| Udostępnij

Badanie młodzieżowego Web 2.0

Zjawisko Web 2.0 powoli zdobywa uznanie marketerów. Ponieważ w życiu serwisów społecznościowych uczestniczą najchętniej młodzi ludzie, nowo powstająca agencja marketingu młodzieżowego Yoof postanowiła zdobyć na ich temat trochę usystematyzowanej wiedzy. Badanie młodych użytkowników serwisów Web 2.0 zrealizowała firma Gemius. Publicznie dostępny jest fragment raportu.

Badanie przeprowadzone zostało w dwóch etapach, jakościowym i ilościowym. Miało ono na celu stworzyć demograficzny oraz psychograficzny profil użytkowników WEB 2.0.

“Podjęliśmy decyzję o realizacji tego badania, aby zdobyć unikalną wiedzę i wgląd w najpopularniejsze obszary Internetu wśród młodzieży. Rozległa wiedza to podstawowy wyróżnik Yoof.” – podkreśla Tomasz Grzybowski, partner zarządzający Mothership, grupy komunikacji marketingowej, do której należy Yoof.

“Koncentracja na wymagającej i dynamicznie zmieniającej się grupie docelowej, jaką jest młodzież, wymaga od nas realizacji badań w szerokim zakresie” – wyjaśnia.

Badanie jakościowe przeprowadzono w sierpniu, w dwóch grupach wiekowych – od 15 do 18 lat oraz od 19 do 23 lat. Osoby, które wzięły udział w badaniu fokusowym, oceniały zawartość i funkcjonalność stron internetowych opartych na idei Web 2.0 – serwisów społecznościowych (grono.net, e-puls.pl itp.), blogów oraz stron umożliwiających dzielenie się treścią (youtube.com, smog.pl itp.).

W drugiej odsłonie, zrealizowano badanie ilościowe. Na podstawie analizy ponad 3,5 tys. wypełnionych ankiet dokonano kompleksowej charakterystyki zjawiska WEB 2.0. Najciekawsze wnioski z badania dotyczą: różnic między użytkownikami WEB 2.0 a WEB 1.0, nowego sposobu korzystania z Internetu (nurt User Generated Content, czyli współtworzenie serwisów internetowych przez użytkowników) oraz szczegółowej analizy wykorzystywania blogów, serwisów społecznościowych i stron udostępniających materiały internautów.

“Próba analizy zjawiska WEB 2.0 była dla nas naturalną konsekwencją zaangażowania w działania, których celem jest poznanie polskich internautów, ich preferencji oraz sposobu korzystania z zasobów sieci.” – podsumowuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA.

Efektem badania jest raport zawierający przekrojową i usystematyzowaną wiedzę na temat użytkowników WEB 2.0.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...