| Udostępnij

Wywiad: ARBOmedia i Q-NET

W dniu 10 czerwca 2005 podpisana została umowa pomiędzy ARBOmedia A.G. a właścicielem firmy Q-NET Polska Sp. z o.o., firmą KONARIKA Ltd. Na mocy umowy ARBOmedia stała się 100% właścicielem sieci Q-NET. Przejęcie firmy Q-NET zostało bardzo pozytywnie odebrane przez inwestorów. Kurs akcji ARBOmedia A.G. na giełdzie we Frankfurcie wzrósł o 23%. Konsolidacja podyktowana jest chęcią zwiększenia skali biznesu, obniżenia kosztów i wyeliminowania pewnych “politycznych” zaszłości.

W najbliższym czasie witryny zrzeszone w sieci Q-NET zostaną zintegrowane ze strukturą ARBOmedia. Połączony potencjał obydwu podmiotów wynosi ok. 7 mln unikalnych użytkowników, tym samym pod względem zasięgu stawia ARBOmedia Polska na trzecim miejscu na polskim rynku reklamy online [wg Megapanel PBI/Gemius 2005.02].

Po połączeniu ARBOmedia reprezentuje ponad 240 witryn internetowych, które generują 400 mln odsłon. Ponadto w połączonym portfolio 59 to witryny duże, odwiedzane miesięcznie przez ponad 100 tys. unikalnych użytkowników każda. Sieć obejmuje zasięgiem blisko 75% wszystkich Internautów w Polsce.

Jak czytamy w komunikacie witryny sieci Q-NET stanową dopełnienie portfolio ARBOmedia. Na uwagę zasługują przede wszystkim markowe witryny biznesowe: gazetaprawna.pl, biznesnet.pl, egospodarka.pl, biznespolska.pl, nowoczesnafirma.pl, e-prawnik.pl, podatki.pl. Serwisy te docierają do kadr zarządzających w firmach oraz do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Wspólny „nowy” zasięg to ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

Drugą silną grupę w połączonej strukturze stanowią witryny rozrywkowe. Są to serwisy muzyczne: cgm.com.pl, muzyka.pl, clubzone.pl, musiq.pl, hip-hop.pl, rumor.pl, muza.net.pl; serwisy filmowe: filmweb.pl i szorty.pl; czy tez serwisy dotyczące gier komputerowych i gier online: gry-online.pl, FPP.pl, miniclip.pl, aktivgry.pl, gryonline.org, games.pl, o zasięgu przekraczającym 4,6 mln użytkowników.

BiznesNet: W komunikacie informującym o przejęciu Q- NETu przez ARBOmedia znalazła się informacja o “politycznym” podłożu niemożności zdobycia przez Q- NET większych budżetów reklamowych. Czy to nie jest próba tłumaczenia słabszej pozycji sieci?

Karolina Kuczera: Absolutnie nie. Q-NET postrzegany był jako sieć powiązana z brokerem reklamy internetowej – firmą ClikAd. Taka panowała opinia, mimo iż 100 procent udziałów należało do KONARIKA Ltd. To z kolei powodowało problemy ze zleceniami od drugiego brokera, czyli firmy CR-media.

BiznesNet: ARBOmedia to jedna z większych sieci reklamowych na naszym internetowym rynku, Q-NET natomiast według wszelkich rankingów i opinii raczej zamykał stawkę. Poza przejęciem klientów Q-NETu jakie korzyści z transakcji płyną dla ARBOmedia?

Marcin Woźniak: Jest szereg korzyści jakie wynikają z tej transakcji dla ARBOmedia. Zwiększamy w ten sposób liczbę dużych i markowych serwisów w portfolio. Zwiększamy także zasięg przez połączenie obu sieci, a tym samym umacniamy pozycję ARBOmedia na rynku. To daje możliwość dotarcia do nowych budżetów reklamowych. Pozyskujemy także grono doświadczonych osób, które wzmocnią zespół ARBOmedia. Są też korzyści wynikające ze zwiększenia zakresu działalności, zmniejszenia kosztów administracyjnych, kosztów adserwera, kosztów badań i wielu innych.

BiznesNet: Jakie przychody i zyski miały z Internetu obie firmy? Jakie są oczekiwane wyniki po połączeniu?

Marcin Woźniak: Jeśli chodzi o obrót należy tutaj wesprzeć się danymi IAB. ARBOmedia posiada około 4% udziału w rynku, a Q-NET około 2%. Poprzez wykorzystanie efektu synergii wspólny udział będzie większy niż wynikałoby to z czysto arytmetycznego sumowania. Zobaczymy jak będzie to kształtowało się na koniec roku, po pełnej integracji.

Oczywiście połączenie wpłynie również pozytywnie na stronę kosztową, a więc i wynik finansowy. Nie zamierzamy jednak ograniczać kosztów, wręcz przeciwnie, chcemy dalej inwestować w zespół i technologię, aby zwiększać swój udział w rynku.

BiznesNet: Ile kosztował Q-NET?

Marcin Woźniak: Niestety umowa sprzedaży objęta jest klauzulą poufności. Nie mogę w tym zakresie udzielać żadnych informacji.

BiznesNet: Jak ma wyglądać nowa struktura organizacyjna? W komunikacie czytamy, że pracownicy Q-NETu przejdą do ARBOmedia. Będzie stworzony nowy dział wewnątrz ARBOmedia?

Marcin Woźniak: Obecnie tworzona jest struktura organizacyjna. Nowe osoby dostaną nowe zadania. Po zakończeniu procesu integracji poinformujemy o szczegółach nowej struktury.

BiznesNet: A jak zareagowali klienci Q-NETu na informacje o przejęciu?

Marcin Woźniak: Wydawcy zareagowali pozytywnie. Połączenie niesie wiele pozytywnych następstw dla witryn, które będą funkcjonować w międzynarodowej strukturze. Za tym idzie dostęp do coraz większej liczby paneuropejskich kampanii. Po przejęciu większy będzie dział sprzedaży, to natomiast przełoży się na skuteczniejszą sprzedaż. Jest nowy, bardzo funkcjonalny adserwer BBmedia.

ARBOmedia działa również na rynku AMBIENT, tworzy dział prasowy. Daje to lepszą penetrację rynku i efektywniejsze dotarcie do budżetów reklamowych. Dołożymy wszelkich starań aby wszyscy nasi nowi partnerzy byli obsługiwani na najwyższym poziomie. W każdym razie, klienci tylko zyskają.

BiznesNet: Planujecie zmianę nazwy firmy?

Marcin Woźniak: Nie. Firmą przejmującą jest ARBOmedia Polska Sp.z o.o. i taka nazwa będzie w dalszym ciągu.

BiznesNet: Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał

ARBOmedia Polska

ARBOmedia jest europejskim domem sprzedaży mediów klasycznych jak i internetowej powierzchni reklamowej. Polski oddział jest częścią grupy ARBOmedia Europe, która posiada swoje oddziały w 7 krajach Europy, działając na rynku telewizyjnym, radiowym, internetowym, prasowym czy tez out of home/ambient media.

ARBOmedia Polska posiada w swoim portfolio nośniki reklamy indoorowej W4OCZY, nośniki c@fe baner w kawiarenkach internetowych; ponadto reprezentuje ponad 200 serwisów internetowych, a wśród nich gazetaprawna.pl, podatki.pl, gry-online.pl, szorty.pl, szkola.net, wizaz.pl czy gratka.pl o łącznej liczbie ponad 400 mln odsłon oraz dotarciu do blisko 7 mln Internautów miesięcznie (źródło danych: Megapanel PBI/Gemius 2005.02).

Dom sprzedaży ARBOmedia Polska kieruje swoją ofertę do domów mediowych, agencji reklamowych, jak również bezpośrednio do klientów korporacyjnych.

Q-NET

Sieć reklamy internetowej. Planowanie oraz realizacja kampanii reklamowych, pakiety multimedialne oraz pakiety zasięgowe, marketing mobilny (programy lojalnościowe, konkursy smsowe), Telewizja Internetowa, reklama w komunikatorach i programach P2P.

Q-NET kieruje swoją ofertę do domów mediowych, firm brokerskich, agencji reklamowych oraz do klientów bezpośrednich. Firma współpracuje również z agencjami międzynarodowymi.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

1 Komentarz dla “Wywiad: ARBOmedia i Q-NET”

  1. Olaf pisze:

    Atrakcyjny cenowo skład opałowy radom http://www.sodap.pl nie trać czasu u nas zamawiasz i w godzinę przywozimy Ci ekogorszek, węgiel czy pellet

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...