| Udostępnij

Tłumy witają Web 2.0 w Polsce

14 czerwca 2006 r. centrum Warszawy, a dokładniej Centrum Giełdowe, okupowały (zamiast górników) tłumy specjalistów i przedsiebiorców z branży internetowej, którzy zgromadzili się aby powitać owacjami nową …modę, trend, proces, ewolucję, rewolucję!?. To była najlepsza konferencja internetowa od 2001 roku. 160 uczestników, 5 godzin prezentacji i dobrej dyskusji, 5 premier nowych usług: biznes.net (beta), trendomierz.net (beta), streemo.pl (alfa), wiadomosci24.pl (beta) oraz społecznościowa przeglądarka flock 0.7 (beta). Zapraszamy do wysłuchania podcastu z imprezy.

dyskusja podczas konferencji

Była to kolejna konferencja z cyklu “TMT Executive Seminar” organizowana na Giełdzie Papierów Wartościowych przez technologiczny fundusz inwestycyjny MCI Management i BiznesNet (konferencje.biznesnet.pl). Tematem konferencji był nowy trend w świecie internetu określany jako Web 2.0.

Na konferencji była mowa zarówno o aspektach społecznych tego zjawiska (społeczna moderacja contentu, zbiorowa inteligencja użytkowników, networking profesjonalny itd.), technicznych (konwergencja kanałów dystrybucji treści, integracja gadżetów jak aparaty i kamery, łącza szerokopasmowe i bezprzewodowe, RSS, AJAX, agregacja itp.), jak i biznesowych (timing wejścia na rynek, konkurencja z zachodnimi serwisami, modele biznesowe, samo-tworzący się content, masa krytyczna, nieinwazyjny e-marketing).

Co to jest Web 2.0? Zbiorowa inteligencja uczestników konferencji, moderowana przez autora tego artykułu, wysnuła wniosek, że jest to proces, ewolucja usług internetowych, którą uchwyciliśmy, zauważyliśmy w momencie, kiedy władza nad treściami publikowanymi w sieci właśnie przechodzi w ręcę ludzi, czyli internautów.

Ten proces, ta ewolucja postępuje i wymyka się określeniu “Web”, ponieważ wkracza do telewizji, do komórek, do odtwarzaczy multimediów, integruje kanały komunikacji, dystrybucji treści, urządzenia do rejestrowania rzeczywistości wokół nas (kamery i aparaty cyfrowe). Pozwala tworzyć nowe formaty usług (programów? audycji? witryn?) i angażować widza, czytelnika, słuchacza, fotografa, kamerzystę, dziennikarza (“obywatelskiego”).

od lewej w pierwszym rzędzie: Grzegorz Wójcik (INTERIA), Sebastian Kwiecień (web20.pl/Janmedia), Krzysztof Urbanowicz (mediacafepl.blogspot.com)

Hasło “Web 2.0″, jak każdy buzzword, jest tym mniej użyteczny, im częsciej jest używany, im bardziej się rozmywa. Programiści i webdesignerzy widzą w Web 2.0 AJAXa, CSS i RSS, graficy pastelowe logotypy, marketingowcy pytanie internautów o zdanie, zarządy firm następne hasło sprzedające ich produkty, a zwolennicy “otwartej kultury” wikipedię, flickr-a, del.icio.us i P2P.

Web 2.0 nie jest paletą pastelowych kolorów, stylistyką szaty graficznej z zakrągleniami, zbiorem technologii do tworzenia stron internetowych, ani zbiorem modeli biznesowych, czy kombinacją pewnych funkcjonalności.

Web 2.0 to znak towarowy organizatora konferencji technologicznych. To nagorętsze słowo-klucz i największy sukces copywritera od czasów hasła “dot-com”. Zdaniem Zbigniewa Branieckiego z Flock.com, bańka internetowa z lat 1998-2000 została napompowana przez biznesmenów, którzy chcieli zarobić kosztem inwestorów. Tym razem mamy wprawdzie trochę mniejszą, ale również bańkę, “hype”. Jego źródła – zdaniem Branieckiego – leżą tym razem w popycie ze strony internautów.

Zjawisko określane jako Web 2.0 nie jest kreacją marketingową. Świadczą o tym miliony użytkowników serwisów web-dwa-zerowych, miliardy zdjęć, klipów wideo, postów w blogach itd. Kreacją marketingową są strategie oparte na haśle Web 2.0.

W zależności od mniej lub bardziej komercyjnego nastawienia, Web 2.0 jest dla różnych osób czym innym. Podczas konferencji 14 czerwca starły się różne poglądy, a przedstawiciele różnych grup i zwolennicy różnych poglądów ze zdziwieniem stwierdzili, że ich rozmówcy mają trochę racji.

podcast: wstęp do konferencji (mp3 – 3,4MB)

prelegent: Michał Filip Kowalik, Intel Corporation

temat: “Web 2.0 na świecie to już biznes”

prezentacja: ppt – 2,8MB

podcast 1/2: mp3 – 3,5MB

podcast 2/2: mp3 – 2,7MB

Bogdan Wiśniewski (MCI Management) mówi o gorączce przewidzianej przez Gartnera – czy jesteśmy w jej szczycie?

prelegent: Bogdan Wiśniewski, MCI Management

temat: “Web 2.0 w oczach polskiego inwestora”

prezentacja: ppt – 0,5MB

podcast 1/2: mp3 – 2,3MB

podcast 2/2: mp3 – 4,4MB

Piotr Szostak (Comtica) naświetlił aspekt przenikania się mediów i kanałów komunikacji

prelegent: Piotr Szostak, Comtica

temat: “Web 2.0, a interaktywne formaty telewizyjne. Integracja kanałów komunikacji i dystrybucji contentu.”

prezentacja: ppt – 7,3MB

podcast 1/2: mp3 – 7,5MB

podcast 2/2: mp3 – 3,4MB

Sławomir Kuszaj (Netia) potwierdził słowa Piotra Szostaka zapowiadając dalej postępująca integrację mediów cyfrowych

Zbigniew Braniecki (Flock), mimo że pracuje w dolinie (krzemowej), widzi świat internetu z lotu ptaka (nad web-dwa-zerowym gniazdem)

prelegent: Zbigniew Braniecki, Flock (www.flock.com)

temat: “Trendy w ramach Web 2.0″

prezentacja: zip – 0,3MB

podcast 1/2: mp3 – 8,1MB

podcast 2/2: mp3 – 6,8MB

dyskusja:

podcast 1/3: mp3 – 5,2MB

podcast 2/3: mp3 – 12,1MB

podcast 3/3: mp3 – 1,8MB

Tomasz Bienias (Gazeta.pl) skupił uwagę wszystkich zebranych opowiadając o okolicznościach tworzenia serwisów społecznościowych, wspieranych znaną marką

prelegent: Tomasz Bienias, Agora

temat: “Społecznościowe serwisy internetowe Gazeta.pl”

prezentacja: mp3 – 0,8MB

podcast: mp3 – 12MB

Artur Gortych (Artegence) mówił o tysiącach użytkowników tworzących większe tysiące wpisów w serwisie Filmweb.pl

prelegent: Artur Gortych, Artegence

temat: “Filmweb.pl: społeczność wokół serwisu tematycznego (od 1998 r.)”

podcast: mp3 – 10MB

Arek Wolski (3S Generator) tłumaczył korzyści z bycia brokerem kontaktów i centralnym węzłem swojej sieci kontaktów

prelegent: Arek Wolski, 3SG

temat: “Biznes.net i Trendomierz.net: narzędzia Web 2.0 dla profesjonalisty”

prezentacja: ppt – 0,6MB

podcast: mp3 – 7,3MB

Partnerzy:

Trendomierz

biznes.net

Patronat Medialny:

Gazeta.pl    Manager Magazin

Stat.pl        BiznesNet.pl

nf.pl        Travelplanet.pl

Bankier.pl

Partner Technologiczny:

Organizatorzy “TMT Executive Seminar”:

MCI BiznesNet Konferencje



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...