| Udostępnij

Jednocyfrowy wzrost kosztem innych mediów

Według prognoz CR Media Consulting przychody reklamowe w ujęciu netto w latach 2007 – 2008 wzrosną o 8,5 – 9,5% stosunku do roku 2006. W najbliższych dwóch latach zdecydowanie wzrośnie udział Internetu w wydatkach reklamowych, kosztem telewizji oraz prasy. Internet do 2008 roku będzie miał 5,3% udziału wydatków reklamowych ogółem.

W III kwartale 2006 roku, przychody reklamowe wzrosły o 3,4% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Trzeci kwartał 2006 roku charakteryzował się, zgodnie z oczekiwaniami, znacznie niższą dynamiką, choć skala obniżenia tempa wzrostu była wyższa niż oczekiwano.

Spadek ten spowodowany był efektem wysokiej bazy porównawczej 2005 roku, kiedy w tym okresie skupiły się wydatki komitetów wyborczych w wyborach parlamentarnych i prezydenckich. Zgodnie z oczekiwaniami, skala wydatków promocyjnych w wyborach samorządowych w III kwartale była znikoma, bowiem główny okres kampanii przesunął się na kwartał następny. Na duży spadek dynamiki rynku w III kwartale mogła mieć wpływ również wyższa niż spodziewana aktywność reklamodawców w II kwartale 2006 roku.

W czwartym kwartale 2006 roku analitycy CR Media Consulting przewidują, przy niewielkim wpływie czynników jednorazowych w postaci kampanii samorządowej, wzrost rynku na 9,2%. W całym roku 2006 wzrost wartości rynku reklamy powinien wynieść 9,9%.

Od roku 2004 spada udział telewizji w wydatkach reklamowych, wówczas wynosił 54,5%, w roku 2006 wyniesie 53% a w roku 2008 może wynieść 52,6%. Od kilku lat na stałym poziomie utrzymuje się udział radia w wydatkach reklamowych – od 2004 roku wynosi 7,8% i tak może być w kolejnych dwóch latach. Spadł także udział prasy – z poziomu 36% w 2004 roku do 34,8% w roku bieżącym, na podobnym poziomie, według prognoz utrzyma się w latach 2007 – 2008.

Jedynym medium zwiększającym swój udział w torcie reklamowym oraz charakteryzującym się największą dynamiką jest Internet. W roku 2006 udział Internetu w wydatkach reklamowych ogółem osiągnie już aż 3,6%. Do 2008 roku zwiększy się do poziomu 5,3%. Warto zauważyć, że w roku 2004 Internet notował udział w wydatkach reklamowych na poziomie 1,6%.

Według prognoz CR Media Consulting, w latach 2007 – 2008 średnia dynamika wzrostu rynku reklamy wyniesie 8,5 – 9,5%. Takie szacunki wynikają między innymi z prognoz wzrostu gospodarczego w latach 2006 – 2008 na poziomie bliskim 5% oraz prognoz wzrostu inwestycji w tym okresie na poziomie 9 – 12%.

W tworzeniu PKB rośnie znaczenie popytu krajowego, co również powinno mieć korzystny wpływ na poziom wydatków reklamowych w kraju. Co ważne dla rynku reklamy, nastroje wśród dużych przedsiębiorstw są znacznie lepsze niż wśród małych kilkuosobowych firm. Niezależnie od poziomu wzrostu koniunktury gospodarczej, na dynamikę rozwoju rynku reklamy będą miały w najbliższych latach wpływ czynniki o charakterze strukturalnym – dalsza liberalizacja w sektorach tradycyjnie zmonopolizowanych takich jak telekomunikacja, poczta, energetyka, transport kolejowy czy lotniczy oraz wzrost konkurencji w pozostałych sektorach usługowych – na skutek napływu podmiotów unijnych

O firmie

CR Media Consulting S.A. to jeden z największych brokerów reklamy w Polsce, lider na rynku reklamy prasowej. Zajmuje się doradztwem w zakresie planowania kampanii prasowych, radiowych i internetowych oraz zakupem mediów w tych obszarach. Oferuje również analizy badawcze rynku mediów i reklamy.

Pod koniec lutego br. CR Media Consulting S.A. podpisała list intencyjny z giełdową spółka Internet Group S.A., który rozpoczął proces budowy wspólnej grupy kapitałowej. Celem połączenia jest zwiększenie skali działalności, wykorzystanie efektów synergii oraz rozwinięcie działalności w nowych segmentach rynku.

Ad.Media Raport to seria kwartalnych opracowań na temat rynku mediów i reklamy publikowanych przez CR Media Consulting. Dodatkowo publikowane są również raporty specjalne, w przypadku istotnych wydarzeń na rynku. Raport składa się z kilku modułów, które tworzą spójną całość mogącą jednocześnie istnieć samodzielnie i być źródłem informacji o określonym fragmencie rynku. Szczegółowy opis zawartości poszczególnych modułów oraz treść raportu znajdują się na stronie internetowej www.crmc.pl.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...