| Udostępnij

Plany finansowe internautów 2005

Najpopularniejszym produktem finansowym wśród internautów posiadających konto bankowe jest karta kredytowa – wynika z najnowszego raportu Gemiusa. Prognozy wskazują, że jej popularność będzie dynamicznie rosła wraz ze wzrostem wykorzystania elektronicznego kanału płatności oraz rozwojem e-commerce.

Za cel główny raportu „Plany finansowe internautów 2005” przyjęto określenie, jaka część polskich internautów w ciągu kolejnych 6 miesięcy zdecyduje się na przynajmniej jeden produkt finansowy, tj.: karta kredytowa, kredyty (różne rodzaje), lokata, fundusz inwestycyjny lub dodatkowe ubezpieczenie.

Według raportu Gemius, informacji o produktach finansowych respondenci bardzo często poszukują właśnie w internecie – prawie 44 proc. z nich odwiedza w tym celu strony banków i instytucji finansowych, 31,5 proc. serwisy finansowe, a 20,6 proc. inne strony www.

Coraz częściej więc efekt sprzedażowy zależał będzie od łatwości znalezienia wyczerpujących opisów poszczególnych produktów, czy też możliwości szybkiego kontaktu z konsultantami. Ponadto mało czasochłonna możliwość porównania oferty banków i instytucji finansowych on-line będzie czynić elektroniczny kanał pozyskiwania informacji jeszcze bardziej popularnym.

Źródła informacji na temat produktów finansowych

Źródło: gemiusReport, sierpień 2005. N=5 715 (badani, którzy posiadają konto bankowe). Dane nie sumują się do 100%, gdyż badani mogli zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź.

Jak przekonać do zakupu?

Blisko 70 proc. polskich internautów posiada konta bankowe, z czego 36,7 proc. z nich dysponuje kartą kredytową (dla porównania 16,8 proc. korzysta z kredytu konsumpcyjnego). W ciągu kolejnych sześciu miesięcy na kartę zdecyduje się kolejne kilka procent respondentów, którzy posiadają już konto bankowe.

Cechą, która została uznana przez osoby objęte badaniem za największą zaletę karty kredytowej jest brak konieczności noszenia przy sobie gotówki, a zatem wygoda i większe poczucie bezpieczeństwa. Z punktu widzenia planowania strategii sprzedaży kart kredytowych istotne mogą być uwzględnione w raporcie dane na temat tego, jakich informacji w pierwszej kolejności poszukują potencjalni klienci. Raport wskazuje również na limity pieniężne dostępne w ramach tego produktu wskazywane przez zainteresowanych posiadaniem karty.

Z produktów finansowych dających możliwość pomnażania oszczędności najpopularniejsza wśród internautów posiadających konto bankowe okazała się lokata terminowa. Innymi produktami umożliwiającymi inwestowanie posiadanych środków finansowych, o których mowa w raporcie są: fundusze inwestycyjne, akcje oraz obligacje i bony skarbowe.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Temat ubezpieczeń poruszony w opracowaniu Gemius wydaje się o tyle istotny, że już 46 proc. respondentów posiadających konto bankowe posiada ubezpieczenie dodatkowe, nie będące obowiązkowym. Najczęściej jest to indywidualne ubezpieczenie na życie i takie też ubezpieczenie ma w planach największy odsetek osób zamierzających zakupić jakichkolwiek ubezpieczenie. Wśród powodów zainteresowania dodatkowymi ubezpieczeniami wskazywano najczęściej zapewnienie bezpieczeństwa najbliższym. Informacja ta wydaje się być istotna z punktu widzenia reklamodawców.

Raport zawiera też dodatkowe praktyczne wskazówki dla instytucji ubezpieczeniowych związane z profilem społeczno-demograficznym respondentów, ułatwiające planowanie sprzedaży. Przykładowo z opracowania dowiadujemy się, że mężczyźni nieznacznie częściej niż kobiety deklarowali chęć wykupienia w najbliższym czasie dodatkowego ubezpieczenia – kobiety 7,2 proc., mężczyźni 12,5 proc..

Dodatkowe ubezpieczenia – plany w podziale na płeć

Źródło: gemiusReport, sierpień 2005. Badani, którzy deklarowali, że mają konto osobiste.

„Poznanie potrzeb oraz preferencji obecnych i potencjalnych klientów jest niezbędne z punktu widzenia budowania strategii dotarcia i zainteresowania klienta przez instytucje oferujące sprzedaż usług i produktów finansowych” podkreśla Karolina Janik, Gemius SA.

O badaniu

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 18. do 23. sierpnia 2005 roku. W ramach badania zebrano 8 400 kwestionariuszy wypełnionych do końca. Większość analiz prezentowanych w raporcie obejmuje 5 715 respondentów, którzy deklarowali, że posiadają konto bankowe. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....