| Udostępnij

Anty-aukcja

Serwis afisz.pl to platforma przetargowa – C2C i B2C jednocześnie – dla produktów, usług oraz praw. Kupujący deklarują swoje potrzeby oraz określają budżet, a sprzedawcy konkurują w ramach mini-przetargów.

Kupujący inicjuje zlecenie określając, co zamierza zakupić (czego potrzebuje) i jaki ma budżet. Odpowiedzią na deklarację chęci zakupu są oferty sprzedawców, którzy konkurują między sobą ceną, ale także jakością.

“Mamy więc do czynienia z mini przetargiem, który – teoretycznie – pozwala dokonać zakupu najlepszego produktu po optymalnej cenie. Istnieje także możliwość doradzania klientowi przez sprzedawcę.” – tłumaczy Wojciech Baluch, dyrektor kreatywny firmy tnc Partner – autora serwisu.

“Nazwaliśmy nasz serwis antyaukcyjnym, gdyż przeciwstawia się dotychczasowym przyzwyczajeniom kupowania i sprzedawania w Internecie. Przyzwyczajeniom wykreowanym przez serwisy aukcyjne. Jednak w rzeczywistości afisz.pl wypełnia lukę na rynku internetowym, która do tej pory nie była zauważana.” – mówi Wojciech Baluch.

W serwisie afisz.pl mają znaleźć się nowe rodzaje produktów czy usług, które nie występowały na aukcjach. Z serwisu mają też korzystać nowe osoby, dla których żmudne przeszukiwanie ofert sprzedaży na aukcji jest zbyt pracochłonne lub zbyt skomplikowane.

Z drugiej strony kolekcja zleceń kupna ma stanowić dla sprzedawców źródło informacji o strukturze popytu, ale także zindywidualizowanych potrzeb klientów.

“Składanie zleceń jest i pozostanie zawsze bezpłatne” – zapewnia Wojciech Baluch.

Na podobnej zasadzie – platformy przetargowej – dział m.in. serwis Serio.pl, który odpłatnie udostępniał sprzedawcom zapytania klientów – głównie małych i średnich firm. Serwis zaprzestał działalności pod koniec 2003 roku.

Afisz.pl będzie musiał konkurować z wiodącymi serwisami aukcyjnymi, które stanowią siłę napędową polskiego rynku e-commerce oraz dysponują najbardziej znanymi z internetowych marek.

Być może jednak jest jeszcze miejsce na rynku dla niszowego serwisu przetargowego, który zachęci osoby nie dysponujące czasem na przeszukiwanie aukcji internetowych. Losy serwisu zależą więc od dopasowania koncepcji serwisu do potrzeb klientów, ale także od sprawnego marketingu.

W zakresie promocji autorzy serwisu posługują się prowokującą stylistyką rewolucyjną i anty-aukcyjną, która jest dość skutecznie wykorzystywana przez np. znanego dostawcę usług internetowych, czy markety ze sprzętem elektronicznym.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...