| Udostępnij

Wyniki Travelplanet.pl w 2005

Rok 2005 spółka zakończyła sprzedażą na poziomie 38,2 mln PLN (TTV – Total Transaction Value), co oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 219% w stosunku do roku 2004. Doliczając do tej kwoty wartość sprzedanych bonów płatniczych na poziomie 1,99 mln PLN, łączna wartość sprzedaży przekroczyła 40 mln PLN.

Rok 2005 był przełomowy dla Travelplanet.pl nie tylko ze względu na wartość sprzedaży. Z pewnością największym wydarzeniem dla spółki był bardzo udany debiut giełdowy, który umożliwił jej dalszy, dynamiczny rozwój.

Spółka w ciągu roku obsłużyła niemal 20.000 klientów, tyle samo ile w pierwszych czterech latach jej działalności. Rozpoczęła również tworzenie sieci Punktów Obsługi Klienta (POK) w centrach handlowych. Do końca roku 2005 zostały uruchomione cztery pierwsze POKi – w Warszawie, Katowicach i Bydgoszczy.

Prezes Travelplanet.pl – Tomasz Moroz – podkreśla, że tak wysoki wzrost sprzedaży spółki wynika przede wszystkim z konsekwentnej realizacji przyjętej strategii rozwoju oraz z bardzo dobrej koniunktury panującej na rynku dystrybucji turystyki przez internet.

W roku 2005 Travelplanet.pl zwiększyła szczególnie dynamikę sprzedaży w nowych obszarach jej działalności, wykorzystując boom na rynku biletów lotniczych w Polsce. Aero.pl, serwis przejęty przez Travelplanet.pl w roku 2003, stał się w ciągu dwóch lat liderem sprzedaży biletów lotniczych przez Internet.

Jak mówi Tomasz Moroz to nie koniec dynamicznego rozwoju poszczególnych segmentów działalności spółki. “Zamierzamy w dalszym ciągu pracować nad rozwojem marki TravelPass, która obejmuje głownie dystrybucję bonów płatniczych oraz obsługę podróży służbowych dla klientów korporacyjnych. Będziemy również rozwijali sprzedaż tanich hoteli w Polsce i na świecie, ponieważ ten obszar rynku ma bardzo duży potencjał wzrostowy.” – tłumaczy Moroz.

W bieżącym roku Travelplanet.pl zapowiada dynamiczny rozwój swojej sieci sprzedaży. Ma ona liczyć na koniec roku 2006 ok. 12 Punktów Obsługi Klienta (POK) zlokalizowanych w największych miastach Polski. Jak podkreśla Tomasz Moroz, “choć rozwój sieci sprzedaży to jeden z ważniejszych celów spółki w roku 2006, to nadal zdecydowaną większość przychodów będziemy osiągać ze sprzedaży online, która jest dla nas priorytetowa.”



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...