| Udostępnij

Gemius: Internauci kupują w hipermarketach

Do zakupów skłania internautów przede wszystkim atrakcyjna cena produktów oraz, jak pokazują wyniki najnowszego raportu Gemius SA, skuteczne działania reklamowe. Jak wynika z raportu Gemius SA, polscy internauci najczęściej kupują w hipermarketach wielobranżowych (91 proc.) oraz sklepach specjalistycznych.

Co roku w Polsce powstaje wiele nowych hipermarketów. Rozwój zagranicznych sieci handlowych budzi sprzeciw lokalnych kupców, sprzyja natomiast klientom, ceniącym nie tylko wygodę i bliskość placówki handlowej, ale przede wszystkim atrakcyjność cenową i bogactwo asortymentu.

Jak wynika z raportu Gemius SA, polscy internauci najczęściej kupują w hipermarketach wielobranżowych (91 proc.). Na brak klientów nie mogą także narzekać właściciele wielkopowierzchniowych placówek specjalistycznych, nastawionych na sprzedaż artykułów RTV/AGD lub materiałów budowlanych. W tego typu sklepach zakupy robiło już niemal 2/3 internautów. Jedynie 3 proc. badanych przyznaje, że nie kupiło jak dotąd żadnej rzeczy w hipermarkecie.

Czynnikiem decydującym o dokonywaniu zakupów w hipermarketach jest dla badanych internautów przede wszystkim atrakcyjna cena. Klienci hipermarketów zwracają także uwagę na wygodę oraz duży wybór produktów. Jakość dostępnych artykułów, co wydaje się szczególnie niepokojące, ma w przypadku podejmowania decyzji o zakupie poślednie znaczenie, dla wielu produktów mniejsze nawet niż szybkość dokonywania zakupów czy odległość sklepu od domu.

Ponad 75% internautów, jak czytamy w raporcie, odwiedza hipermarkety w celu dokonania konkretnych, wcześniej zaplanowanych zakupów. Towarami najczęściej kupowanymi w hipermarketach są niezmiennie artykuły spożywcze – tylko 3 proc. respondentów nigdy nie kupiło żywności w hipermarkecie, natomiast ponad połowa (59 proc.) czyni to zawsze lub bardzo często. Wśród artykułów relatywnie rzadko nabywanych w sklepach wielkopowierzchniowych znajdują się natomiast sprzęt komputerowy oraz artykuły dla dzieci.

Rosnąca liczba hipermarketów sprzyja coraz aktywniejszej działalności promocyjnej i reklamowej. Gazetki reklamowe, ulotki, ogłoszenia prasowe, reklamy na bilbordach, a nawet kosztowne kampanie w telewizji i radiu, stają się potężnym orężem w walce o klienta, zarówno dla właścicieli sklepów, jak i producentów.

Jak pokazują wyniki badania Gemius, zdecydowana większość badanych internautów otrzymała choć raz gazetkę reklamową hipermarketu wielobranżowego (84 proc.). Niewiele mniejszy odsetek respondentów dostał gazetkę reklamową hipermarketu z artykułami RTV/AGD (71 proc.), a ponad połowa (57 proc.) gazetkę reklamową hipermarketu budowlanego. Badani internauci najczęściej otrzymują gazetki reklamowe hipermarketów wielobranżowych – aż co drugi ankietowany przyznał, że otrzymuje je kilka razy w miesiącu, a kolejne 21 proc. jeszcze częściej, kilka razy w tygodniu.

Zaletą gazetek reklamowych jest jednak nie tylko ich relatywnie wysoka dostępność, ale przede wszystkim, o czym przekonuje raport Gemius, skuteczność. Wśród internautów, którzy kiedykolwiek otrzymali gazetkę reklamową hipermarketu wielobranżowego, aż 35 proc. zawsze przegląda jej zawartość, a co drugi pod wpływem przedstawionej oferty zdecydował się na wizytę w hipermarkecie.

“Znajomość najnowszych trendów to karta przetargowa w walce o klienta, który, jak pokazują wyniki naszych badań, nie tylko oczekuje atrakcyjnej oferty cenowej, ale i chciałby być o niej poinformowany” – podsumowuje Krzysztof Chomicki z Gemius SA, autor raportu.

Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.).



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Programu? Zarabiajmy.pl to przecież strona - wizytówka Pana Piotra, który jest niezależnym specjalistą od funduszy inwestycyjnych....