| Udostępnij

Więcej home.pl w home.pl

Wartość sprzedaży home.pl – dostawcy usług internetowych – w pierwszym półroczu 2005 r. wyniosła 6,3 mln zł, a zysk brutto 1,7 mln zł. Przychody za cały 2005 r. mają wynieść 14 mln zł, a zysk 4 mln zł. Nic dziwnego, że firma inwestuje w marketing i stara się pozyskać nowych klientów, aby zdystansować konkurencję. Ostatnia promocja “8000 domen 80% taniej!” mogła kosztować home.pl nawet ponad 100 tys. zł. Na pewno zwróci się w przyszłym roku z opłat za domeny i hosting.

Na początku br. roku firma informowała, że na wzrost wpłynęła głównie dynamicznie rosnąca sprzedaż serwerów wirtualnych oraz domen internetowych. W styczniu 2005 r. miesięczna wartość sprzedaży przekroczyła po raz pierwszy w historii spółki milion złotych.

“Zamierzamy utrzymać wysokie tempo wzrostu sprzedaży w drugim kwartale i znacznie poprawić wynik brutto. W najbliższych dniach rozszerzymy ofertę o nową linię produktów – serwery dedykowane. Wchodzimy w nowy segment rynku i chcemy odegrać na nim jedną z głównych ról. Nasza oferta będzie agresywna cenowo.” – mówił w kwietniu br. Piotr Kapcio, dyrektor marketingu home.pl.

“Liczba nowych domen obsługiwanych przez nasze serwery dynamicznie wzrasta. Szacujemy, że w całym roku pozyskamy ich co najmniej 15 tys. Pozwoli to nam umocnić pozycję lidera i zwiększać udział w rynku usług webhostingowych. Nasza baza kliencka powiększa się zdecydowanie szybciej niż u bezpośrednich konkurentów” – mówił wówczas Krystian Stypuła, dyrektor Biura Obsługi Klienta home.pl.

Co najmniej do pierwszego kwartału br. home.pl utrzymywał swoje serwery w zewnętrznym centrum przetwarzania danych. W międzyczasie firma uruchomiła własne data center, co daje możliwość zwiększenia rentowności świadczonych usług hostingowych. O ile świadczone są na masową skalę, tak jak w omawianym przypadku.

Ostatnio home.pl poinformował o znakomitych wynikach promocji “8000 domen 80% taniej!”, w ramach której w ciągu jednego miesiąca (września) zarezerwowanych zostało 10 tys. domen, a zarejestrowanych 4,6 tys. To najlepszy wynik w historii polskiego rynku.

“Każda promocja home.pl ma na celu powiększanie bazy abonenckiej i utrzymywanie wysokiej lojalności wśród obecnych klientow firmy. Ogromne zainteresowanie ofertą promocyjną pokazuje doskonale jak cena może stymulować rozwój” powiedział BiznesNet.pl Piotr Kapcio, po zakończeniu promocji. Pytany o plany marketingowe na najbliższą przyszłość odmówił komentarza. “Nie informujemy o formie działań promocyjnych z wyprzedzeniem” wytłumaczył.

8000 domen 80% taniej

Oferta “8000 domen 80% taniej!” wprowadzona została jako element kampanii promocyjnej z okazji 8. urodzin home.pl. Koszt rejestracji i rocznego utrzymania domen w ofercie promocyjnej był aż 80 proc. niższy niż w przypadku zakupu analogicznych usług w NASK. Rejestracja adresu w domenie krajowej (.pl) kosztowała 40 zł netto, a w domenie funkcjonalnej (np. com.pl) 30 zł netto. Akcja promocyjna wspomagana była kampanią reklamową w najpopularniejszych magazynach komputerowych (Chip, PC World Komputer, Enter) oraz mediach internetowych. Pula promocyjnych domen wyczerpała się po dwóch tygodniach. Home.pl postanowił kontynuować promocję.

“Ze względu na ogromne zainteresowanie ze strony klientow pula domen w promocyjnych cenach została zwiększona, aby wszyscy którzy dokonali rezerwacji w tym okresie mogli je także zarejestrować. Finalnie w ramach promocji zarejestrujemy z pewnością znacznie więcej niż 8 tys. domen.” – powiedział Piotr Kapcio.

Ciekawy w tej promocji jest rabat wynoszący 80%. Zgodnie z zasadami Programu Partnerskiego NASK maksymalny rabat jaki uzyskuje Partner – np. home.pl – wynosi 70%. Wynika z tego, że 10% stanowiące różnicę między ceną zakupu, a ceną sprzedaży domeny zostało sfinansowane z budżetu na marketing home.pl. Gdyby wszystkie z 10 tys. zarejestrowanych domen były domenami .pl, firma dopłaciłaby do promocji okrągłą sumę 200 tys. zł. Ponieważ klienci z pewnością rejestrują także inne domeny, kwota “dofinansowania” wyniesie zapewne około 100 tys. zł.

“Nie komentujemy spekulacji. Każdego miesiąca inwestujemy znaczne środki w działania promocyjne (reklama w internecie i prasie, współpraca z portalami i wortalami itp.) czy rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej, a mimo to rokrocznie osiągamy duży wzrost wartości sprzedaży i zysku.” – skomentował nasze dociekania Piotr Kapcio, dyrektor marketingu home.pl.

W ósmym roku działalności home.pl jest niekwestionowanym liderem komercyjnych usług hostingowych w Polsce. Firma obsługuje obecnie blisko 90 tys. klientów, głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Również w konkurencji “liczba domen utrzymywanych na własnych serwerach DNS” home.pl jest liderem. Do zdobycia pozostała palma pierszeństwa w dyscyplinie “największy partner NASK (registrar)”, w której na pierwszych dwóch miejscach są NetArt i DomainMaker.

Program Partnerski NASK-u

W 2003 roku NASK zdecydował się “uwolnić” rynek rejestracji domen, a tym samym przenieść na partnerów handlowych koszty marketingu i obsługi klienta – w zamian za korzystne rabaty. Obecnie NASK pełni funkcję “Registry”, czyli krajowego rejestru nazw internetowych w domenie .pl. Partnerzy (Registrars) mają możliwość samodzielnego rejestrowania domen krajowych.

źródło: StatystykiDomen.pl

W wyniku nowej organizacji rynku spada liczba nowo rejestrowanych domen przez NASK, ale nadal sporo “starych” klientów utrzymuje swoje domeny zarejestrowane w latach poprzednich w NASK-u.

źródło: StatystykiDomen.pl

Rozpoznawalność marek rejestratorów

Z badań przeprowadzonych na początku roku przez Gemius (22.XII.2004 – 14.I. 2005) wynikało m.in., że najwięcej respondentów znało serwisy rejestratorów nazwa.pl (NetArt) i właśnie home.pl (odpowiednio 39,7% i 39,3%). Nieznacznie mniej osób deklarowało, że zna serwis domeny.onet.pl (35,5%). Więcej niż 1/4 badanych deklarowała, że zna również serwisy: nask.pl (30,1%), domeny.interia.pl (29,7%), domeny.pl (28,4%), domeny.wp.pl (27,9%) i domena.pl (27,8%). 13,4% badanych deklarowało, że nie zna żadnej firmy rejestrującej domeny.

Prawie 70% ankietowanych osób posiadało już w trakcie badania zarejestrowaną domenę, natomiast pozostali dopiero planowali taki krok. Połowa osób planujących rejestrację przeglądała oferty dotyczące rejestracji domen. Blisko 80% osób posiadających domenę deklarowało, że ją wykorzystuje – najczęściej do celów związanych z prywatną stroną www (69,8%), serwerem pocztowym (50,4%) oraz firmową stroną www (43,9%).

kliknij aby powiększyć

Ile domen ma Pan(i) zarejestrowanych?

Ile domen ma Pan(i) zamiar zarejestrować?

źródło: Gemius SA. 22.XII.2004 – 14.I. 2005, N = 2105 (wszyscy badani z grupy celowej)

Najbardziej znanymi markami hostingowymi wśród osób z grupy celowej okazały się: WebPark (Wp.pl) (49,4%), home.pl (43,6%) i hosting.onet.pl (43,2%). Respondenci dzierżawiący wirtualny serwer częściej wskazywali te marki niż osoby dopiero planujące dzierżawę. Prawie 1/4 (24,5%) badanych planujących dopiero dzierżawę serwera deklarowała, że nie zna żadnego operatora hostingu.

kliknij aby powiększyć

Znajomość marek operatorów hostingu,

źródło: Gemius SA. 28.XII.2004 – 17.I. 2005N = 1162 (wszyscy badani z grupy celowej)

Badani korzystający z hostingu w przeważającej większości byli zadowoleni z jakości usług, które świadczył ich dostawca. Jedynie 9,3% deklarowało rozczarowanie.

Gemius we wnioskach z badania napisał m.in.: “Sposobem na odebranie innym firmom klientów mogłaby być propozycja darmowej domen/domeny. Ponad 1/4 badanych (26,1%) korzystających z hostingu deklarowała, że ich dostawca nie zaoferował im żadnej domeny ani darmowej, ani w promocyjnej cenie.”

Podsumowując…

Cena jest kluczowym czynnikiem stymulującym wzrost sprzedaży usług rejestracji domen. Z kolei rejestracja domen prowadzi pośrednio do wzrostu sprzedaży usług hostingowych. Pytanie brzmi: kto i ile może zainwestować w pozyskiwanie nowych klientów i odbieranie ich konkurencji? Home.pl w swojej udanej promocji ustawił poprzeczkę na wysokości ok. 100 zł (nie licząc kosztów reklamy w prasie i Internecie). Kto da więcej?



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...