| Udostępnij

Leki na receptę w DomZdrowia.pl

Apteka internetowa DomZdrowia.pl każdego miesiąca odnotowuje wzrost sprzedaży leków OTC (sprzedawanych bez recepty) na poziomie 15-20%, a już wkrótce zamierza rozpocząć także sprzedaż leków dostępnych na receptę. W realizacji tego i innych planów ma pomóc kolejny zastrzyk gotówki z funduszu inwestycyjnego MCI Management S.A., który podniósł właśnie kapitał apteki o 450 tys. zł.

Fundusz w ramach drugiej rundy inwestycyjnej objął 28 marca br. udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. o łącznej wartości nominalnej 450 tys. złotych. Nabyte udziały stanową w sumie 19,68% kapitału zakładowego firmy. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 39,65% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl. przekraczajacego obecnie 2,3 mln złotych.

Celem funduszu MCI Management jest zainwestowanie w internetową aptekę w ciągu 3 lat ponad 2,5 mln zł. W drugiej rundzie inwestycyjnej wzięła udział również kadra zarządzająca DomZdrowia.pl inwestując własne pieniądze, co wskazuje na niezwykle obiecującą przyszłość firmy.

Dlaczego wspólnicy DomZdrowia.pl są tak skorzy do podnoszenia kapitału spółki?

Po pierwsze dlatego, że rynek leków OTC, czyli dostępnych bez recepty, wart jest obecnie w Polsce około 5 mld zł. DomZdrowia.pl, mimo iż jest na polskim rynku wiodącą apteką internetową sprzedającą leki OTC, to jeszcze bardzo dużo może na tym rynku wywalczyć.

Po drugie firma działa również na rynku kosmetyków, środków pielęgnacyjnych i suplementów diety. Gotówka pozyskana z podwyższenia kapitału zostanie m.in. wykorzystana na rozwój i promocję drogerii internetowej DomUrody.pl. Nie tak dawno firma przejęła również sklep kosmetyczny Pretty.pl, który także zamierza rozwijać i promować. Wartość rynku kosmetycznego w Polsce w 2005 roku była szacowana na ponad 5 mld zł, przy czym kanał sprzedaży internetowej może osiągnąć od 5% do 10% udziału w tym smakowitym torcie, tak jak to ma miejsce na bardziej dojrzałych rynkach zachodnich.

Posiadanie kilku marek kosmetycznych sklepów internetowych pozwoli skuteczniej docierać do różnych grup docelowych, które mają przecież różne potrzeby i są zainteresowane odmiennym asortymentem. Przykładowo w jednym ze sklepów mogą być sprzedawane produkty z wyższej półki dla kobiet dojrzałych, a w innym popularne kosmetyki dla młodzieży. Firma zapowiada w najbliższych miesiącach kolejne submarki wyspecjalizowane np. w zdrowej żywności, czy literaturze medycznej i zdrowotnej.

Po trzecie i najważniejsze, wspólnicy DomZdrowia.pl intensywnie inwestują w firmę, ponieważ ma ona sporą szansę zostać pierwszym i największym graczem na rynku internetowej sprzedaży leków dostępnych na receptę. Rynek ten jest około 3 razy większy od rynku leków OTC, a roczna jego wartość przekracza 15 mld zł. Udziałowcy firmy szacują, że docelowo kanał internetowy może – dzięki niższym cenom, wygodzie i dyskrecji zakupów – osiagnąć od 1% do 3% wartości tego rynku. Szacunki te opierają się na doświadczeniach internetowych aptekarzy z rynków zachodnich.

Na początek DomZdrowia.pl zamierza dostarczać klientom leki dostępne na receptę, po otrzymaniu jej oryginału przesłanego zwykłym listem. Wbrew pozorom, tego rodzaju zakupy nie muszą być wcale procesem uciążliwym, ani odstraszającym klientów. Warto pamiętać, że klientami regularnie kupującymi leki na receptę są często osoby niepełnosprawne, cierpiące na choroby przewlekłe, wymagające długoletniego leczenia, czy choćby panie stosujące środki antykoncepcyjne. Dla takich klientów bardzo liczy się korzystna cena, a DomZdrowia.pl jest w stanie oferować leki nawet do 10-15% taniej, niż w tradycyjnych aptekach. Poza tym takich zakupów nie robi się raczej w ostatniej chwili, ale z wyprzedzeniem i w sposób zaplanowany.

Model biznesowy DomZdrowia.pl został doceniony przez polskie firmy z branży farmaceutycznej, które postanowiły wykorzystać doświadczenia twórców tego pionierskiego na naszym rynku przedsięwzięcia. Polscy producenci leków zlecają spółce DomZdrowia.pl prowadzenie działań informacyjnych, dotyczących ich produktów, w pozostałych krajach Unii Europejskiej. W ten sposób mogą docierać do klientów w całej Unii i sprzedawać swoje produkty bez konieczności poddawania ich czasochłonnemu i kosztownemu procesowi rejestracji na każdym z rynków docelowych.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....