| Udostępnij

Kolejna mobilna dekada

Kolejna impreza “Technologie Mobilne w Biznesie 2005″ z cyklu “TMT Executive Seminar” odbędzie się 27 czerwca br. w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Poza prezentacją najnowszych telefonów i urządzeń mobilnych, usług multimedialnych dla telefonii komórkowej, rozwiązań SFA, obiegu informacji i mobilnego biura wręczone zostaną nagrody “TMT Mobile Awards 2005″ dla najlepszych produktów i usług mobilnych.

Producenci telefonów komórkowych zanotowali w pierwszym kwartale br. rekordową sprzedaż – sprzedano ponad 180 mln telefonów. Analitycy Gartnera przewidują, że sprzedaż komórek będzie nadal rosła we wszystkich regionach świata.

Zmieniają się także trendy w sprzedaży komputerów osobistych, która obecnie opiera się głównie na urządzeniach przenośnych. Dzieje się tak za sprawą coraz niższych cen tego typu sprzętu oraz coraz popularniejszych i bardziej dostępnych sieci bezprzewodowych.

Od rozpoczęcia działalności przez polskich operatorów komórkowych upłynie niedługo 10 lat, a wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek mobilnej rewolucji. Mobilność i komunikacja bezprzewodowa mają coraz większe znaczenie – zarówno w biznesie, jak i w życiu każdego z nas. Właśnie najnowszym trendom, które będą kształtować polski krajobraz w ciągu najbliższych kilku lat poświęcona jest kolejna konferencja “Technologie Mobilne w Biznesie”.

W ramach bloku tematycznego „Multimedia i rozrywka mobilna” omówione zostaną możliwości jakie daje nowy sprzęt i usługi telekomunikacyjne. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez muzyki. Muzyka w telefonach komórkowych dostępna jest od samego początku – głównie za sprawą usługi dzwonków, odtwarzanych gdy ktoś do nas dzwoni. Dostępna jest również w ramach usługi typu Call Ring Back Tone, która pozwala na słuchanie krótkich utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie.

Jednocześnie z roku na rok coraz więcej telefonów komórkowych posiada możliwości odtwarzania plików MP3, przejmując funkcje zarezerwowane dotychczas dla odtwarzaczy MP3 czy CD. Ostatnio, chociaż dość powoli, pojawiają się rozwiązania pozwalające na ściąganie muzyki poprzez GPRS, czy UMTS – czyli bez konieczności podłączenia telefonu do komputera PC.

W bloku „Mobilne biuro i praca” zaprezentowane zostaną rozwiązania obiegu informacji, zarządzania projektami i działaniami sprzedażowymi dla przedsiębiorstw – od mikrofirm, aż po globalne korporacje.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy urządzenia mobilne uzyskały odpowiednią wydajność, aby pozwalały uruchamiać niemal dowolne aplikacje. Z kolei usługi telekomunikacyjne oferowane przez operatorów pozwalają na coraz szybszą transmisję danych. Kombinacja urządzeń nowej generacji, szybkiego transferu danych oraz aplikacji łączących się z centralnymi systemami firmowymi otwierają całkiem nowe możliwości optymalizacji procesów biznesowych.

Na konferencji przedstawione zostanie m.in. studium przypadku wdrożenia rozwiązania Billboard Management System, który pozwala na zarządzanie projektami i obiegiem informacji w firmie reklamy zewnętrznej Ströer. Menedżerowie Ströera mogą nadzorować proces rozklejania plakatów, ponieważ pracownicy terenowi wykonują zdjęcia każdego billboardu i przesyłają je przez GPRS za pomocą telefonu komórkowego z wbudowanym aparatem fotograficznym.

Innym procesem biznesowym, który został „umobilniony” jest obsługa procesu pozyskiwania nowych lokalizacji dla ustawienia billboardów. Menedżer firmy Ströer wybiera na mapie cyfrowej (GIS) przybliżoną lokalizację w której firma powinna zainstalować billboard. Lokalizacja jest przekazywana do odpowiedniego pracownika terenowego, który jest wyposażony w terminal z systemem GPS. Pracownik terenowy odwiedza wskazaną lokalizację i przekazuje do centralnego systemu precyzyjną lokalizację (współrzędne) dogodnego do instalacji miejsca, które nastepnie uzupełniane są w systemie o umowy najmu, pozwolenia i wszelkie inne dokumenty. Pozwala to zarządzać całym procesem pozyskiwania nowych lokalizacji.

W bloku zatytułowanym „Wsparcie sprzedaży i marketingu” przedstawione zostaną mobilne narzędzia wspierające promocję, budowanie lojalności klientów, zarządzanie działaniami sprzedawców lub przedstawicieli terenowych.

Wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów spędzania wolnego czasu tradycyjne kampanie reklamowe docierają do coraz mniejszej widowni i tracą na skuteczności. W branży mediów i reklamy mówi się, że dziesięć, czy piętnaście lat temu można było dotrzeć do 90% wybranej widowni dzięki emisji 30 sekundowego spotu reklamowego w trzech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Dzisiaj można dotrzeć najwyżej do połowy tej grupy.

Dlaczego? Nawyki konsumpcji mediów się zmieniają. Wybór sposobów spędzania czasu jest obecnie dużo większy niż kiedyś. Mamy do wyboru dziesiątki kanałów telewizyjnych, kino na DVD, gry komputerowe, telewizję, WWW, rozrywkę i komunikację przez komórkę oraz przez Internet. Najpopularniejsze programy TV mają dziś oglądalność o wiele niższą, niż najpopularniejsze programy jeszcze 5 lat temu, co fachowo nazywa się fragmentacją lub dywersyfikacją struktury konsumpcji mediów.

Ponieważ sposobów na dotarcie do dużych widowni wciąż ubywa, a oferta programowa mediów jest coraz bardziej konkurencyjna wyraźniej widać, że najbardziej atrakcyjne programowo media będą zdobywały uwagę widzów kosztem wszystkich innych według zasady winner-takes-all. Dlatego właśnie technologia, która daje nadawcy lub producentowi przewagę konkurencyjną zaczyna się w biznesie TV coraz bardziej liczyć.

Wprawdzie 30 sekundowy spot reklamowy w telewizji nie umarł jak zapowiadano, ale utracił swoje strategiczne znaczenie w marketing-mix wielu reklamodawców – szczególnie tych którzy adresują swoje produkty do osób dynamicznych, mobilnych, młodych wiekiem i duchem. Tą właśnie lukę wypełniają mobilne kampanie reklamowe, programy lojalnościowe, m-couponingowe i inne.

Zapraszamy do udziału w konferencji “Technologie Mobilne w Biznesie 2005″, która odbędzie się 27 czerwca br. Wśród uczestników rozdane zostaną zestawy telefonów komórkowych wraz z kartami pre-paid oraz smartphone palmOne Treo 650. Telefon ten posiada wbudowaną kamerę wideo, jest wyposażony w system PalmOS, pozwalający na odbieranie e-maili, pracę z dokumentami MS Office i nie tylko.

Zapraszamy: www.biznesnet.pl/tmt/



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....