| Udostępnij

Fotoreportaż: Technologie Mobilne 2005

27 czerwca 2005 roku tradycyjnie w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych odbyło się kolejne seminarium z cyklu “TMT Executive Seminar” pt. “Technologie Mobilne w Biznesie 2005“. W trakcie prelekcji oraz demonstracji przedstawione zostały mobilne usługi multimedialne, rozwiązania usprawniające pracę zdalną, a także wspierające marketing i sprzedaż.

W referacie wprowadzającym w tematykę imprezy Jakub Połeć (Era GSM) mówił o specyfice usług i rozwiązań mobilnych. Przytoczył anegdotę, według której Henry Ford zapytany o źródło sukcesu legendarnego modelu Forda T odpowiedział “nie korzystaliśmy z badań marketingowych – gdybyśmy zapytali klientów czego potrzebują, to powiedzieliby że szybszego konia, ponieważ nie wiedzieli czym właściwie jest samochód”. Zgodnie z tą myślą przewodnią, wiele rozwiązań prezentowanych podczas imprezy miało innnowacyjny, nowatorski charakter.

Jakub Połeć (Era GSM)

Podając przykłady z oferty Era GSM Jakub Połeć wymienił usługę “Granie na Czekanie” (usługa typu “Call Ring Back Tone”), która od premiery w maju 2005 zgromadziła ok. 150 tys. użytkowników, co dla “usług dodanych” jest doskonałym wynikiem.

Usługa ta umożliwia zastąpienie standardowego sygnału oczekiwania na połączenie wybraną przez abonenta muzyką, dźwiękiem lub własnym nagraniem. Popularność usługi przedstawiciel operatora tłumaczy jej prostotą i dużą dostępnością – nie wymaga ona posiadania specjalnego telefonu, dźwięki usłyszą również z innych sieci komórkowych lub stacjonarnych, usługa dostępna jest zarówno dla klientów postpaid jak i prepaid, a aktywacji można dokonać we wszystkich kanałach dostępu (WWW, SMS, IVR, Era Omnix).

Inną usługą, która miała swoją premierę w połowie czerwca, jest MP3 Omnix. Usługa ta pozwala na pobieranie pełnych utworów muzycznych na telefony komórkowe wyposażone w system operacyjny Symbian. Aktualnie Era GSM oferuje ponad 6 tysięcy utworów zagranicznych. Prawa do utworów chronione są rozwiązaniem DRM, a technologia instant play pozwalająca na odsłuchiwanie utworów w trakcie pobierania. Istnieje też możliwość odsłuchania 30 sek. fragmentu za darmo.

W odróżnieniu od wcześniej prezentowanej usługi “Granie na Czekanie” promocja i rozwój MP3 Omnix napotyka na razie sporo barier rozwoju. Są to między innymi relatywnie niewielka liczba terminali wspierających muzykę, ich dość duże koszty szczególnie dla grupy nabywców mających 20-30 lat, wysoki koszt GPRS oraz brak zintegrowanego rozliczania zakupu utworów wraz z transferem, wysokie koszty zakupu praw do muzyki od firm fonograficznych. Po szczegółowej analizie dostępnej technologii i łańcucha dostawców muzyki Jakub Połeć wyciągnął wniosek, że pobieranie muzyki na komórkę rozwinie się na dużą skalę dopiero wraz z rozwojem telefonii i terminali 3G. Tymczasem MP3 Omnix jest pionierską usługą z której korzysta grupa użytkowników określana jako “early adopters”.

Urszula Kowalczuk (NEO Agencja Reklamowa)

O zjawisku “participation TV“, czyli angażowania widza w program, mówił Piotr Szostak z firmy Comtica. Omawiając modele interakcji z widzami i słuchaczami wskazał na powszechność stosowania telefonów komórkowych, co czyni je obecnie preferowanym kanałem zwrotnym od widza do nadawcy.

Piotr Szostak (Comtica) prezentuje interaktywne funkcje rumuńskiego kanału telewizyjnego Kiss.tv

Wśród biznesowych korzyści dla nadawców Piotr Szostak wspomniał wzrost oglądalności, a przez to potencjalnie lepsze wyniki finansowe, ale także możliwości tworzenia nowych formatów np. serwisów ogłoszeniowych, randkowych, łamigłówek, głosowań i teleturniejów z udziałem widzów. Jako case study zaprezentował interaktywny kanał 4fun.tv dostępny w polskich sieciach kablowych oraz rumuński kanał Kiss.tv – oba kanały wykorzystują platformę technologiczną Multiscreen.tv firmy Comtica.

Stoisko MDS Poland, dystrybutora palmOne

Palmtopy pozują do zdjęcia

Gościem specjalnym czerwcowego “TMT Executive Seminar” był Wolfgang Weiss, Marketing Manager Central Europe w palmOne Germany GmbH. Prezentując opinie klientów palmOne z Niemiec i innych krajów Wolfgang Weiss wskazał na dotykające większośc z nas zjawisko przytłoczenia dużą ilością e-maili po powrocie do biura z podróży, czy szeregu spotkań poza biurem. Smartphony takie jak Treo 650 pozwalają zapanować nad przychodzącą pocztą podczas podróży, dojazdów, przerw w spotkaniach itd.

Gość specjalny – Wolfgang Weiss, Marketing Manager Central Europe, palmOne Germany GmbH (zdjęcie publikujemy dzięki uprzejmości Palmtop.pl)

Po wystąpieniu gościa z Niemiec do demonstracji działania Treo 650 przystąpili Zbigniew Kmieciński (MDS Poland) oraz Tomasz Rabong (Sybase Polska), który prezentował działanie rozwiązania Sybase Pylon Anywhere właśnie na urządzeniach typu Treo 650.

Pylon Anywhere w Polsce wykorzystuje m.in. firma Computerland, którą do wdrożenia tego rozwiązania skłoniły rosnące potrzeby informacyjne działów sprzedaży i kadry kierowniczej. Aplikacja Pylon Anywhere udostępnia pełny PIM Lotus Notes na różne urządzenia mobilne wraz z synchronizacją załączników. Korzyści to np. redukcja kosztów druku materiałów, przyspieszony przepływ/rozpowszechnianie informacji oraz szybkie reagowanie na zapytania i problemy klientów. Na skalę globalną z Pylon Anywhere korzysta Pepsi Bottling Group, która przed wdrożeniem systemu korzystała z 6 milionów arkuszy papieru rocznie. Obecnie 700 serwisantów używa nowego systemu opartego o SQL Anywhere Studio, a firma zamierza oszczędzić rocznie nawet 7 mln USD.

Wolfgang Weiss udziela wywiadu wortalowi Palmtop.pl w przerwie na lunch

Paweł Laskowski z firmy Comtica przedstawił studium przypadku wdrożenia rozwiązania Billboard Management System (opartego na Comtica Mobile Framework), który pozwala na zarządzanie projektami i obiegiem informacji w firmie reklamy zewnętrznej Ströer. Menedżerowie Ströera mogą nadzorować proces rozklejania plakatów, ponieważ pracownicy terenowi wykonują zdjęcia każdego billboardu i przesyłają je przez GPRS za pomocą telefonu komórkowego z wbudowanym aparatem fotograficznym.

Innym procesem biznesowym, który został “umobilniony” dzięki Billboard Management System jest obsługa procesu pozyskiwania nowych lokalizacji dla ustawienia billboardów. Menedżer firmy Ströer wybiera na mapie cyfrowej (GIS) przybliżoną lokalizację w której firma powinna zainstalować billboard. Lokalizacja jest przekazywana do odpowiedniego pracownika terenowego, który jest wyposażony w terminal z systemem GPS. Pracownik terenowy odwiedza wskazaną lokalizację i przekazuje do centralnego systemu precyzyjną lokalizację (współrzędne) dogodnego do instalacji miejsca, które nastepnie uzupełniane są w systemie o umowy najmu, pozwolenia i wszelkie inne dokumenty. Pozwala to zarządzać całym procesem pozyskiwania nowych lokalizacji.

Paweł Górski (Easypay.pl / PWPW Technologie Informatyczne)

Janusz Pribulka, Prezes Sagra Technology, rozpoczynający swoją prezentacją blok tematyczny pt. “Wsparcie marketingu i sprzedaży” mówił o zawiłościach procesu dystrybucji i wymiany informacji między poszczególnymi ogniwami tego łańcucha.

Właściwe oprogramowanie integrujące współpracujące podmioty oraz usprawniające obieg informacji może znacznie zwiększyć efektywność i zmniejszyć koszty takich czynności jak np. przyjmowania zamówień od klienta (możliwość wydruku potwierdzenia na dołączonej drukarce, przekazania do centrali), kontrola zadłużeń, przyjmowanie wpłat lub części za zaległe faktury z wydrukiem dowodu wpłaty KP, automatyczne rozsyłanie zamówień do centrali lub dystrybutorów przez VPN, https, e-mail, fax.

Janusz Pribulka (Sagra Technology)

Poza oczywistymi korzyściami takimi jak dostęp do danych z dowolnego miejsca w dowolnym momencie, rozwiązania SFA (ang. sales force automation) pozwalają przyspieszyć procesy decyzyjne, obniżyć koszty utrzymania obsługi pracowników terenowych, zwiększyć zdolności reagowania, zminimalizować ilość prac związanych z ręcznym prowadzaniem danych (eliminacja pomyłek i błędów).

Stoiska firm Sagra Technology i MDS Poland

Marek Piątkowski (MCI Management) i Roberto Resmerita de Bajas (Zona Media)

Urszula Kowalczuk, założycielka i prezes firmy NEO Agencja Reklamowa, mówiła o niekonsekwencji w klasycznej konstrukcji kampanii reklamowych. Budżety reklamowe dzielone są zwykle miedzy marketing ATL i BTL, a w dalszej kolejności wykorzystywane są narzędzia marketingowe typu POS (ang. point of sale), czyli związane z lokalizacją sklepu, czy salonu firmowego. Tymczasem jak dowodzą badania około 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych w miejscu sprzedaży towaru, szyli w sklepie.

Urszula Kowalczuk (NEO Agencja Reklamowa) przedstawia terminale GPRS/POS-TV (zdjęcie publikujemy dzięki uprzejmości Palmtop.pl)

Do niedawna nie było zbyt wielu narzędzi pozwalających realizować skuteczne kampanie reklamowe w miejscu sprzedaży. Nowym trendem w “shopper marketing“, czyli stymulacji sprzedaży wybranych produktów w miejscu sprzedaży, jest POS TV.

Monitory wyświetlające spoty reklamowe ustawiane są w sklepach, a zarządzane centralnie z serwera przechowującego i rozsyłającego spoty do sklepowych terminali. Kluczem do opłacalności takich kampanii reklamowych jest niski koszt zarządzania terminalami oraz ich bezobsługowość.

Terminale firmy Neo Agencja Reklamowa wykorzystują technologie mobilne (GPRS) do pobierania nowych spotów, bez ingerencji obsługi sklepu. Wystarczy, że obsługa zadba o zasilanie, a klienci podczas oczekiwania w kolejce do kasy będą mogli oglądać reklamy, których nie znoszą oglądać w domu, w przerwach filmu, albo ulubionego serialu.

Terminal GPRS POS-TV firmy NEO Agencja Reklamowa

Pilotażowa kampania reklamowa POS-TV kilku marek przeprowadzona w 5 sklepach sieci Żabka dała znakomite rezultaty. Wzrosty sprzedaży reklamowanych produktów w 5 sklepach w stosunku do średniej z całej sieci wyniosły od 20% aż do 154% w zależności od produktu.

Stoisko Easypay.pl / PWPW Technologie Informatyczne

Przemysław Wojtkiewicz, reprezentujący PWPW Technologie Informatyczne, mówił o celach projektu SIM Easy Pay. Są to m.in. dostarczenie platformy umożliwiającej dokonywanie płatności bezgotówkowych za pomocą standardowych telefonów komórkowych, połączenie nowej platformy z istniejącymi sieciami sprzedaży EFTPOS i sklepami internetowymi, zapewnienie wysokich standardów bezpieczeństwa (mikroprocesor, wielopoziomowe szyfrowanie, podpis elektroniczny).

Istotą systemu Easypay jest zlecanie przez abonenta telefonu komórkowego płatności swojemu bankowi, który przekazuje środki bankowi sprzedawcy.

Przemysław Wojtkiewicz (PWPW Technologie Informatyczne)

Dzięki rozwiązaniu Easypay abonent telefonu, poza obsługą własnego konta bankowego (sprawdzenie salda, przelewy itp.), ma możliwość dokonywania płatności za towary i usługi w sklepach, których obsługa posiada wyłącznie telefon komórkowy (nie przyjmuje płatności kartą).

Abonent korzystając ze swojego telefonu autoryzuje płatność, a sprzedawca otrzymuje od swojego banku potwierdzenie dokonania płatności. Rozliczanie transakcji jest też oczywiście możliwe w punktach wyposażonych w terminale EFTPOS (ang. electronic funds transfer at point of sale) oraz w sklepach internetowych. Można sobie też wyobrazić dokonywanie w ten sposób płatności za rachunki (np. telefon komórkowy, telewizję kablową itd.).

Terminal płatności mobilnych EeasyPay.pl

Artur Wosinek, opiekun wortalu Palmtop.pl (po prawej), wygrał smartphone palm Treo650 – nagrodę wręczył Piotr Maciejczyk, przedstawiciel firmy MDS Poland (po lewej)

Podczas konferencji 27 czerwca br. w Sali Notowań przyznane zostały nagrody “TMT Mobile Awards 2005″. Kapituła konkursu wybrała zwycięzców w trzech kategoriach.

“TMT Mobile Awards 2005″ to konkurs dla dostawców i producentów najbardziej innowacyjnych i przełomowych rozwiązań lub usług mobilnych oferowanych na polskim rynku.

Kapituła konkursu obradowała w następującym składzie:

+ Tomasz Czechowicz, MCI Management

+ Waldemar Sielski, prywatny inwestor

+ Tomasz Kulisiewicz, niezależny analityk

+ Wojciech Piechocki, wydawca GSMonline.pl

+ Robert Ciesielski, Infovide

+ Jakub Połeć, PTC

+ Marcin Hejka, Intel Capital

+ Michał Faber, BiznesNet

Zgodnie z regulaminem (http://firma.biznesnet.pl/view/246) produkty zgłoszone do konkursu były oceniane przez Kapitułę ze szczególnym uwzględnieniem:

+ innowacyjności;

+ korzyści dla klienta końcowego;

+ dostępności i ceny.

Zwycięzcy oraz ich produkty zostały zaprezentowane poniżej.

Kategoria “Produkt dla dużych przedsiębiorstw i korporacji“:

Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) – produkt firmy DCS Computer Consultants Group Sp. z o.o.

Strona konfigurator.idea.pl

Jacek Diehl, Prezes firmy DCS Computer Consultants Group, odbiera pamiątkowy dyplom

Nazwa produktu: Aplikacja “Internetowy Serwis Konfiguracyjny” (ISK) – wdrożona jako usługa “Konfigurator usług” dla PTK Centertel

Innowacyjność:

“Konfigurator usług” umożliwia automatyczną konfigurację telefonów komórkowych w celu wykorzystania usług WAP (CSD i GPRS), MMS, Internet (CSD i GPRS), Streaming, SyncML oraz E-mail w sieci Idea. Konfigurator usług jest serwisem typu OTAP (Over-the-Air Provisioning), którego działanie polega na wysyłaniu do telefonów komórkowych kompletnych konfiguracji usług w postaci specjalnych SMS – ów konfiguracyjnych. Dzięki temu bardzo łatwe staje się korzystanie ze wszelkich usług udostępnianych przez operatora GSM – wystarczy zaakceptowanie na telefonie przesłanej z ISK konfiguracji. Po akceptacji proces konfiguracji telefonu wykonywany jest w pełni automatycznie.

Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) to rozwiązanie wykonane, wdrożone i utrzymywanie przez DCS Computer Consultants Group Sp. z o.o. na zamówienie i według pomysłu operatora PTK Centertel Sp. z o.o. i jest dostępny dla abonentów sieci Idea jako “”Konfigurator usług”.

Podstawowymi zaletami i czynnikami odróżniającymi “Konfigurator usług” dostępny dla abonentów PTK od konfiguratorów innych operatorów (w tym europejskich) są:

- Możliwość zamawiania konfiguracji usług przez wiele kanałów: stronę WWW, SMS-em, serwis WAP (za pośrednictwem portalu “Świat Idei”).

- Duża liczba obsługiwanych telefonów

- Duży zakres dostępnych konfiguracji usług

- Opisy manualnej konfiguracji “krok-po-kroku” poszczególnych usług w telefonie

- Możliwość pełnej personalizacji przesyłanych konfiguracji SyncML i E-mail (np. wpisania loginu i hasła, oraz parametrów serwerów pocztowych bezpośrednio na stronie WWW, na której zamawia się konfiguracje – do telefonu dostarczony zostanie SMS konfiguracyjny posiadający wszystkie personalizowane ustawienia)

“Konfigurator usług” daje również użytkownikom szerokie możliwości w zakresie zamawiania konfiguracji, które odbywać się może za pośrednictwem następujących mediów:

- WWW – najbogatszy interfejs użytkownika umożliwiający wybranie krok po kroku producenta telefonu, modelu telefonu, konfiguracji konkretnej usługi, parametryzację tej usługi (np. login, hasło, adresy serwerów dla usługi e-mail) i wysłanie gotowej konfiguracji na wskazany numer telefonu w postaci SMS. Dodatkowo na WWW dostępne są opisy konfiguracji manualnej.

- SMS – możliwe jest również zamawianie konfiguracji poprzez przysłanie SMS o specjalnej treści, np. MMS NOKIA 6600, pod numer SMS obsługiwany przez ISK.

- WAP – aplikacja ISK udostępnia również interfejs WAP pozwalający zamawiać konfiguracje przez przeglądarkę WAP w telefonie komórkowym.

W chwili obecnej ISK pozwala w indywidualny sposób konfigurować ok. 250 modeli telefonów i zawiera łącznie około 1500 konfiguracji różnych usług dostępnych w sieciach GSM (WAP, MMS, Internet, Streaming, SyncML, E-mail). Każdego miesiąca aplikacja rozbudowywana jest o wsparcie dla kolejnych dziesiątek modeli telefonów.”

Korzyści dla klienta końcowego:

“W oparciu o naszą wiedzę oraz rozeznanie rynku ogólnoeuropejskiego możemy stwierdzić, że ISK jest najbardziej kompleksowym rozwiązaniem OTAP wdrożonym u europejskich operatorów GSM.

W Polsce aplikacja ISK wykorzystywana jest przez operatora PTK Centertel, który udostępnia jej funkcjonalność pod nazwą “Konfigurator Usług” adresem http://konfigurator.idea.pl

Podstawowymi korzyściami wynikającymi z zastosowania tej usługi przez użytkowników końcowych jest:

- Znaczące ułatwienie użytkownikom konfiguracji telefonów komórkowych pod konkretne usługi udostępniane abonentom przez operatora.

- Co za tym idzie obniżenie kosztów związanych z konfiguracją telefonów komórkowych (np. w porównaniu z konfiguracją za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta operatora).

- Skrócenie okresu czasu, po jakim użytkownik “importujący” telefon z innej sieci GSM bądź z zagranicy może w pełni korzystać z usług świadczonych przez PTK Centertel (co jest szczególnie istotne biorąc pod uwagę migrację telefonów pomiędzy różnymi sieciami GSM).

O przydatności aplikacji najlepiej świadczy fakt, że wykorzystywana jest ona jako podstawowe rozwiązanie do konfiguracji telefonów przez pracowników BOK PTK Centertel. Zyskała ona również dużą popularność wśród abonentów, którzy za jej pośrednictwem wysyłają kilkaset tysięcy konfiguracji miesięcznie (informacja o liczbie wysyłanych konfiguracji ma charakter poufny i przekazywana jest wyłącznie do wiedzy jury konkursu “TMT Mobile Awards 2005″).

Wykorzystujący ISK “Konfigurator usług” udostępniany dla abonentów PTK Centertel jest najlepszym tego typu serwisem na polskim rynku (konkurencyjne konfiguratory udostępniają również operatorzy sieci Era i Plus GSM) – wspiera dwukrotnie więcej modeli telefonów niż najbliższy konkurent, umożliwia personalizację złożonych usług (E-mail i SyncML) i konfiguruje znacznie większy zakres usług.

Dostępność (terytorialna, czas oczekiwania, grupa docelowa itp.):

Aplikacja ISK w formie działającej usługi dostępna jest dla abonentów operatora PTK Centertel. Jej funkcjonalność dostępna jest dla wszystkich abonentów sieci Idea (ok. 8 milionów użytkowników) – nie tylko w Polsce, ale również w roamingu na całym świecie.

Zasięg aplikacji jest globalny – za jej pośrednictwem konfigurować można wszystkie istotne modele telefonów dostępne na całym świecie.

Produkt przeznaczony jest przede wszystkim dla klientów operatorów GSM, w tym zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i abonentów wykorzystujących telefony w ramach kontraktów grupowych.

Cena (polityka cenowa):

Aplikacja ISK dostępna jest w modelu hosted, w którym cała infrastruktura niezbędna do udostępnienia usługi utrzymywana jest przez DCS, przy czym serwis brand-owany jest przez operatora GSM. Funkcjonalność aplikacji udostępniana jest za pośrednictwem strony WWW, strony WAP oraz interfejsu SMS.

Ze względu na fakt, że głównymi odbiorcami aplikacji są operatorzy GSM, aplikacja oferowana jest w modelu pay-as-you-grow, w którym użytkownik aplikacji wnosi comiesięczne opłaty, których wysokość uzależniona jest od liczby wysłanych w danym miesiącu konfiguracji. Przy czym koszt wysłania pojedynczej konfiguracji jest niski. Przykładowo: koszt konfiguracji usługi MMS, jest istotnie niższy od kosztu przesłania jednego MMS-a w sieci GSM, co pozwala operatorom osiągnąć zwrot z inwestycji.

W ramach comiesięcznej opłaty DCS zapewnia:

- Utrzymamanie aplikacji w infrastrukturze DCS i pełny monitoring poprawności jej pracy w trybie 24×7 (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu)

- Rozbudowę funkcjonalności aplikacji poprzez:

- Dodawanie automatycznych konfiguracji usług dla wszystkich nowowprowadzanych na rynek telefonów, które mogą być konfigurowane z wykorzystaniem mechanizmu OTAP.

- Dodawanie opisów konfiguracji krok-po-kroku dla wszystkich nowowprowadzanych na rynek modeli telefonów. Opisy przeznaczone są dla tych użytkowników, którzy chcieliby manualnie skonfigurować telefon.

Aplikacja ISK opracowana została przez DCS zgodnie z wysokimi wymaganiami operatorów telekomunikacyjnych w zakresie bezpieczeństwa, jakości oraz wysokiej dostępności dostarczanych rozwiązań.

Kategoria “Produkt dla małych i średnich przedsiębiorstw“:

Hermes NG – produkt firmy Syriusz Sp. z o.o.

Strona www.syriusz.com.pl

dr inż. Mieczysław Stępień, Prezes firmy Syriusz, odbiera nagrodę

Nazwa produktu: Hermes NG

Innowacyjność:

Hermes_NG jest nowoczesnym systemem informatycznym przeznaczonym do wspomagania działalności handlowej i dystrybucyjnej.

Jest systemem skalowalnym, pozwalającym na pracę zarówno na jednym stanowisku jak i w sieciach komputerowych – lokalnej i rozległej. W łatwy sposób umożliwia pracę na wielu oddziałach firmy (bazach danych) zarówno w trybie on-line jak i off-line (kopia bazy danych).

To użytkownik aplikacji mobilnej wybiera sposób i tryb komunikacji : GPRS, GSM, WiFi/LAN lub stacji dokującej. Nasze oprogramowanie przeznaczone dla handheldów może być instalowane na palmtopie dowolnego producenta – jedyny warunek to system operacyjny WindowsMobile (PocketPC).

Korzyści dla klienta końcowego:

Hermes_Mobil (element systemu Hermes_NG) pozwala przedstawicielom handlowym, pracującym w terenie, na bieżący dostęp do bazy magazynowej. Umożliwiają to moduły oprogramowania przeznaczone dla komputerów naręcznych typu handheld. Z ich pomocą przedstawiciel może wykonywać takie czynności handlowe lub marketingowe, jak zbieranie zamówień, prowadzenie van-sellingu, presellingu, rozliczeń czy ankietowania.

System udostępnia aktualną listę towarów, warunki zakupu dla zarejestrowanych partnerów handlowych oraz ich stan rozliczeń. Dokumenty zarejestrowane w systemie, bezpośrednio trafiają do bazy centralnej bazy danych, gdzie mogą od razu zostać poddane analizie. W przypadku dokumentów zamówień dział sprzedaży przedsiębiorstwa może podjąć szybkie decyzje co do ich realizacji.

Dodatkowym elementem modułu mobilnego jest unikalny System Pocztowy. Umożliwia on sprawną komunikację między centralą a przedstawicielami handlowymi.

Hermes_B2B – oprogramowanie klasy Biznes2Biznes, interfejs oparty na przeglądarce internetowej umożliwiający zarejestrowanym kontrahentom użytkowników Hermes’a bezpośrednie składanie zamówień, przeglądanie zadłużenia, historii własnego obrotu.

Hermes_NG, oprócz ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych, umożliwia wielokierunkowe analizy działalności operacyjnej i finansowej przedsiębiorstwa.

W skład systemu Hermes_NG wchodzą następujące moduły: Hermes_NG (magazyn, faktury, kasa, bank, analizy), SKARBNIK_NG (księga handlowa), systemy mobilne (HERMES_MOBIL, HERMES_RMP, ANKIETER, VOYAGER), ŚRODKI TRWAŁE , HERMES_B2B (moduł obsługi zamówień), TRANSPORT (moduł rozliczenia transportu), moduły specjalizowane (sprzęgi do wag, czytniki kodów kreskowych, drukarki fiskalne, drukarki kodów kreskowych, itp.)

Dostępność (terytorialna, czas oczekiwania, grupa docelowa itp.):

Średnie i duże firmy handlowe – zinformatyzowane bądź planujące informatyzację.

Cena (polityka cenowa):

Zróżnicowane opłaty licencyjne : http://www.syriusz.com.pl/cennik.php

Kategoria “Produkt dla klientów indywidualnych“:

AutoMapa – produkt firm GEOSYSTEMS Polska i Aqurat

Strona Automapa.com

Filip Nogalewski odbiera nagrodę w imieniu producentów oprogramowania AutoMapa

Nazwa produktu: AutoMapa

Innowacyjność:

AutoMapa to system przeznaczony przede wszystkim na urządzenia przenośne, który umożliwia z niespotykaną dotąd precyzją nawigację po drogach Polski. Oparty na wyjątkowo dokładnych mapach cyfrowych poprowadzi od drzwi do drzwi – automatycznie wyznacza trasę i dokonuje jej korekty jeśli tylko z niej zboczysz. Co więcej, o każdym manewrze informuje głosem sprawiając, że prowadzisz zawsze bezpiecznie i nic nie przeoczysz. AutoMapa umożliwia również nawigację w linii prostej, co czyni ją przydatną w lotnictwie i żeglarstwie.

Korzyści dla klienta końcowego:

Inteligentne wyznaczanie trasy

AutoMapa błyskawicznie znajduje najszybszą lub najkrótszą drogę. Uwzględnia przy tym zakazy skrętów oraz kierunkowości ulic w dużych miastach. Im krótsza trasa tym mniej czasu potrzeba na jej znalezienie. Znalezienie trasy ze Szczecina w Bieszczady trwa ok. 10s (PocketPC). Na wyznaczenie trasy w obrębie jednego miasta wystarczy ułamek sekundy. AutoMapa podaje długość wyznaczonej trasy, a także czas dotarcia do celu.

Automatyczna modyfikacja trasy

Gdy tylko zboczysz z trasy AutoMapa bez Twojego udziału automatycznie wyznaczy nową trasę! Dzięki temu nigdy się nie zgubisz. Zagapiłeś się, jest remont, korek? Z AutoMapą nie ma problemu!

Komunikaty głosowe

Uważasz, że patrzenie na mapę i prowadzenie samochodu jest niebezpieczne? My też! Dlatego AutoMapa mówi! Przed każdą zmianą kierunku ruchu pojazdu informuje z wyprzedzeniem o odległosci i rodzaju manewru. Co więcej – możesz wybrać jakim głosem i w jakim języku mówi!

Płynnie zmienna skala

Wydawać sie może, że ekran urządzeń przenośnych jest zbyt mały aby posługiwać się czymś tak wielkim jak plan miasta czy mapa całego kraju. Nic bardziej mylnego. Płynna zmiana skali (przy pomocy suwaka), pozwala przyjrzeć się zarówno szczegółom jak i sprawdzić gdzie dany punkt znajduje się na tle większego fragmentu czy wręcz całego miasta/kraju. Przybliżać i oddalać obraz można rownież używając klawiszy sprzętowych (strzałki góra/dół)

Mapa na noc i kilka na dzień

Zmiana kolorów to nie tylko kwestia gustu! Specjalnie opracowany tryb nocny ma zapobiegać zjawisku olśnienia o które nie trudno prowadząc samochód w ciemności – okazuje się w tych warunkach nasze urządzenie świeci niczym mocna żarówka. Na dzień także istnieje kilka zestawów kolorystycznych, które można dopasować z uwagi na własne upodobania jak i do warunków pogodowych np. silnego nasłonecznienia. “

Dostępność (terytorialna, czas oczekiwania, grupa docelowa itp.):

Usługa dostępna w całym kraju.

Cena (polityka cenowa):

Rekomendowane ceny detaliczne (netto/brutto):

129.00 / 159.00 PLN – AutoMapa Plan Miasta

329.00 / 399.00 PLN – AutoMapa Polska 50k

778.00 / 949.00 PLN – AutoMapa Polska XL

Ceny w poszczególnych sklepach mogą odbiegać od powyższych cen sugerowanych zależnie od oferowanego przez Sprzedawcę rodzaju i poziomu obsługi

Nagrody “TMT Mobile Awards 2005″ zostały przyznane podczas konferencji “Technologie Mobilne w Biznesie 2005″ organizowanej w ramach cyklu “TMT Executive Seminar”.

Organizatorzy:

MCI BiznesNet Konferencje

Sponsorzy:

Comtica

Patronat:

IAB

Patroni medialni:

Twoja Komórka   &nbspPalmtop.pl

Pracuj.pl   &nbsp

   &nbsp

Parkiet   &nbspMobility

M-biznes   &nbspe-prawnik.pl

Warsaw Voice

Outsourcing Magazine



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...