| Udostępnij

Biometryczna kontrola

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Unisys wykazuje, że blisko 70% konsumentów popiera biometryczne metody kontroli tożsamości, takie jak badanie odcisków palców, czy rozpoznawanie głosu.

Użytkownicy nie mają nic przeciwko nowoczesnym metodom sprawdzania ‘kim są’ pod warunkiem, że nad wszystkim pieczę będą miały godne zaufania instytucje, takie jak banki, placówki ochrony zdrowia, administracja państwowa).

Badanie pokazuje, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe techniki. Dla porównania w podobnym badaniu, przeprowadzonym przez Unisys we wrześniu 2005 roku, 61% ankietowanych uznawało rozwiązania biometryczne za najlepsze zabezpieczenie przed złodziejami.

Według przedstawicieli firmy Unisys omawiane wyniki badań wytrącają broń z rąk krytyków biometrycznych metod weryfikacji tożsamości, którzy uważają, że mogą one naruszać prywatność użytkowników.

Ankieta została przeprowadzona na zlecenie firmy Unisys przez The Ponemon Institute – niezależną firmę badawczą specjalizującą się w zagadnieniach związanych z ochroną prywatności i bezpieczeństwem. Badanie pozwoliło na wyciągnięcie następujących wniosków:

- Dla ponad 80 proc. biorących udział w badaniu wygoda jest najważniejszą zaletą biometrycznych metod rozpoznawania tożsamości. Nie trzeba pamiętać haseł i loginów. Weryfikacja tożsamości przebiega szybciej.

- Najwięcej zwolenników biometrycznych systemów jest w Ameryce Północnej (ponad 70 proc. biorących udział w badaniu), trochę mniej w Europie (poniżej 70 proc.), najmniej w Ameryce Łacińskiej (niecałe 60 proc.).

- Najmilej widzianym sposobem sprawdzania tożsamości jest ten oparty na głosie (wybrałoby go ponad 30 proc. ankietowanych). W dalszej kolejności są techniki wykorzystujące odciski palców (30 proc.), skan rysów twarzy (taki sposób podoba się co piątemu ankietowanemu), geometrię ręki (12 proc.) i skan tęczówki oka (10 proc.). Te preferencje wynikają prawdopodobnie bardziej ze znajomości i doświadczeń z poszczególnymi sposobami weryfikacji, niż z ich konkretnymi zaletami i wadami.

- Rozpoznawanie tożsamości na podstawie rysów twarzy byłoby najmniej popularne w Ameryce Północnej (ten sposób nie podoba się 10 proc. ankietowanych), podczas gdy bardziej skłonni zaakceptować tę metodę byliby Europejczycy (popiera ją co trzeci badany), mieszkańcy Azji i Ameryki Łacińskiej (co piąty mieszkaniec tych regionów).

- Przeciwnicy biometrycznych metod identyfikacji tłumaczą się niechęcią do nowych technik (argument ten przytacza trzy czwarte ankietowanych) i przywiązaniem do starych sposobów, które uznają za wystarczająco dobre (60 proc. ankietowanych).

Opisywane badanie jest częścią kompleksowego raportu na temat technik identyfikacji, który został zaprezentowany przez Unisys podczas 15 Światowego Kongresu Technik Informatycznych (Word Congress on Information Technology 2006, 1-5 maja, Austin w stanie Teksas). Unisys zaproponował podczas kongresu pewne rozwiązania zmierzające do unifikacji standardów związanych ze sprawdzaniem tożsamości. W Kongresie uczestniczyli przedsiębiorcy i reprezentanci administracji państwowej z 80 krajów.

Informacja o badaniu

Ankieta została przeprowadzona za pośrednictwem Internetu wśród losowo wybranych internautów z 14 krajów świata. Pytania rozesłano do blisko 17 tys. osób. Otrzymano 1,6 tys. odpowiedzi (co znaczy, że odpowiedziało 10 proc. osób). Ponadto przeprowadzono ponad 260 wywiadów bezpośrednich, by potwierdzić wyniki ankiety elektronicznej. Badanie przeprowadził The Ponemon Institute (z siedzibą w Michigan) Instytut specjalizuje się w analizach związanych z ochroną danych w instytucjach rządowych i przedsiębiorstwach, organizuje szkolenia i przeprowadza weryfikację systemów służących do ochrony danych.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...