| Udostępnij

Bezpieczeństwo wg. Microsoft

Microsoft udostępni program antywirusowy i konsolę zarządzania bezpieczeństwem Windows. Według koncernu z Redmond bezpieczeństwo IT ma trzy aspekty: profilaktyka, stosowanie nowoczesnych technologii oraz współdziałanie wymiaru sprawiedliwości, służb ścigania i firm zajmujących się bezpieczeństwem.

Dyrektor generalny Microsoft Corporation, Steve Ballmer oraz wiceprezes ds. technologii bezpieczeństwa, Mike Nash, zaprezentowali w Monachium strategię firmy w zakresie bezpieczeństwa i dostarczania skutecznych rozwiązań ochronnych dla Klientów indywidualnych i biznesowych.

Microsoft wprowadza w życie wielopłaszczyznową strategię w zakresie bezpieczeństwa, opartą na trzech kluczowych obszarach: inwestycjach w nowe technologie, dostarczaniu klientom wytycznych w zakresie profilaktyki bezpieczeństwa oraz ścisłej współpracy z władzami, organami wymiaru sprawiedliwości i firmami zajmującymi się bezpieczeństwem komputerowym.

“Informacje od klientów potwierdzają wyniki badań: istota i stopień złożoności ataków sieciowych podlegają ciągłym zmianom, a hakerzy stosują coraz wymyślniejsze metody. Microsoft jest zdania, że klienci mają prawo wiedzieć, jakie programy są uruchamiane na ich komputerach, w jaki sposób do nich trafiły, do czego służą i jak je w razie potrzeby usunąć. Chcąc ułatwić naszym klientom walkę z ewoluującymi zagrożeniami i zagwarantować im dostęp do tych informacji, stosujemy kompleksowe podejście do bezpieczeństwa. Obejmuje ono tworzenie nowych technologii, współpracę z firmami z branży i jak najskuteczniejsze informowanie klientów o sposobach zabezpieczenia się przed zagrożeniami, na jakie mogą się natknąć” – powiedział Mike Nash.

Microsoft poinformował o planach wprowadzenia na rynek Microsoft Client Protection, wielofunkcyjnego rozwiązania, zapewniającego ochronę przed potencjalnymi zagrożeniami, takimi jak oprogramowanie typu spyware czy rootkit, a także przed wirusami i innymi typowymi atakami internetowymi.

Zintegrowana konsola do zarządzania bezpieczeństwem, jaką stanowi Microsoft Client Protection, umożliwi informatykom pełną kontrolę nad środowiskiem, a sortowane według priorytetu raporty i ostrzeżenia ułatwią skoncentrowanie się na rozwiązaniu najważniejszych problemów. Microsoft Client Protection będzie integrować się z istniejącą infrastrukturą informatyczną, np. usługą Active Directory czy zainstalowanymi systemami dystrybucji oprogramowania, co skróci czas potrzebny na wdrożenie i zwiększy opłacalność inwestycji. Pierwsza wersja beta rozwiązania zostanie udostępniona wybranym klientom jeszcze w tym roku.

Microsoft poinformował również o planach udostępnienia programu antywirusowego i antyspamowego Microsoft Antigen, przeznaczonego do serwerów wiadomości i obsługi pracy grupowej. Został on oparty na technologii pochodzącej od niedawno przejętej firmy Sybari Software Inc. Niedawno zakończono testy programu Microsoft Antigen for Exchange w procesie Security Development Lifecycle. Ich wyniki wskazują, że osiągnięto wymierny wzrost poziomu bezpieczeństwa licznych programów firmy Microsoft. Program Microsoft Antigen for Exchange w wersji beta zostanie udostępniony klientom w pierwszej połowie 2006 r.

Rozwój technologii to jednak tylko jeden ze sposobów walki ze szkodliwymi programami. Dlatego też firma Microsoft nawiązała stałą współpracę z organami wymiaru sprawiedliwości, ustawodawcami oraz firmami oferującymi rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i poinformowała o powstaniu SecureIT Alliance. Przedsiębiorstwa zrzeszone w SecureIT Alliance będą mogły skutecznie integrować swoje rozwiązania z platformą firmy Microsoft, tworząc nowe funkcje i produkty zabezpieczające dla wspólnych klientów.

“Microsoft intensywnie inwestuje w bezpieczeństwo, aby umożliwić klientom korzystanie bez obaw ze wszelkich udogodnień i potencjału oferowanego przez globalną sieć. Stworzenie bezpiecznego środowiska komputerowego, odpornego na ataki szkodliwego oprogramowania, wirusów, czy próby wyłudzania danych osobowych, wymaga wspólnego, długoterminowego działania ze strony wszystkich firm informatycznych, a także klientów i władz” – powiedział w Monachium Steve Ballmer.

W ramach stałej współpracy z władzami państw z całego świata Microsoft udzielił amerykańskiej Federalnej Agencji Handlu (FTC) pomocy w uruchomieniu nowej witryny OnGuardOnline.gov. Celem powstania witryny jest ochrona konsumentów przed oszustwami internetowymi oraz umożliwienie im skuteczniejszego zabezpieczania komputerów i lepszej ochrony informacji osobistych. Internauci znajdą tam porady, artykuły, prezentacje wideo, a także quizy dotyczące bezpieczeństwa komputerowego.

Witryna OnGuardOnline.gov zaleca korzystanie ze wskazówek opracowanych przez Microsoft, z myślą o edukacji i rozwoju świadomości konsumenckiej, rozpowszechnianych w kampanii Chroń swój komputer (Protect Your PC) i na stronie z instrukcjami dotyczącymi sposobów zabezpieczania systemów przez użytkowników indywidualnych.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...