| Udostępnij

Voicemailing działa

Kilkaset osób 29 stycznia br. w porze lunchu odebrało telefon od prezesa funduszu inwestycyjnego MCI Management. Tomasz Czechowicz zaprosił w ten sposób przedsiębiorców, doradców i inwestorów do udziału w zbliżającej się konferencji TMT Ventures ’07. Forma promocji imprezy w postaci voicemailingu okazała się dobrze dobrana do biznesowego charakteru produktu, a jednocześnie zapoczątkowała kampanię marketingu szeptanego w tym środowisku.

“Konferencje z cyklu ‘TMT Executive Seminar’, które od kilku już lat organizujemy wspólnie z MCI i warszawską GPW, reklamowaliśmy zwykle w dość klasyczny sposób: ulotki, e-malingi, banery. Teraz, za namową firmy 3way, postanowiliśmy zaeksperymentować z nową formą dotarcia do naszych odbiorców i udało się” – mówi Ewa Stępień, organizatorka imprezy z firmy New Europe Events.

Starannie wyselekcjonowani odbiorcy

Komunikat głosowy popularyzujący ‘TMT Ventures’ skierowany został do blisko 450 osób potencjalnie zainteresowanych udziałem w konferencji. Baza odbiorców to przede wszystkim przedstawiciele firm technologicznych uczestniczących już wcześniej w spotkaniach z cyklu ‘TMT Executive Seminar’.

Autorytet i konkretna informacja

Nagranie wyemitowane wszystkim tym, którzy odebrali telefon składało się z dwóch części. Pierwsza z nich miała charakter osobistego zaproszenia wystosowanego do odbiorcy przez prezesa MCI Management, druga natomiast była informacją na temat szczegółów organizacyjnych konferencji, wypowiedziana głosem profesjonalnego lektora.

“Zdecydowaliśmy się na taki ‘osobisty’ charakter przekazu ze względu na autorytet, jakim cieszy się prezes Czechowicz, a także dlatego że MCI Management jest patronem merytorycznym konferencji i spółką dobrze znaną adresatom nagrania” – wyjaśnia Ewa Stępień z NEE. “Nie była to więc dla nich kolejna reklama, ale trafnie stargetowana sugestia od cenionej osoby “z branży”, którą być może wykorzystają słuchacze pojawiając się – z oczywistą korzyścią dla własnej firmy – na ‘TMT Ventures’.”

Odpowiedni dobór terminu i czasu połączenia

Informacja przygotowana przez firmę 3way, specjalizującą się w wielokanałowej i zintegrowanej komunikacji marketingowej, była dystrybuowana 29 stycznia o godzinie 12.30. Termin i czas realizacji połączenia telefonicznego nie był przypadkowy, ale dostosowany do profilu grupy docelowej. Odbiorcy to głównie przedstawiciele kadry zarządzającej firm branży technologicznej – biznesmeni, którzy wyjątkowo aktywnie korzystają z telefonu komórkowego, nie rozstając się z nim na dłużej – osoby, które są nastawione na ciągłe komunikowanie się (zwłaszcza w gorącym okresie, tj. w środku dnia roboczego, po weekendzie, kiedy wiele się dzieje i wiele spraw czeka na załatwienie). Pora lunchu wybrana została jako ten czas, kiedy odbiorcy komunikatu będą mieli szansę aby spokojnie go wysłuchać skupiwszy się na przekazie podczas posiłku, czyli w trakcie krótkiej przerwy w pracy, kiedy natłok obowiązków zostaje na chwilę oddalony na drugi plan.

Wzmocnienie i podsumowanie poprzez SMS

Pół godziny później (po wykonaniu połączeń i emisji telefonicznego nagrania), tzn. o godzinie 13.00 wszyscy otrzymali wiadomość SMS o następującej treści:

Konferencja TMT.Ventures

28.02.2007, Warszawa, wstęp 99 PLN

Spotkanie dla inwestorów i przedsiębiorców

www.tmtevents.pl

SMS miał na celu przypomnienie i usystematyzowanie przekazanych w 35 sekundowym komunikacie głosowym pół godziny wcześniej informacji, oraz służyć jako notatka w osobistym telefonie, przypominająca o konferencji, która ma odbyć się miesiąc później. To obowiązkowy element kampanii, zwłaszcza w przypadku popularyzowania konkretnego wydarzenia, daty, informacji, którą trudno zapamiętać, kiedy jest się zaskoczonym tego typu telefonem.

Koszty i efekty podjętej akcji telefonicznej

Skuteczność połączeń telefonicznych ukształtowała się na poziomie 86%. Oznacza to, że 86 osób na 100 odebrało telefon na co z pewnością wpływ miał optymalny dobór czasu połączenia. W sumie o konferencji poinformowano w ten sposób 383 osoby, z czego większość odsłuchała komunikatu ze zrozumieniem, (czyli bez przerywania połączenia w takim momencie, który uniemożliwiłby prawidłowy odbiór przekazu). Ponad połowa odbiorców odsłuchała w całości wypowiedź prezesa MCI, oraz dodatkowo jeszcze kilka pierwszych sekund głosu lektora powtarzającego informacje przekazane już przez Tomasza Czechowicza dotyczące daty konferencji, oraz podającego jej cenę i adres strony internetowej poświęconej ‘TMT Ventures’. Blisko 200 osób wysłuchało całego komunikatu.

“To bardzo dobry wynik” – cieszy się Ewa Stępień odpowiedzialna za promocję konferencji ‘TMT Ventures’. “Zdajemy sobie sprawę, że tak dobry rezultat to w dużej mierze zasługa tego, że komunikatu słuchały osoby, które już znają nasza markę i cykliczne imprezy ‘TMT Executive Seminar’ z udziałem Tomasza Czechowicza. Dzwonił do nich ktoś, kogo znają i szanują, a do tego przekazał im informację, która na pewno jest w obszarze ich zainteresowań.”

Akcję przeprowadziła firma 3way, wykorzystując platformę telekomunikacyjną PhoneCall. Wykorzystanie komunikatów Voice Mail i SMS pozwoliło osiągnąć precyzyjne targetowanie, uwiarygodnienie przekazu osobą z autorytetem wśród odbiorców, a także usystematyzowanie ważnych informacji w postaci wiadomości tekstowej, która została zarchiwizowana w telefonie odbiorcy.

Kampania została przygotowana w ciągu jednego dnia: od obróbki nagrania autorytetu branżowego, przez nagranie lektora, walidację bazy danych numerów, do integracji wysyłki SMS z komunikatami głosowymi. Raport z kampanii był gotowy w 20 minut po jej zakończeniu.

Przy tak małej grupie odbiorców (450 osób) koszt kampanii był porównywalny do kosztu tradycyjnych metod komunikacji jak telemarketing, ale uniknięto konieczności rozmowy telemarketera z kadrą zarządzającą firm technologicznych, a co najważniejsze udało się połączyć intrygującą VIP-ów formę promocji ze skutecznym wykorzystaniem posiadanej bazy telefonów komórkowych. Już tego samego dnia do organizatorów ze szczegółowymi pytaniami o konferencję zgłosiło się kilkanaście osób, a w ciągu najbliższych kilkunastu dni prawie całkowicie sprzedano dostępne wejściówki na TMT Ventures ’07. Przy większej grupie odbiorców koszt akcji w kontekście responsu byłby jeszcze korzystniejszy.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....