| Udostępnij

EMPiK testuje języki

Ponad 15 tys. osób wzięło udział w ogólnopolskim teście językowym on-line, przygotowanym przez EMPiK Szkoły Języków Obcych. Dobre wyniki osiągnęła też kampania internetowa promującą akcję. Internet awansował na 2. miejsce w rankingu “skąd dowiedziałeś się o naszej ofercie?”.

Testy on-line to prosty, szybki i obiektywny sposób na sprawdzenie swojej wiedzy. Lubimy je, ponieważ ocenia nas komputer a nie człowiek, zachowujemy anonimowość, nie musimy wychodzić z domu i oczekiwać na wynik. Wystarczy kilkanaście minut, by przekonać się jacy jesteśmy i co wiemy.

Taki był również test językowy on-line przygotowany przez wykładowców i metodologów EMPiK Szkoły Języków Obcych, dostępny na stronach www.empik.edu.pl. Zestawy pytań z języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego i hiszpańskiego były w pełni interaktywne i prezentowane w formie testów wyboru.

Przed przystąpieniem do zadania należało wskazać język testu oraz poziom trudności, po czym wyświetlał się zestaw złożony z kilkudziesięciu pytań. Wynik przesyłano na wskazany przez Internautę adres e-mail kilka minut po rozwiązaniu testu.

“To był pierwszy tego typu test językowy w polskim Internecie i jego popularność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania” – mówi Wojciech Kwiatkowski, specjalista ds. marketingu internetowego w EMPiK-u “Już po kilku dniach kampanii reklamującej naszą akcję przetestowało się kilka tysięcy osób. Jak można było przypuszczać, największą popularnością cieszył się język angielski.”

Akcja “przeTESTuj” się miała na celu przede wszystkim wypromowanie

Szkół Języków Obcych EMPiK oraz zapoznanie Internatów z ich ofertą. “Obecnie, w robionych na bieżąco badaniach ‘skąd dowiedziałeś się o naszej szkole?’, na drugie miejsce z piątego w zeszłym roku wysunęła się odpowiedź ‘z Internetu’ ” – mówi Dorota Żuchowicz, Dyrektor Zarządzający Siecią Szkół Językowych EMPiK.

Duża w tym zasługa kampanii internetowej, promującej akcję. Miejsce i czas emisji reklam oraz kreacja przygotowane zostały pod grupę docelową, czyli uczniów gimnazjów, szkół średnich i studentów. W okresie od 2 września do 10 października banery z hasłami: “Co student robi w GYMNAZIUM? Gdzie kupisz wieczorowy DRESS?” wyświetlane były w kilkunastu serwisach tematycznych i portalach, w tym: wp.pl, ang.p, angielski.edu.pl, estudent.pl, sciagaj.pl, pracuj.pl, rzeczpospolita.pl oraz wirtualnemedia.pl. Dodatkowo rozesłano mailing do 100 tys. internautów.

Planowaniem i zakupem mediów zajęła się firma Trade Doubler, która ponadto określiła najbardziej optymalne w tym przypadku formy kreacji. “Tutaj liczył się efekt, czyli reakcja internauty na baner. Dlatego zaproponowaliśmy takie formy kreacji jak: billboard, rectangle oraz mailing. Kampania prowadziła bezpośrednio do mikrowirtyny, której dominującym elementem był test językowy” relacjonuje Adam Kozielewicz z firmy Trade Doubler.

Z kolei za przygotowanie kreacji odpowiedzialna była agencja interaktywna AMP Media. “Opracowana przez nas kreacja opierała się na intrygujących i z pozoru niedorzecznych pytaniach: ‘Gdzie kupisz wieczorowy DRESS? Co student robi w GYMNAZIUM’? Sensu nabierają one w momencie skojarzenia, że DRESS to w języku angielskim sukienka, a GYMNAZIM – sala gimnastyczna. Stają się one zatem zrozumiałe dla osób wtajemniczonych, czyli znających język angielski. Jednocześnie chcieliśmy zwrócić uwagę na zjawisko importu w język polski (nierzadko błędnego) słów obcojęzycznych, zauważalne zwłaszcza wśród młodych ludzi. Do “przetestowania się” zachęcają młodzi ludzie – dziewczyna i chłopak. Dokonując wyboru zdjęć opieraliśmy się na obowiązujących wśród młodzieży trendach, czyli bycia “luzakiem”, osobą, której wszystko przychodzi z łatwością, także nauka. Chcieliśmy, by osoba pokazana w kreacji była podobna do adresatów kampanii lub im imponowała. Dzięki takiemu podejściu w zwięzły sposób połączyliśmy dwa podstawowe komunikaty kampanii, mianowicie ‘co?’ jest przedmiotem przekazu i ‘do kogo?’ jest on kierowany” – mówi Monika Grzesik, project manager w AMP Media.

Średni CTR banerów wyniósł prawie 2%, a mailing osiągnął CTR rzędu 14,1%. Warto jednak podkreślić, że w tym przypadku najważniejszym, i co istotne, wymiernym efektem była liczba osób, które wzięły udział w teście. Wynosi ona 15 tys. osób. “Jak do tej pory była to najskuteczniejsza kampania SJO Empik w Internecie” – podsumowuje Wojciech Kwiatkowski.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...