| Udostępnij

Prowokująca kampania Durex

Agencja Zentropy Partners Polska przeprowadziła badania dotyczące zachowań seksualnych różnych nacji – Durex Global Sex Survey 2005. Dzięki przeprowadzonej kampanii w badaniach wzięła udział rekordowa liczba prawie 100 tysięcy polskich internautów, którzy wypełnili ankietę na stronie www.durex.pl. Wyniki badania już wkrótce – obiecują autorzy.

W tym roku Polacy zajęli pierwsze miejsce w międzynarodowych badaniach ludzkiej seksualności Durex Global Sex Survey 2005 i wyprzedzili nawet chińskich internautów mających wielokrotną przewagę liczebną. Podczas trwania badań, w okresie od 23 maja do 31 lipca, polscy internauci przesłali prawie 100 000 ankiet.

Internetowe badania GSS 2005 były wspierane kampanią reklamową i konkursem na stronie www.durex.pl. Przez siedem z dziesięciu tygodni trwania badań, internauci, którzy wypełnili anonimową ankietę, mogli zarejestrować się na stronie organizatora i starać o zdobycie jednej z 284 nagród.

Kampania internetowa była emitowana w dwóch fazach składających się z różnych rodzajów kreacji. W kampanii zostały wykorzystane brandmarki, billboardy, mailingi, reklama w komunikatorach oraz akcje promocyjne na www.durex.pl – bannery i newslettery wysyłane do bazy użytkowników zarejestrowanych w serwisie.

Głównym zadaniem pierwszej fazy kampanii było budowanie zasięgu, zachęcanie do wypełnienia ankiety oraz wzięcia udziału w konkursie. Druga faza, przeprowadzona po zakończeniu konkursu z nagrodami, wykorzystywała inne kreacje, a jej celem było dotarcie do nowych odbiorców.

Na potrzeby kampanii reklamowej zostały stworzone prowokujące kreacje. W pierwszej fazie kampanii hasła wiązały się z pytaniem skierowanym do odbiorcy, np.: “Co czwarta matka ma wibrator. A Twoja?”, lub “Twoja żona uprawia seks 8 razy w tygodniu. A Ty?”. Drugi rodzaj kreacji wykorzystywał zdjęcia uczestników zeszłorocznej ankiety wraz z szokującymi informacjami o ich pożyciu – np.: “Iza zrobiła to z nauczycielką”, “Krzysztof żyje w trójkącie”, itp.

Podczas emisji drugiej fazy kampanii prowokowano jeszcze bardziej; hasła odwoływały się do przewidywanego czasu wypełnienia ankiety GSS, jednak w zestawieniu ze zdjęciami atrakcyjnej modelki i modela nabierały nowego, pikantnego znaczenia. Reklamy były mini ankietą, w której należało odpowiedzieć na pytania: “Jej zajmuje TO: – 5 minut?, – 30 minut?, – wieczność?”, lub “Jemu zajmuje TO: – minutę?, – 10 minut?, – 30 minut?”.

Druga linia kreatywna dotyczyła konkurencji z Chinami, bezpośrednim “rywalem” Polski w konkurencji wypełniania ankiet GSS. Zabawny fullpage zapełniał cały ekran chińczykami – “ONI już wypełnili, a Ty?”.

Kampania reklamowa przyniosła najlepsze efekty na stronach młodzieżowych i serwisach randkowych. Zachęciła do wypełnienia ankiety Durex GSS 2005 71.955 osób. Akcje promocyjne prowadzone bezpośrednio na stronie www.durex.pl przyciągnęły 27.975 użytkowników. Jak przekonują autorzy kampanii – jest to światowy rekord i niekwestionowany sukces teamu z Zentropy.

Sukces kampanii był możliwy dzięki lojalnej społeczności skupionej wokół vortalu www.durex.pl. Strona każdego miesiąca odnotowuje wizyty około 123.000 unikalnych użytkowników (na podstawie statystyk mierzonych przez GemiusTraffic). Od czerwca miała już ponad 21.000.000 odsłon.

Nowoczesny wygląd, troska o rzetelne informacje, cotygodniowa aktualizacja treści dostarczanych przez zawodowych dziennikarzy i autorów, możliwość komentowania każdego artykułu i newslettery rozsyłane co tydzień do niemal 120.000 odbiorców to główne czynniki gwarantujące lojalność użytkowników – czytamy w komunikacie prasowym.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....