| Udostępnij

Nowy prezes Swistak.pl

Nowa forma działalności, nowy udziałowiec, nowy prezes i nowa koncepcja zarządzania – to zmiany wprowadzone przez dotychczasowych właścicieli serwisu aukcyjnego Swistak.pl. Celem jest umocnienie przewagi nad trzecim graczem na polskim rynku aukcji internetowych.

Po prawie dwóch latach działalności serwis aukcyjny Świstak został wydzielony ze struktury firmy Kreativ Sp. z o.o. i funkcjonuje jako niezależny podmiot pod nazwą “Swistak.pl Sp. z o.o.”.

Przy okazji zmian własnościowych powiększyła się również liczba dotychczasowych udziałowców firmy. Oprócz Andrzeja Ciesielskiego i Rafała Agnieszczaka, współwłaścicielem firmy jest teraz także Paweł Grząbka, mianowany od razu na stanowisko Prezesa Zarządu.

Paweł Grząbka obejmuje stanowisko na początku najbardziej gorącego okresu na rynku aukcji internetowych. Na jesieni serwisy aukcyjne notują największe zainteresowanie internautów. Twórcy Swistak.pl szacują, że w 4 ostatnich miesiącach roku wartość sprzedaży stanowi nawet 50% rocznych obrotów.

Najbliższe plany zarządu to umocnienie drugiej pozycji na rynku. Swistak.pl ma ponad dwa razy więcej prowadzonych aukcji niż kolejny pod tym względem serwis aukcyjny (nie posiadamy danych finansowych, ani dotyczących aukcji zakończonych).

Dominują aukcje drobnych przedmiotów: książek, komiksów, antyków, artykułów kolekcjonerskich, ubrań i biżuterii. Mocna druga lokata ma zostać utrzymana dzięki zmianom w funkcjonalności serwisu oraz atrakcyjnym konkursom dla aktywnych użytkowników serwisu.

Paweł Grząbka – nowy prezes – pracował wcześniej jako konsultant w światowych firmach doradczych A.T. Kearney oraz McKinsey&Company, a obecnie jest niezależnym doradcą w zakresie strategii rozwoju firm, ich restrukturyzacji oraz zarządzania programami. Posiada dyplom MBA zdobyty na INSEAD i jest jednocześnie absolwentem Wharton School, najbardziej renomowanej uczelni MBA w USA według rankingów BusinessWeek oraz Financial Fimes.

“Powierzenie zarządzania firmą osobie z zewnątrz jest spowodowane dbałością o to, aby rozwój całego przedsięwzięcia odbywał się w najszybszym możliwym tempie. Drogą do tego jest zatrudnienie profesjonalnego menedżera, który jest w stanie spojrzeć na firmę w szerszej perspektywie niż jej założyciele” powiedział Rafał Agnieszczak, dotychczasowy prezes firmy.

“To przemyślany i dokładnie zaplanowany krok – jesteśmy przekonani, że na tym właśnie etapie rozwoju, powierzenie zarządzania osobie o większych kompetencjach to jedyne słuszne wyjście, gwarantujące sukces w o obliczu zaostrzającej się konkurencji” dodał Rafał Agnieszczak.

Nowy, utytułowany i “korporacyjny” prezes spółki może zostać odebrany przez rynek jako sygnał, że Swistak.pl wkracza w fazę poszukiwania inwestora strategicznego lub finansowego.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...