| Udostępnij

GGG: masa krytyczna

Portal społeczności internetowej Generacja Gadu-Gadu odwiedziło we wrześniu blisko 900 tys. użytkowników, a od maja br. zapisało się do niej już ponad 2,5 mln osób. Można powiedzieć, że ta społeczność internetowa osiągnęła masę krytyczną, do zdobycia której dążą twórcy wszystkich serwisów typu “community”.

Dynamika przyrostu użytkowników Generacji Gadu-Gadu wynika oczywiście z liczby użytkowników samego komunikatora i pokazuje, że kiedy uruachamia się nową usługę społecznościową, warto mieć wcześniej bazę kilku milionów użytkowników.

Po miesiącu od uruchomienia portalu, zapisało się do niego 60 tysięcy użytkowników, po dwóch miesiącach – już ponad 100 tysięcy, po czterech miesiącach – pół miliona (dziennie dołączało 4 tysiące nowych osób). Przełomem był koniec września, kiedy liczba użytkowników przekroczyła 1 milion (wówczas pierwszomilionowa osoba otrzymała w nagrodę nowoczesny multimedialny komputer od Gadu-Gadu). We wrześniu dynamika przyrostu liczby użytkowników jeszcze bardziej przyspieszyła – na początku listopada ich liczba przekroczyła 2 miliony. Obecnie (koniec listopada) wynosi ona 2,5 miliona osób. Codziennie dołączają kolejni internauci, tworząc własne grupy i dopisując się do już istniejących 13 tysięcy grup.

Przeprowadzone we wrześniu 2005 roku Badanie Megapanel PBI/Gemius (realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius S.A.) rzuca więcej światła na grupę użytkowników Generacji Gadu-Gadu. Z portalu korzysta blisko 47% kobiet i 53% mężczyzn. Ponad 60% korzystających z portalu to osoby w wieku 15-34 lata. Połowa wszystkich użytkowników to uczniowie lub studenci. Niespełna połowa korzysta z internetu już od 2 do 5 lat, a ponad 65 % korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie, 24% kilka razy w tygodniu. Dość równomiernie rozkłada się profil użytkowników ze względu na wielkość zamieszkiwanej przez nich miejscowości. Nieznacznie więcej użytkowników mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Jest to profil dość typowy dla społeczności o charakterze “towarzyskim”. Użytkowników portalu łączy komunikator, a wyróżniają zainteresowania, wiek, zawód. Generacja Gadu-Gadu jest zintegrowana z komunikatorem GG (w wersji 7.0), dzięki czemu można z poziomu komunikatora przenieść się do portalu Generacji, znaleźć rozmówcę i dołączyć do grupy, w której jest on już obecny. Dodatkową zaletą serwisu jest informacja, kto jest on-line, dzięki czemu wiadomo, z kim możemy w danej chwili porozmawiać.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...