| Udostępnij

Comtica pozyskała inwestora finansowego

Nova Communications Group zawarła umowę z funduszem inwestycyjnym MCI Management, na mocy której MCI zainwestuje kwotę 2,5 mln zł w należącą do Nova CG spółkę informatyczną Comtica. Pozyskane środki Comtica przeznaczy na dalszy rozwój oferty oraz zintensyfikowanie sprzedaży usług w Polsce i poza granicami kraju.

Comtica jest developerem oraz integratorem rozwiązań, opartych na technologiach mobilnych oraz informatyczno – internetowych. Specjalizuje się w tworzeniu informatycznych rozwiązań wspierających procesy sprzedaży i komunikacji z klientem. Przez 4 ostatnie lata była inkubowana w holdingu Nova Communications Group.

Departament rozwiązań Enterprise Portal & Mobile Solutions Comtica tworzy dedykowane dla poszczególnych branż rozwiązania informatyczno-internetowe oparte na technologii Comtica Enterprise Portal, ale rozszerzone o funkcjonalności mobilne.

Technologia Comtica Enterprise Portal została wyróżniona nagrodą Złoty Bit za najlepszy produkt obiegu informacji w roku 2003. W ofercie firmy znajdują się specjalistyczne rozwiązania dla branż takich jak finanse i bankowość, sektor FMCG, dystrybucja produktów IT, media, czy reklama zewnętrzna.

Dla ostatniej z wymienionych branż Comtica przykładowo oferuje Billboard Management System – mobilny system zarządzania kampaniami reklamy zewnętrznej. System taki został z wdrożony w firmie Ströer.

Portal korporacyjny jest w tym przypadku back-office’owym sercem działań całej firmy, ponieważ pozwala w czasie rzeczywistym śledzić stan (status) wielu równoległych projektów realizowanych na bardzo rozległym geograficznie terenie (cały kraj). Ekipy umieszczające plakaty na billboardach fotografują każdą z rozklejonych reklam przy pomocy aparatu w telefonie komórkowym, a następnie przesyłają zdjęcie do centrali.

Z systemu korzystają zarówno menedżerowie Ströera, jak i klienci którzy samodzielnie monitorują przebieg realizacji zlecanych kampanii reklamowych. Dzięki udanemu wdrożeniu w Polsce zainteresowanie systemem Billboard Management System wyraziły już zagraniczne firmy z branży outdoorowej.

Departament rozwiązań Rozrywki Interaktywnej Comtica stworzył system Multiscreen.tv z którego skorzystać mogą wszystkie podmioty, które chciałyby uruchomić własny, interaktywny kanał telewizyjny bez dużych inwestycji i specjalistycznej wiedzy.

Multiscreen.tv to platforma technologiczna pozwalająca na szybkie i stosunkowo tanie uruchomienie stacji telewizyjnej z którą widzowie mają nieustanny kontakt poprzez wysyłane wiadomości SMS, MMS, aplikacje Java/GPRS, stronę WWW, telefoniczny system IVR, a teraz także przez kamery wideo (webcamy), czy kioski multimedialne. Na bazie Multiscreen.tv został uruchomiony interaktywny muzyczno-rozrywkowy kanał 4fun.tv. Kanał ten odnotowuje ruch na poziomie kilku tysięcy SMS-ów dziennie, a jego widzowie zaczynają też korzystać z MMS-ów do przesyłania swoich zdjęć.

Multiscreen.tv zdobył uznanie ekspertów IT i technologii mobilnych z inkubatora technologicznego ATI (www.ic2-ati.org) przy Uniwersytecie Teksańskim w Austin. Zgodnie z zawartym porozumieniem inkubator ten udzieli Comtice wsparcia w komercjalizacji i sprzedaży technologii Multiscreen.tv na rynkach Ameryki Północnej.

Dzięki integracji telewizji, Internetu oraz telefonu komórkowego widzowie mają wpływ na kształt i treść programów w 4fun.tv. Dzięki Multiscreen.tv jest nie tylko widzem, ale również ich bohaterem. To kolejny etap rozwoju programów typu reality show (tzw. participation TV), których realizacja wcale nie musi być kosztowna i czasochłonna.

Multiscreen.tv zaspokaja potrzeby nadawców w zakresie tworzenia innowacyjnej oferty reklamowej, ale także pozwala im zautomatyzować proces produkcji oraz emisji programów. Są to dwa główne trendy występujące obecnie w branży telewizjyjnej na całym świecie.

Wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów spędzania wolnego czasu tradycyjne kampanie reklamowe docierają do coraz mniejszej widowni i tracą na skuteczności. Nawyki konsumpcji mediów się zmieniają. Wybór sposobów spędzania czasu jest obecnie dużo większy niż kiedyś. Mamy do wyboru dziesiątki kanałów telewizyjnych, kino na DVD, gry komputerowe, telewizję, WWW, rozrywkę i komunikację przez komórkę oraz przez Internet. Najpopularniejsze programy TV mają dziś oglądalność o wiele niższą, niż najpopularniejsze programy jeszcze 5 lat temu (fragmentacja struktury konsumpcji mediów).

Ponieważ sposobów na dotarcie do dużych widowni wciąż ubywa, a oferta programowa mediów jest coraz bardziej konkurencyjna i dynamiczna wyraźniej widać, że najbardziej atrakcyjne programowo media będą zdobywały uwagę widzów kosztem wszystkich innych według zasady winner-takes-all. Dlatego właśnie technologia, która daje nadawcy lub producentowi przewagę konkurencyjną zaczyna się w biznesie TV coraz bardziej liczyć.

Wprawdzie 30 sekundowy spot reklamowy w telewizji nie umarł jak zapowiadano, ale utracił swoje strategiczne znaczenie w marketing-mix wielu reklamodawców – szczególnie tych którzy adresują swoje produkty do osób dynamicznych, mobilnych, młodych wiekiem i duchem. Innowacyjne rozwiązania z linii produktowej Multiscreen.tv zaspokajają potrzeby zarówno nadawców, reklamodawców jak i widzów.

“Zaangażowanie MCI w Comtica jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie ekspozycji inwestycji w obszarze rozwiązań i usług mobilnych. Wybraliśmy Comticę ze względu na dotychczasowe osiągnięcia i potencjał rozwoju spółki. Kadra zarządzająca spółki posiada właściwy mix kompetencji technologicznych i sprzedażowych oraz udowodniła, że skutecznie potrafi rozwinąć pomysł biznesowy od etapu idei do etapu powtarzalnej sprzedaży” – powiedział Tomasz Czechowicz, Prezes Zarządu MCI Management.

W ramach umowy inwestycyjnej Nova CG kontynuuje rolę inwestora wiodącego, utrzymując pozycję właściciela większościowego spółki Comtica.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...