| Udostępnij

80% wzrostu Ambi Pur Car

ARBOmedia Polska na zlecenie firmy Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o.o. przeprowadził w lipcu br. na POS TV kampanię odświeżacza powietrza.

Reklamodawca wykorzystał możliwość zmierzenia skutków kampanii. Reklamowany produkt: samochodowy odświeżacz powietrza – Ambi Pur Car jest artykułem dostępnym na stacjach Shell, czyli w lokalizacjach, gdzie realizowana była kampania. Tak więc POS TV został wykorzystany jako typowe wsparcie sprzedaży.

Medium to (POS TV) wywodzi się z Europy Zachodniej, gdzie na początku pełniło rolę typowego nośnika POS (znajdującego się bezpośrednio w punkcie sprzedaży, wręcz przy kasie), mającego wspierać sprzedaż, w szczególności impulsową.

Stopniowo, w skutek rozwoju liczby nośników, zwiększania ich zasięgu, różnorodności kształtów i rozmiarów zaczęto wykorzystywać je z powodzeniem także w kampaniach wizerunkowych. Do tego celu nadaje się POS TV świetnie ze względu na kojarzenie go przez odbiorców z nowoczesnością, innowacyjnością, nowatorstwem, a są to wartości szczególnie dla niektórych reklamodawców cenne.

Jak donosi ARBOmedia – okazało się, że POS TV jest nośnikiem skutecznym, precyzyjnie targetowanym, a w porównaniu z innymi mediami bardzo atrakcyjnym cenowo. Zestawienie wyników sprzedaży na stacjach objętych kampanią (46 lokalizacji) z pozostałymi (sieć Shell liczy obecnie w Polsce w sumie 231 stacji) dobitnie pokazuje, że opłaca się realizować kampanie na nośnikach ARBOmedia.

Mierzona była sprzedaż zarówno wkładów Ambi Pur Car, jak i starterów. Szczególnie imponująco wypadł wzrost sprzedaży starterów na stacjach, na których emitowane były spoty: o 79,9%. Jest to wynik o 28,2% wyższy niż w lokalizacjach, gdzie kampania nie była realizowana.

Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż wszystkich artykułów Ambi Pur Car na stacjach, to w okresie kampanii wzrosła ona we wszystkich 231 punktach o 32,5%. W tym miejscu należy nadmienić iż równolegle realizowana była także kampania outdoorowa produktu. I to podczas stosunkowo krótkiej jednomiesięcznej kampanii.

Dzięki dobrej współpracy ze swym partnerem-siecią Shell, ARBOmedia dysponuje dla swych klientów szczegółowymi danymi także z rozróżnieniem poszczególnych regionów. Najbardziej podatni na ten typ reklamy okazali się mieszkańcy Krakowa: 51,6% wzrost sprzedaży, podczas gdy w Warszawie wynik ten wyniósł “tylko” 38,6%. Największy skok nastąpił w przypadku starteru na stacjach w Małopolsce: o 118%.

“Dopiero zestawienie wszystkich wskaźników, ze wszystkich stacji, z miesiąca przed kampanią, w jej trakcie, jak i po pokazuje, że jest to skuteczny nośnik, na którym kampanie po prostu opłacają się klientowi. Dlatego wierzymy w rozwój POS TV. To przyszłość out-of-home media także w Polsce.” – mówi Jerzy Nowak pracownik ARBOmedia Polska odpowiedzialny za sprzedaż powierzchni reklamowej m.in. właśnie na POS TV.

Warto też wspomnieć o spocie wyświetlanym w trakcie tej kampanii. Klient nie zdecydował się na drogą i skomplikowana kreację, a postawił raczej na przejrzystość i spójność z pozostałymi materiałami reklamowymi.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....