| Udostępnij

Nikt nie chce zarabiać na web 2.0

Jak zarobić na serwisie web 2.0 – to pytanie zadają sobie ostatnio przedsiębiorcy, webmasterzy, inwestorzy, dziennikarze, internauci… To przecież takie proste! Trzeba znaleźć sponsora projektu, któremu uda się wykazać jakie korzyści osiągnie sponsorując ów projekt. Poszczególne rodzaje sponsorów oczekują innych korzyści. UdaSie, czy nie uda kogoś przekonać?

Sponsor taki jak Agora chce budować zaangażowaną społeczność wokół marki Gazeta.pl, dzięki serwisom takim jak Gwar, Ludzie, czy Blox.

Sponsor taki jak fundusz venture capital jest zainteresowany szybim zbudowaniem serwisu społecznościowego i odsprzedaniem go takiemu sponsorowi jak Agora.

Sponsor taki jak K2 Internet jest zainteresowany szybim zbudowaniem serwisu społecznościowego na zlecenie klienta (sponsora), np. producenta z branży FMCG.

Sponsor taki jak Coca-cola jest zainteresowany budowaniem “naładowanej pozytywną energią” społeczności, która w konsekwencji pije dużo więcej gazowanego napoju i jest zbiorowym, masowym sponsorem firmy o najbardziej znanej marce na świecie.

Co niektórzy twórcy serwisów web 2.0 są zainteresowani jedynie oglądaniem z satysfakcją swojego dzieła i nie potrzebują sponsora. Chyba że im się znudzi i odsprzedają serwis za grosze.

Nikt tak naprawdę nie chce wprost zarabiać gotówki na tworzeniu i prowadzeniu serwisów web 2.0. Jeśli ktoś taki istnieje, to w końcu z niechęcią przyznaje że sprzedaż reklamy on-line nie jest takim złym pomysłem.

Powstanie jeszcze kilka serwisów web 2.0, a większość graczy na tym rynku zrozumie, że na web 2.0 się nie zarabia. Na razie K2 Internet stworzyła dla Coca-coli, wzorowany na amerykańskim 43things.com, społecznościowy serwis UdaSie.pl

Coca-Cola występuje w tym projekcie jako gospodarz serwisu, stwarzający możliwości do spotykania się ludzi w obrębie podobnych zainteresowań, a właściwie pragnień i celów. Formuła serwisu ma oddawać charakter marki Coca-Cola, która chce być blisko swoich konsumentów. UdaSie.pl, zgodnie z filozofią kampanii “Witaj po radosnej stronie życia. Coca-Cola.”, której jest elementem, inspiruje do szukania własnej drogi w znajdowaniu szczęścia.

Kategoriami w serwisie są zainteresowania, plany, marzenia i sukcesy. Wystarczy wpisać marzenie, by znaleźć się w gronie osób, dla których jest ono tak samo ważne, albo przynajmniej chcą o nim porozmawiać. W swoim niedługim życiu serwis zarejestrował już ponad 100 tys. użytkowników, a liczba wykreowanych tematów przekroczyła 1000.

W UdaSie.pl wspólnie można nie tylko marzyć, lecz także wspierać się w dążeniu do spełniania tych marzeń. Lot balonem, Randka z Madonną, lub wakacje w Senegalu. Zostać gwiazdą, robić wspaniałe zdjęcia lub podróżować po świece. “Marzenia nie znają granic i podobnie jest z UdaSie.pl – jego możliwości kreacyjne są nieograniczone” – mówi Mikołaj Ciaś, Brand Manager marki Coca-Cola w Polsce.

Web 2.0. To jest to!



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...