| Udostępnij

Każdy blog jest pierwszy

Niewidzialna ręka rynku chwyciła jakiś czas temu polską blogosferę i próbuje ją ukształtować w duchu komercji i poprawności politycznej. Nic dziwnego. W końcu jak donosi Gemius 30% internautów blogi czytuje. W związku z tym mamy już w Polsce blogi polityków wygładzane przez sztabowców i portale, blogi gwiazd showbusinessu produkowane przez menedżerów, blogi kilku firm starających się o dobre publicity, blogi sponsorowane pisane przez dziennikarzy zawierające relacje z konferencji, a nawet pierwszy na świecie blog bankiera centralnego. Agora gromadzi blogi frontmenów grupy kapitałowej na swojej platformie blox.pl, blogi profesjonalistów uruchomiły serwisy biznes.net, wirtualnemedia.pl, a wczoraj money.pl. Blogi dla kobiet będzie do końca roku miało Edipresse Polska, a wkrótce potem zapewne także Axel Springer Polska. O platformach blogowych adresowanych do szerokiej publiczności nie ma co wspominać, bo trudno już je zliczyć…

Pierwszy bankier…

Wiceprezes NBP, Krzysztof Rybiński, orędownik e-administracji przejrzystej i przyjaznej dla obywateli, założył blog ze swoimi nieoficjalnymi przemyśleniami. To (najprawdopodobniej) pierwszy pamiętnik “bankiera centralnego” na świecie. Blog ów to notatnik ekonomisty, prowadzony po angielsku i po polsku, w którym autor dzieli się swoimi spostrzeżeniami na najbardziej aktualne tematy takie jak polityka monetarna w globalnej gospodarce, czy rola Chin w gospodarce światowej. Ponadto na blogu prowadzona jest dyskusja na temat e-gospodarki i kapitału intelektualnego, czyli dwóch elementów które zdecydują o sukcesie kraju w świecie homo sapiens globalus.

Blog powstał we współpracy z Plum Web Solutions, firmą specjalizującą się w zastosowaniach nowych technologii internetowych oraz komunikacji w duchu Web 2.0. Dzięki wyszukiwarce Blog Pulse obecnej na blogu można sprawdzić na wykresie, jak dany artykuł wpisuje się w ogólne trendy blogosfery. W przyszłości takie trendy mogą się stać dodatkowym narzędziem badania rynku, co autor sugeruje w jednym z artykułów.

Niejeden dziennikarz bloxuje…

Jacek Żakowski i Piotr Najsztub komentują w nowym blogu swój program “Tok2Szok” emitowany w środy w TV4. W ich blogu można od 1 listopada br. znaleźć wypowiedzi na temat bieżących wydarzeń, zapowiedzi programów i ich komentarze oraz pliki wideo z najciekawszymi fragmentami talk show.

To już kolejny blog w serwisie Blox.pl prowadzony przez znanych dziennikarzy. W ostatnich dniach w portalu Gazeta.pl zaczęli blogować kolejni dziennikarze “Gazety Wyborczej”: Tomasz Bielecki, Mariusz Zawadzki i Dariusz Bartoszewski. Dołączyli oni do dotychczasowych bloggerów z “Wyborczej”, m.in. Ewy Milewicz, Jana Turnaua i Pawła Wrońskiego.

Pierwsze blogi wyłącznie kobiece…

Wydawnictwo Edipresse Polska uruchomiło nową stronę internetową dwutygodnika Viva.pl skierowaną do kobiet w wieku 20+. Internautki znajdą w nim liczne atrakcje, a do końca roku uzyskają możliwość pisania blogów. Wydawca przewiduje, że do końca roku 2007 serwis viva.pl osiągnie odwiedzalność na poziomie 500 tys. unikalnych użytkowników.

Należy się spodziewać, że podobną możliwość udostępni swoim czytelniczkom Axel Springer Polska, o którego planach internetowych było ostatnio głośno.

Pierwsze blogi (biznesowe) za płoty…

W blogach biznesowych serwisu biznes.net specjalista od brandingu odkrywa co jest “sexy” w nudnej marce, szefowa firmy szkoleniowej pisze bloga, którego niedługo wyda w formie książki, menedżer firmy internetowej pisze o relacjach między profesjonalistami, a specjalistka public relations i broker informacji promuje przedsiębiorczość. W serwisie tym, adresowanym do profesjonalistów, można prowadzić blog osobisty lub oficjalny blog firmowy. Obie usługi są oczywiście bezpłatne.

Blogi firmowe to coraz popularniejsza forma komunikacji B2B, to otwarcie się na interakcję ze współpracownikami, partnerami, klientami, czy kandydatami do pracy. Można w nich opowiadać o życiu swojej firmy w nieco mniej formalny sposób, niż ma to miejsce w komunikatach PR-owców. Blog osobisty to okazja do promocji własnej osoby, doświadczeń i poglądów, to narzędzie budowania reputacji i wiarygodności.

W serwisie biznes.net blogi osobiste i firmowe promowane są wśród wszystkich zarejestrowanych użytkowników poprzez dział serwisu o nazwie Blogosfera (http://blogosfera.biznes.net), a także przez cotygodniowe newslettery. O autorach blogów można dowiedzieć się więcej przeglądając ich profile osobiste i sprawdzając jakich znajomych posiadają i kto wystawił im rekomendacje w ramach serwisu biznes.net.

Przykładowo Marcin Wołkiewicz jest specjalistą w zakresie brandingu oraz strategii marki. W ramach prowadzonych audytów marketingowych odkrywał co może być “sexy” w marce PGNiG SA, prowadził projekty re-brandingowe m.in. dla Vistula SA, czy starał się uczynić Elektrociepłownię Kraków SA “obywatelem Krakowa”. Był zaangażowany w realizację analitycznej fazy opracowywania marki dla Polski. Obecnie koordynuje projekt brandingowy dla międzynarodowego banku i prowadzi bloga na temat zarządzania marką na biznes.net (http://marcinwolkiewicz.biznes.net).

Wioletta Reluga jest menedżerem, specjalistą PR, organizatorem eventów oraz brokerem informacji. Prowadzi Klub Młodych Przedsiębiorczych, którego celem jest pomoc w rozwijaniu przedsiębiorczości indywidualnej młodym ludziom (studentom). Planuje uruchomić sieć takich klubów w całej Polsce. Pracowała m.in. dla marek takich jak Roche Polska, Klosterfrau, Glaxo Wellcome, Daewoo Motor Polska, PZU Agent Transferowy, Cisco Systems, Solidex. Prowadzi także bloga (http://wiolettareluga.biznes.net) na biznes.net.

Krzysztof Helak pisze bloga (http://krzysiekhelak.biznes.net) o relacjach między profesjonalistami, o źle pojętym polskim idywidualiźmie, o frustracji kryzysem w polskiej polityce. Krzysztof jest kierownikiem projektów internetowych w krakowskiej agencji Empathy Interactive, pisze więc także na temat marketingu w internecie, informatyzacji procesów biznesowych, czy nowoczesnych metod wsparcia sprzedaży.

Jolanta Żytkiewicz pisze w biznes.net bloga (http://jolantazytkiewicz.biznes.net), którego zamierza wydać w formie książki pt. “Coaching szefów firm”. Jolanta jest szefem konsorcjum firm szkoleniowych i wice-prezesem Stowarzyszenia Komitetu Ochrony Podatnika. Szkoli szefów firm, kadrę zarządzającą, HR-owców, trenerów wewnętrznych, przedstawicieli handlowych, administrację publiczną i polityków. Interesuje się budowaniem sieci biznesowych i współpracą z osobami nastawionymi na doskonalenie się oraz doskonałość.

Jakiś czas temu blogi pisane przez ludzi mediów uruchomił serwis WirtualneMedia.pl, ale nie jest to platforma w pełni zautomatyzowana. Mimo to chęć pisania bloga wyraziło już kilkudziesiąt osób.

W pełni zautomatyzowaną platformę blogową uruchomił portal Money.pl. Ma ona stworzyć “przestrzeń do prowadzenia dyskusji publicznej o tym, co dzieje się w naszym życiu gospodarczym i politycznym”. Bblog.pl jest otwarty dla wszystkich internautów, a ponieważ Money.pl ma ponad 1,4 mln użytkowników, interesujący może okazać się rozwój tego projektu. Okaże się jak bardzo blogowanie zainteresuje czytelników portalu, którzy do tej pory mogli angażować się w nieco mniej wymagającą formę dyskusji na forum.

Wiadomo już, że 30 proc. internautów czyta blogi. Zobaczymy ile procent będzie je pisać.

Pojawia się też pytanie jak bardzo szczere i prawdziwe mogą być blogi osób publicznych, dziennikarzy czy gwiazd. “Propozycję Money.pl przyjąłem z pewnymi oporami. Chodzi głownie o szczerość. Zapisy w blogu powinny być szczere do bólu. A moje nie będą. O czym z góry uprzedzam.” – pisze w swoim blogu Janusz Jankowiak, Główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Programu? Zarabiajmy.pl to przecież strona - wizytówka Pana Piotra, który jest niezależnym specjalistą od funduszy inwestycyjnych....