| Udostępnij

2006 rokiem Web 2.0?

Tak, ale raczej nie w Polsce. W polskim Internecie w 2006 roku nadal “e-commerce is king“. Rynek e-handlu przekracza już wartość 1 mld zł i wciąż rośnie, mamy coraz więcej form płatności, coraz lepszą infrastrukturę, wyższą świadomość reklamodawców co do korzyści płynących z e-reklamy itd.

Z drugiej strony nie mamy oczywiście skali e-biznesu jaka występuje na rynku globalnym, czy nawet anglosaskim, ani zbyt wielu pomysłów jak na ten rynek wejść. Z kolei rynki ościenne są mniejsze od polskiego i posiadają własną, odmienną od naszej specyfikę.

O najbliższej przyszłości polskiego Internetu oraz branży e-commerce dyskutowano podczas konferencji “TMT Executive Seminar” zorganizowanej 1 grudnia 2005 przez BiznesNet oraz MCI Management.

Konferencję pt. “Rozwój e-commerce i płatności on-line” otworzyli przedstawiciele funduszu inwestycyjnego MCI Management wprowadzając zebranych m.in. w pojęcie Web 2.0., czyli trendu który na zachodzie od 2-3 lat się wzmaga, a którego echa docierają do nas w postaci aplikacji P2P, fenomenu Skype’a i Wikipedii, czy serwisów networkingowych. Rozproszenie infrastruktury i przetwarzania, “peer production”, czy “social software” to hasła, które przewijają się w zachodnich mediach, a podchwytują je nawet profesorowie ekonomii czy prawa renomowanych uniwersytetów.

Prezentacja: Jacek Ciesielski, MCI

Prezentacja: Bogdan Wiśniewski, MCI

Czasem trudno powiedzieć, czy to początek bąbla internetowego 2.0., czy wzrostowy trend w ramach którego tworzona wartość (liczona w setkach milionów dolarów inwestycji VC i transakcji M&A) ma uzasadnienie w jakichkolwiek fundamentach. Temat w każdym razie jest bardzo sexy, co potwierdziła Rada Programowa imprez z cyklu “TMT Executive Seminar”.

od lewej: Piotr Jarosz (Sklepy24.pl), Michał Faber (BiznesNet), Sylwester Janik (Centrum Innowacji FIRE, członek Rady Programowej TMT Executive Seminar)

Pod koniec grudnia Rada rozmawiała na temat kolejnej konferencji, która odbędzie się pod koniec lutego 2006, a będzie dotyczyła inwestycji w Polski sektor TMT. Głównym pytaniem, które zadawano sobie na spotkaniu Rady, było pytanie: jak stworzyć ekosystem biznesowo-prawny, który wspierałby powstawanie kill-aps takich jak Skype, czy Google… w Polsce. Przecież nie jesteśmy gorzej wykształceni niż przedsiębiorcy i menedżerowie na zachodzie, a Internet jest przecież globalny. Owo “przecież” jest niepokojące i jest zwiastunem syndromu, o którym na pewno warto rozmawiać.

Prezentacja: Piotr Krawiec, Money.pl

Gościem specjalnym konferencji 1 grudnia był Pan Calin Fusu, internetowy przedsiębiorca z bałkanów. Jego wkład w konferencję – poza przedstawieniem klimatu bałkańskiego e-biznesu – polegał na stwierdzeniu, że na konferencjach w innych częściach Europy prezentacje nie są tak ładne jak nasze, ale przynajmniej jest żywa, czasem nawet gorąca dyskusja. W odpowiedzi usłyszał, że to tradycja polskiego szkolnictwa, gdzie należy siedzieć cicho i okazywać szacunek, tak właśnie wpływa na późniejsze zwyczaje polskich profesjonalistów. Być może aby stworzyć polskiego Google’a, należy najpierw wylecieć ze szkoły… Albo może lepiej zmienić zwyczaje w polskich szkołach.

Prezentacja: Calin Fusu, neogren.ro

Gościem specjalnym imprezy był także Pan John Lindsay, który jest niezależnym ekspertem ds. budowania wartości i marketingu w anglosaskim stylu. Lindsay zachęcał zebranych, aby brali sprawy w swoje ręce, bo właśnie na wschodzie (Europy, Globu) są obecnie największe możliwości i niezagospodarowane rynki o dużym potencjale. Wątkiem przewodnim tej prezentacji była obecnie popularna na zachodzie teza “świat jest płaski” promowana przez Thomasa L. Friedmana, piewcę globalizacji i autora książki “The World Is Flat: A Brief History of the Twenty-first Century”. Tej tematyce Newsweek (globalny) poświęcił zresztą całe wydanie specjalne grudzień 2005-luty 2006. Moim zdaniem teza jest dyskusyjna.

Zapraszam do zapoznania się z prezentacjami prelegentów konferencji pt. “Rozwój e-commerce i płatności on-line”, którą miałem przyjemność prowadzić 1 grudnia 2005. W nowym roku 2006 życzę Państu nieustającej innowacyjności oraz zaskakująco dobrego przyjmowania pomysłów przez rynek.

Prezentacja: Michał Macierzyński, PRnews.pl

Prezentacja: Henryk Kułakowski, mPay

Prezentacja: Konrad Korobowicz, eCard

Prezentacja: Artur Derwiszyński, PWPW – Technologie Informatyczne

Prezentacja: Łukasz Wroński, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezentacja: Justyna Kurek, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezentacja: Piotr Stańczak, Europejskie Centrum Konsumenckie

Prezentacja: Mirosław Tarczoń, PKO/CREDIT SUISSE TFI

Prezentacja: Mirosław Ostrowski, Mito (Domzdrowia.pl)

Prezentacja: Maciej Witkowski, mBank

Prezentacja: Agnieszka Karbowska-Walczak, mBank

Prezentacja: Tomasz Karwatka, Janmedia Interactive

Prezentacja: Łukasz Kuncewicz, 9sekund.pl

Partner:

eCard.pl

Partnerzy branżowi:

eSklep.ojeju.pl

Janmedia &nbspStat.pl

9sekund.pl &nbspHoopla.pl &nbspTravelplanet.pl

Patronat Medialny:

BusinessWeek.pl

Mediarun.pl &nbspMoney.pl

BiznesNet.pl &nbspTeleinfo

PRnews.pl &nbspPracuj.pl

Waluty.com.pl



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...