tych oczekiwań.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....