| Udostępnij

EMPiK testuje języki

Ponad 15 tys. osób wzięło udział w ogólnopolskim teście językowym on-line, przygotowanym przez EMPiK Szkoły Języków Obcych. Dobre wyniki osiągnęła też kampania internetowa promującą akcję. Internet awansował na 2. miejsce w rankingu “skąd dowiedziałeś się o naszej ofercie?”.

Testy on-line to prosty, szybki i obiektywny sposób na sprawdzenie swojej wiedzy. Lubimy je, ponieważ ocenia nas komputer a nie człowiek, zachowujemy anonimowość, nie musimy wychodzić z domu i oczekiwać na wynik. Wystarczy kilkanaście minut, by przekonać się jacy jesteśmy i co wiemy.

Taki był również test językowy on-line przygotowany przez wykładowców i metodologów EMPiK Szkoły Języków Obcych, dostępny na stronach www.empik.edu.pl. Zestawy pytań z języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego i hiszpańskiego były w pełni interaktywne i prezentowane w formie testów wyboru.

Przed przystąpieniem do zadania należało wskazać język testu oraz poziom trudności, po czym wyświetlał się zestaw złożony z kilkudziesięciu pytań. Wynik przesyłano na wskazany przez Internautę adres e-mail kilka minut po rozwiązaniu testu.

“To był pierwszy tego typu test językowy w polskim Internecie i jego popularność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania” – mówi Wojciech Kwiatkowski, specjalista ds. marketingu internetowego w EMPiK-u “Już po kilku dniach kampanii reklamującej naszą akcję przetestowało się kilka tysięcy osób. Jak można było przypuszczać, największą popularnością cieszył się język angielski.”

Akcja “przeTESTuj” się miała na celu przede wszystkim wypromowanie

Szkół Języków Obcych EMPiK oraz zapoznanie Internatów z ich ofertą. “Obecnie, w robionych na bieżąco badaniach ‘skąd dowiedziałeś się o naszej szkole?’, na drugie miejsce z piątego w zeszłym roku wysunęła się odpowiedź ‘z Internetu’ ” – mówi Dorota Żuchowicz, Dyrektor Zarządzający Siecią Szkół Językowych EMPiK.

Duża w tym zasługa kampanii internetowej, promującej akcję. Miejsce i czas emisji reklam oraz kreacja przygotowane zostały pod grupę docelową, czyli uczniów gimnazjów, szkół średnich i studentów. W okresie od 2 września do 10 października banery z hasłami: “Co student robi w GYMNAZIUM? Gdzie kupisz wieczorowy DRESS?” wyświetlane były w kilkunastu serwisach tematycznych i portalach, w tym: wp.pl, ang.p, angielski.edu.pl, estudent.pl, sciagaj.pl, pracuj.pl, rzeczpospolita.pl oraz wirtualnemedia.pl. Dodatkowo rozesłano mailing do 100 tys. internautów.

Planowaniem i zakupem mediów zajęła się firma Trade Doubler, która ponadto określiła najbardziej optymalne w tym przypadku formy kreacji. “Tutaj liczył się efekt, czyli reakcja internauty na baner. Dlatego zaproponowaliśmy takie formy kreacji jak: billboard, rectangle oraz mailing. Kampania prowadziła bezpośrednio do mikrowirtyny, której dominującym elementem był test językowy” relacjonuje Adam Kozielewicz z firmy Trade Doubler.

Z kolei za przygotowanie kreacji odpowiedzialna była agencja interaktywna AMP Media. “Opracowana przez nas kreacja opierała się na intrygujących i z pozoru niedorzecznych pytaniach: ‘Gdzie kupisz wieczorowy DRESS? Co student robi w GYMNAZIUM’? Sensu nabierają one w momencie skojarzenia, że DRESS to w języku angielskim sukienka, a GYMNAZIM – sala gimnastyczna. Stają się one zatem zrozumiałe dla osób wtajemniczonych, czyli znających język angielski. Jednocześnie chcieliśmy zwrócić uwagę na zjawisko importu w język polski (nierzadko błędnego) słów obcojęzycznych, zauważalne zwłaszcza wśród młodych ludzi. Do “przetestowania się” zachęcają młodzi ludzie – dziewczyna i chłopak. Dokonując wyboru zdjęć opieraliśmy się na obowiązujących wśród młodzieży trendach, czyli bycia “luzakiem”, osobą, której wszystko przychodzi z łatwością, także nauka. Chcieliśmy, by osoba pokazana w kreacji była podobna do adresatów kampanii lub im imponowała. Dzięki takiemu podejściu w zwięzły sposób połączyliśmy dwa podstawowe komunikaty kampanii, mianowicie ‘co?’ jest przedmiotem przekazu i ‘do kogo?’ jest on kierowany” – mówi Monika Grzesik, project manager w AMP Media.

Średni CTR banerów wyniósł prawie 2%, a mailing osiągnął CTR rzędu 14,1%. Warto jednak podkreślić, że w tym przypadku najważniejszym, i co istotne, wymiernym efektem była liczba osób, które wzięły udział w teście. Wynosi ona 15 tys. osób. “Jak do tej pory była to najskuteczniejsza kampania SJO Empik w Internecie” – podsumowuje Wojciech Kwiatkowski.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....