| Udostępnij

Kolejna mobilna dekada

Kolejna impreza “Technologie Mobilne w Biznesie 2005″ z cyklu “TMT Executive Seminar” odbędzie się 27 czerwca br. w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Poza prezentacją najnowszych telefonów i urządzeń mobilnych, usług multimedialnych dla telefonii komórkowej, rozwiązań SFA, obiegu informacji i mobilnego biura wręczone zostaną nagrody “TMT Mobile Awards 2005″ dla najlepszych produktów i usług mobilnych.

Producenci telefonów komórkowych zanotowali w pierwszym kwartale br. rekordową sprzedaż – sprzedano ponad 180 mln telefonów. Analitycy Gartnera przewidują, że sprzedaż komórek będzie nadal rosła we wszystkich regionach świata.

Zmieniają się także trendy w sprzedaży komputerów osobistych, która obecnie opiera się głównie na urządzeniach przenośnych. Dzieje się tak za sprawą coraz niższych cen tego typu sprzętu oraz coraz popularniejszych i bardziej dostępnych sieci bezprzewodowych.

Od rozpoczęcia działalności przez polskich operatorów komórkowych upłynie niedługo 10 lat, a wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek mobilnej rewolucji. Mobilność i komunikacja bezprzewodowa mają coraz większe znaczenie – zarówno w biznesie, jak i w życiu każdego z nas. Właśnie najnowszym trendom, które będą kształtować polski krajobraz w ciągu najbliższych kilku lat poświęcona jest kolejna konferencja “Technologie Mobilne w Biznesie”.

W ramach bloku tematycznego „Multimedia i rozrywka mobilna” omówione zostaną możliwości jakie daje nowy sprzęt i usługi telekomunikacyjne. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez muzyki. Muzyka w telefonach komórkowych dostępna jest od samego początku – głównie za sprawą usługi dzwonków, odtwarzanych gdy ktoś do nas dzwoni. Dostępna jest również w ramach usługi typu Call Ring Back Tone, która pozwala na słuchanie krótkich utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie.

Jednocześnie z roku na rok coraz więcej telefonów komórkowych posiada możliwości odtwarzania plików MP3, przejmując funkcje zarezerwowane dotychczas dla odtwarzaczy MP3 czy CD. Ostatnio, chociaż dość powoli, pojawiają się rozwiązania pozwalające na ściąganie muzyki poprzez GPRS, czy UMTS – czyli bez konieczności podłączenia telefonu do komputera PC.

W bloku „Mobilne biuro i praca” zaprezentowane zostaną rozwiązania obiegu informacji, zarządzania projektami i działaniami sprzedażowymi dla przedsiębiorstw – od mikrofirm, aż po globalne korporacje.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy urządzenia mobilne uzyskały odpowiednią wydajność, aby pozwalały uruchamiać niemal dowolne aplikacje. Z kolei usługi telekomunikacyjne oferowane przez operatorów pozwalają na coraz szybszą transmisję danych. Kombinacja urządzeń nowej generacji, szybkiego transferu danych oraz aplikacji łączących się z centralnymi systemami firmowymi otwierają całkiem nowe możliwości optymalizacji procesów biznesowych.

Na konferencji przedstawione zostanie m.in. studium przypadku wdrożenia rozwiązania Billboard Management System, który pozwala na zarządzanie projektami i obiegiem informacji w firmie reklamy zewnętrznej Ströer. Menedżerowie Ströera mogą nadzorować proces rozklejania plakatów, ponieważ pracownicy terenowi wykonują zdjęcia każdego billboardu i przesyłają je przez GPRS za pomocą telefonu komórkowego z wbudowanym aparatem fotograficznym.

Innym procesem biznesowym, który został „umobilniony” jest obsługa procesu pozyskiwania nowych lokalizacji dla ustawienia billboardów. Menedżer firmy Ströer wybiera na mapie cyfrowej (GIS) przybliżoną lokalizację w której firma powinna zainstalować billboard. Lokalizacja jest przekazywana do odpowiedniego pracownika terenowego, który jest wyposażony w terminal z systemem GPS. Pracownik terenowy odwiedza wskazaną lokalizację i przekazuje do centralnego systemu precyzyjną lokalizację (współrzędne) dogodnego do instalacji miejsca, które nastepnie uzupełniane są w systemie o umowy najmu, pozwolenia i wszelkie inne dokumenty. Pozwala to zarządzać całym procesem pozyskiwania nowych lokalizacji.

W bloku zatytułowanym „Wsparcie sprzedaży i marketingu” przedstawione zostaną mobilne narzędzia wspierające promocję, budowanie lojalności klientów, zarządzanie działaniami sprzedawców lub przedstawicieli terenowych.

Wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów spędzania wolnego czasu tradycyjne kampanie reklamowe docierają do coraz mniejszej widowni i tracą na skuteczności. W branży mediów i reklamy mówi się, że dziesięć, czy piętnaście lat temu można było dotrzeć do 90% wybranej widowni dzięki emisji 30 sekundowego spotu reklamowego w trzech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Dzisiaj można dotrzeć najwyżej do połowy tej grupy.

Dlaczego? Nawyki konsumpcji mediów się zmieniają. Wybór sposobów spędzania czasu jest obecnie dużo większy niż kiedyś. Mamy do wyboru dziesiątki kanałów telewizyjnych, kino na DVD, gry komputerowe, telewizję, WWW, rozrywkę i komunikację przez komórkę oraz przez Internet. Najpopularniejsze programy TV mają dziś oglądalność o wiele niższą, niż najpopularniejsze programy jeszcze 5 lat temu, co fachowo nazywa się fragmentacją lub dywersyfikacją struktury konsumpcji mediów.

Ponieważ sposobów na dotarcie do dużych widowni wciąż ubywa, a oferta programowa mediów jest coraz bardziej konkurencyjna wyraźniej widać, że najbardziej atrakcyjne programowo media będą zdobywały uwagę widzów kosztem wszystkich innych według zasady winner-takes-all. Dlatego właśnie technologia, która daje nadawcy lub producentowi przewagę konkurencyjną zaczyna się w biznesie TV coraz bardziej liczyć.

Wprawdzie 30 sekundowy spot reklamowy w telewizji nie umarł jak zapowiadano, ale utracił swoje strategiczne znaczenie w marketing-mix wielu reklamodawców – szczególnie tych którzy adresują swoje produkty do osób dynamicznych, mobilnych, młodych wiekiem i duchem. Tą właśnie lukę wypełniają mobilne kampanie reklamowe, programy lojalnościowe, m-couponingowe i inne.

Zapraszamy do udziału w konferencji “Technologie Mobilne w Biznesie 2005″, która odbędzie się 27 czerwca br. Wśród uczestników rozdane zostaną zestawy telefonów komórkowych wraz z kartami pre-paid oraz smartphone palmOne Treo 650. Telefon ten posiada wbudowaną kamerę wideo, jest wyposażony w system PalmOS, pozwalający na odbieranie e-maili, pracę z dokumentami MS Office i nie tylko.

Zapraszamy: www.biznesnet.pl/tmt/



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...