| Udostępnij

Badanie młodzieżowego Web 2.0

Zjawisko Web 2.0 powoli zdobywa uznanie marketerów. Ponieważ w życiu serwisów społecznościowych uczestniczą najchętniej młodzi ludzie, nowo powstająca agencja marketingu młodzieżowego Yoof postanowiła zdobyć na ich temat trochę usystematyzowanej wiedzy. Badanie młodych użytkowników serwisów Web 2.0 zrealizowała firma Gemius. Publicznie dostępny jest fragment raportu.

Badanie przeprowadzone zostało w dwóch etapach, jakościowym i ilościowym. Miało ono na celu stworzyć demograficzny oraz psychograficzny profil użytkowników WEB 2.0.

“Podjęliśmy decyzję o realizacji tego badania, aby zdobyć unikalną wiedzę i wgląd w najpopularniejsze obszary Internetu wśród młodzieży. Rozległa wiedza to podstawowy wyróżnik Yoof.” – podkreśla Tomasz Grzybowski, partner zarządzający Mothership, grupy komunikacji marketingowej, do której należy Yoof.

“Koncentracja na wymagającej i dynamicznie zmieniającej się grupie docelowej, jaką jest młodzież, wymaga od nas realizacji badań w szerokim zakresie” – wyjaśnia.

Badanie jakościowe przeprowadzono w sierpniu, w dwóch grupach wiekowych – od 15 do 18 lat oraz od 19 do 23 lat. Osoby, które wzięły udział w badaniu fokusowym, oceniały zawartość i funkcjonalność stron internetowych opartych na idei Web 2.0 – serwisów społecznościowych (grono.net, e-puls.pl itp.), blogów oraz stron umożliwiających dzielenie się treścią (youtube.com, smog.pl itp.).

W drugiej odsłonie, zrealizowano badanie ilościowe. Na podstawie analizy ponad 3,5 tys. wypełnionych ankiet dokonano kompleksowej charakterystyki zjawiska WEB 2.0. Najciekawsze wnioski z badania dotyczą: różnic między użytkownikami WEB 2.0 a WEB 1.0, nowego sposobu korzystania z Internetu (nurt User Generated Content, czyli współtworzenie serwisów internetowych przez użytkowników) oraz szczegółowej analizy wykorzystywania blogów, serwisów społecznościowych i stron udostępniających materiały internautów.

“Próba analizy zjawiska WEB 2.0 była dla nas naturalną konsekwencją zaangażowania w działania, których celem jest poznanie polskich internautów, ich preferencji oraz sposobu korzystania z zasobów sieci.” – podsumowuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA.

Efektem badania jest raport zawierający przekrojową i usystematyzowaną wiedzę na temat użytkowników WEB 2.0.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...