| Udostępnij

ATM inwestuje w mobile

ATM S.A. zainwestował w mPay S.A., firmę specjalizującą się w płatnościach mobilnych, oraz w firmę rec-order Sp. z o.o. z branży mobilnej rozrywki i handlu. W ciągu kilku lat przychody i zyski obu spółek mogą znacznie przekroczyć obecne wyniki ATM S.A., co w pełni uzasadnia inwestycję.

ATM zapowiadał zamiary przejmowania mniejszych firm w celu tworzenia rozwiązań dających operatorom telekomunikacyjnym możliwość uzyskania dodatkowych przychodów, a końcowym użytkownikom — dostęp do rozrywki i narzędzi podnoszących jakość życia.

ATM zamierza inwestować w rozwój rozwiązań umożliwiających wszechstronne wykorzystanie telefonii mobilnej oraz w usługi sieciowej dystrybucji treści cyfrowych.

Obie wspomniane firmy są spółkami zależnymi mPay sp. z o.o., która już wkrótce zmieni nazwę na ATM-Mobile sp. z o.o.. Ta ostatnia posiada prawie 100% akcji w spółce mPay S.A. (poza jedna akcją objętą przez ATM S.A.) oraz prawie 100% udziałów w spółce rec-order sp. z o.o. (poza jednym udziałem objętym przez ATM S.A.).

ATM-Mobile sp. z o.o. będzie się specjalizowała, poprzez swoje spółki zależne, we wdrażaniu w kraju i na świecie nowoczesnych usług dla telefonii mobilnej, ukierunkowanych na obszary handlu elektronicznego (e-commerce) i płatności mobilnych (m-payment).

mPay S.A.

60% udziałów w spółce mPay sp. z o.o. objętych zostało w wyniku podwyższenia jej kapitału zakładowego. Spółka podała, że wielkość transakcji nie kwalifikuje jej jako transakcji nabycia aktywów o znacznej wartości, co nie pozwala jednak dokładnie oszacować kwoty. Może ona kształtować się od poziomu kilkuset tysięcy do niskich milionów zł.

mPay S.A. stworzyła system rozliczania płatności przy wykorzystaniu dowolnego dostępnego na rynku telefonu komórkowego.

Od konkurencyjnych propozycji odróżnia się możliwoscią przeprowadzenia dowolnego rodzaju transakcjiza pomoca dowolnego telefonu komórkowego dostępnego na rynku — zawsze według jednego, prostego scenariusza. Zaletą systemu jest to, że nie wymaga on żadnych modyfikacji telefonu komórkowego, ani instalowania na nim jakiegokolwiek oprogramowania, a jednocześnie zapewnia zachowanie wszelkich wymaganych parametrów bezpieczeństwa i niezaprzeczalności transakcji.

Cechy te pozwalają na szybkie i masowe wdrożenie systemu praktycznie bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków po stronie współpracujących z nim banków czy operatorów. Rozwiązanie oparte na technologii narzędziowej firmy Oracle zostało pozytywnie zweryfikowane przez Oracle Wireless Center of Excellence.

Nakierowany głównie na zastosowania, w których dominują płatnosci gotówkowe oraz takie, w których użycie istniejacych instrumentów płatniczych jest z różnych przyczyn utrudnione lub nieopłacalne, system mPay może stac sie znakomitym uzupełnieniem kart płatniczych czy usług telekomunikacyjnych typu “Premium Rate”.

Spółka podpisała list intencyjny z pierwszym z krajowych operatorów telefonii komórkowej na współpracę przy wdrożeniu tego systemu. System pozwoli na osiągnięcie znaczących dodatkowych przychodów przede wszystkim przez operatorów telekomunikacji mobilnej i banki.

Udział mPay S.A. w tym przedsięwzięciu może w ciagu najbliższych 5 lat osiągnac poziom przychodów rzedu 100 mln zł i zysku netto rzedu 20 mln zł rocznie. Projektem mPay zainteresowane są międzynarodowe firmy, co stwarza perspektywy wdrożenia tego systemu również poza granicami kraju.

Rynek płatności mobilnych w samej tylko Polsce w okresie najbliższych 5 lat jest szacowany na kilkaset milionów złotych. Firma posiada zgłoszenia patentowe dokonane w Polsce i 56 innych krajach.

rec-order sp. z o.o.

rec-order sp. z o.o. oferuje usługi związane z legalnym zakupem treści cyfrowych i interaktywną obsługą kanału zwrotnego pomiędzy nadawcą radiowo-telewizyjnym a użytkownikiem telefonu komórkowego. Usługa, będąca połączeniem sklepu internetowego i telekonkursów, świadczona jest w oparciu o własny autorski system sprzedaży impulsowej oraz zgłoszenia patentowe dokonane w Polsce i 27 innych krajach. rec-order sp. z o.o. zamierza poprzez świadczone usługi współkreować rynek zakupów treści audio/wideo przy wykorzystaniu telefonii mobilnej i zająć na tym rynku znaczącą pozycję.

System rec-order odwołuje się do rosnącej popularności technik marketingowych opartych na zjawisku tzw. “impulse purchase”, czyli dokonywania zakupów pod wpływem impulsu. Opierając się na innowacyjnym rozwiązaniu technologicznym umożliwia dokonywanie zakupów treści cyfrowych i usług interaktywnych związanych z przekazem audio/wideo nadawanym przez nadawców radiowotelewizyjnych.

Jednocześnie system zapewnia pełną obsługę kanału zwrotnego pomiędzy użytkownikiem telefonu, a nadawcą. Cechy te powodują, że serwis rec-order stanowi połączenie sklepu internetowego z usługami teległosowań i telekonkursów.

Zastosowane rozwiązania pozwoliły na znaczne uproszczenie obsługi serwisu, zwiększając jednocześnie jego możliwości — użytkownik słuchając stacji radiowej bądź oglądając telewizję może nawet jednym naciśnięciem klawisza w telefonie zakupić nadawane w danej chwili treści (np. piosenkę czy film), bądź wziąć udział w interaktywnej zabawie telefonicznej. Rozwiązanie pilotowe zostało wdrożone we współpracy z rozgłośnią Radiostacja i siecią Heyah. Planowane jest rozszerzenie współpracy na kolejnych nadawców radiowych i telewizyjnych oraz udostępnienie usługi w sieciach innych operatorów mobilnych.

Wstepne oszacowania przychodów Spółki w ciągu najbliższych trzech lat dają wynik sięgający kilku milionów złotych przychodów i ok. 500 tys. zł zysku.

Przyszłość ATM w mobile’u?

Produkty obu Spółek sa na tyle innowacyjne, że trudno precyzyjnie określić wielkość przychodów i zysków, które dzięki oferowaniu tych produktów zostaną uzyskane. Stąd podawane wielkości mają jedynie charakter szacunkowy. Zarzad ATM S.A. uważa jednak, że w przypadku powodzenia w uplasowaniu tych produktów na rynku, z każdego z nich możliwe jest uzyskanie przychodów i zysków przekraczających obecne wyniki ATM S.A., co z pewnością uzasadnia podjęcie decyzji o objęciu udziałów w ATM-Mobile Sp. z o.o. i związanych z tym inwestycjach.

Zarząd ATM S.A. przewiduje znaczne zwiększenie zaangażowania kapitałowego w spółkach zależnych, pod warunkiem osiągania przez nie pozytywnych wyników przy wdrażaniu nowych usług.

Decyzja o objęciu udziałów w ATM-Mobile Sp. z o.o. wpisuje się w strategię rozwoju ATM S.A. Doświadczenia ATM w integracji systemów teleinformatycznych mają pozwolić na szybki rozwój zakupionych spółek z etapu “start-up” do pełnego komercyjnego uruchomienia.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....