| Udostępnij

Prowokująca kampania Durex

Agencja Zentropy Partners Polska przeprowadziła badania dotyczące zachowań seksualnych różnych nacji – Durex Global Sex Survey 2005. Dzięki przeprowadzonej kampanii w badaniach wzięła udział rekordowa liczba prawie 100 tysięcy polskich internautów, którzy wypełnili ankietę na stronie www.durex.pl. Wyniki badania już wkrótce – obiecują autorzy.

W tym roku Polacy zajęli pierwsze miejsce w międzynarodowych badaniach ludzkiej seksualności Durex Global Sex Survey 2005 i wyprzedzili nawet chińskich internautów mających wielokrotną przewagę liczebną. Podczas trwania badań, w okresie od 23 maja do 31 lipca, polscy internauci przesłali prawie 100 000 ankiet.

Internetowe badania GSS 2005 były wspierane kampanią reklamową i konkursem na stronie www.durex.pl. Przez siedem z dziesięciu tygodni trwania badań, internauci, którzy wypełnili anonimową ankietę, mogli zarejestrować się na stronie organizatora i starać o zdobycie jednej z 284 nagród.

Kampania internetowa była emitowana w dwóch fazach składających się z różnych rodzajów kreacji. W kampanii zostały wykorzystane brandmarki, billboardy, mailingi, reklama w komunikatorach oraz akcje promocyjne na www.durex.pl – bannery i newslettery wysyłane do bazy użytkowników zarejestrowanych w serwisie.

Głównym zadaniem pierwszej fazy kampanii było budowanie zasięgu, zachęcanie do wypełnienia ankiety oraz wzięcia udziału w konkursie. Druga faza, przeprowadzona po zakończeniu konkursu z nagrodami, wykorzystywała inne kreacje, a jej celem było dotarcie do nowych odbiorców.

Na potrzeby kampanii reklamowej zostały stworzone prowokujące kreacje. W pierwszej fazie kampanii hasła wiązały się z pytaniem skierowanym do odbiorcy, np.: “Co czwarta matka ma wibrator. A Twoja?”, lub “Twoja żona uprawia seks 8 razy w tygodniu. A Ty?”. Drugi rodzaj kreacji wykorzystywał zdjęcia uczestników zeszłorocznej ankiety wraz z szokującymi informacjami o ich pożyciu – np.: “Iza zrobiła to z nauczycielką”, “Krzysztof żyje w trójkącie”, itp.

Podczas emisji drugiej fazy kampanii prowokowano jeszcze bardziej; hasła odwoływały się do przewidywanego czasu wypełnienia ankiety GSS, jednak w zestawieniu ze zdjęciami atrakcyjnej modelki i modela nabierały nowego, pikantnego znaczenia. Reklamy były mini ankietą, w której należało odpowiedzieć na pytania: “Jej zajmuje TO: – 5 minut?, – 30 minut?, – wieczność?”, lub “Jemu zajmuje TO: – minutę?, – 10 minut?, – 30 minut?”.

Druga linia kreatywna dotyczyła konkurencji z Chinami, bezpośrednim “rywalem” Polski w konkurencji wypełniania ankiet GSS. Zabawny fullpage zapełniał cały ekran chińczykami – “ONI już wypełnili, a Ty?”.

Kampania reklamowa przyniosła najlepsze efekty na stronach młodzieżowych i serwisach randkowych. Zachęciła do wypełnienia ankiety Durex GSS 2005 71.955 osób. Akcje promocyjne prowadzone bezpośrednio na stronie www.durex.pl przyciągnęły 27.975 użytkowników. Jak przekonują autorzy kampanii – jest to światowy rekord i niekwestionowany sukces teamu z Zentropy.

Sukces kampanii był możliwy dzięki lojalnej społeczności skupionej wokół vortalu www.durex.pl. Strona każdego miesiąca odnotowuje wizyty około 123.000 unikalnych użytkowników (na podstawie statystyk mierzonych przez GemiusTraffic). Od czerwca miała już ponad 21.000.000 odsłon.

Nowoczesny wygląd, troska o rzetelne informacje, cotygodniowa aktualizacja treści dostarczanych przez zawodowych dziennikarzy i autorów, możliwość komentowania każdego artykułu i newslettery rozsyłane co tydzień do niemal 120.000 odbiorców to główne czynniki gwarantujące lojalność użytkowników – czytamy w komunikacie prasowym.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...