| Udostępnij

Wyniki i plany MCI (wideo)

Wczoraj odbyła się coroczna konferencja prasowa, na której zaprezentowano wyniki oraz plany na przyszłość funduszu MCI Management. Według wstępnych wyników fundusz osiągnął w 2006 roku skonsolidowany zysk netto na poziomie 29,70 mln zł, a swój niezrealizowany zysk na inwestycjach portfelowych na koniec 2006 roku fundusz szacuje na kwotę 128,5 mln zł. Kwota ta będzie konsumowana w przyszłości, a najprawdopodobniej jeszcze wzrośnie ze względu na wzrost wartości portfela. Prezentujemy videorelację z konferencji prasowej opracowaną przez biznes.net.

klip 1:

klip 2:

Podsumowanie roku 2006

Skonsolidowany zysk netto wzrósł 393% w porównaniu do roku 2005 (7.558 tys. zł), zaś jednostkowy aż 481% (w roku 2005: 5.093 tys. zł). Na tak pozytywne wyniki funduszu złożyły się udane wyjścia ze spółek portfelowych notowanych na GPW: Travelplanet.pl SA, Bankier.pl SA oraz One-2-One SA. Dwie ostatnie spółki, w połowie roku 2006, z dużym sukcesem zadebiutowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Poza zyskami gotówkowymi ze sprzedaży akcji, na jednostkowy wynik funduszu MCI wpłynął także wzrost wyceny notowanej na giełdzie spółki Bankier.pl, dynamicznie rozwijającej się spółki Hoopla.pl oraz rozwiązanie rezerw restrukturyzacyjnych spółek informatycznych portfela. Na wyższy poziom wyniku skonsolidowanego znaczący wpływ miało zwiększenie wartości aktywów netto One-2-One SA po jej udanym IPO oraz zmiana metody konsolidacji tej spółki (z pełnej na metodę praw własności).

W minionym 2006 roku fundusz MCI rozpoczął 6 nowych projektów inwestycyjnych : dwa w Czechach (Retail Info s.r.o. oraz Nostromo ICT s.r.o.) i cztery w Polsce – Telecom Media Sp z o.o., Naviexpert Sp. z o.o., Grupa LEW Sp. z o.o. (pierwsza transakcja Big Ticket w portfelu funduszu ) oraz Web2 Sp. z o.o.

Wycena dyrektorska aktywów netto MCI na koniec roku 2006 (wykonywana wg standardów EVCA) ostatecznie wyniosła 210,7 mln zł, co w 105,35% realizuje prognozę ogłoszoną przez fundusz (200 mln zł). Dalszy potencjał wzrostu wartości portfela MCI tkwi w planowanych nowych inwestycjach i w dynamicznym rozwoju posiadanych spółek m.in. Travelplanet.pl SA, grupa One-2-One SA, grupa Bankier.pl SA, Hoopla.pl Sp. z o.o. oraz grupa CCS SA.

MCI Management SA szacuje swój niezrealizowany zysk na inwestycjach portfelowych na koniec 2006 roku na kwotę 128,5 mln zł. Jego wyliczenie bazuje na wycenie dyrektorskiej aktywów netto MCI pomniejszonej o koszty nabycia aktywów, szacowane zmienne koszty sprzedaży tych aktywów oraz podatek dochodowy

Prognoza na rok 2007

Fundusz MCI zakłada wzrost wyniku jednostkowego netto o 65% w stosunku do roku 2006. Źródłem wzrostu będą kolejne wyjścia gotówkowe planowane na kwotę ponad 50 mln zł oraz planowany dalszy wzrost wartości aktywów .

Zarząd MCI Management SA zakłada wzrost o 42% wartości aktywów funduszu w ciągu 2007 roku, jako efekt planowanych co najmniej 10 nowych inwestycji oraz rozwoju posiadanych spółek, szczególnie z branż Internet i Mobile.

W obszarze wyjść, fundusz rozważa ok. 6 transakcji, w tym od 2 do 3 nowych ofert publicznych spółek portfelowych. Planowane jest prawie 3,5-krotne zwiększenie wartości gotówkowych wyjść z inwestycji w stosunku do roku 2006.

Na koniec roku 2006 MCI Management SA dysponowała kwotą 34,5 mln zł wolnych środków przeznaczonych na nowe inwestycje (gotówka, należności krótkoterminowe oraz płynne aktywa finansowe). Ze względu na planowaną wysoką wartość nowych inwestycji w roku 2007, fundusz MCI przewiduje także emisję nowych obligacji w 2 półroczu 2007 r.

Strategia inwestycyjna funduszu na rok 2007 zakłada przeprowadzenie 10 – 15 inwestycji o łącznej docelowej wartości zaangażowanych środków na poziomie 50 – 113,5 mln zł. Nowe inwestycje będą dokonywane na terenie Polski, Czech ,Rumunii i Bułgarii. Obecnie trwają zaawansowane prace związane z finalizacją 7 inwestycji . Planowana jest pierwsza inwestycja w sektorze Biotechnologia/LifeScience oraz pierwsza transakcja o charakterze MegaTicket (transakcje o charakterze wykupów lewarowanych dojrzałych, dochodowych spółek realizowane w górnym limicie inwestycyjnym funduszu)

Kontynuowane są prace w MCI Capital TFI SA nad uzyskaniem zgody na rozpoczęcie działalności TFI i powołanie dwóch subfunduszy: MCI.TechVentures 1.0 (gdzie MCI planuje wnieść aportem posiadane dziś spółki niepubliczne) oraz MCI.EuroVentures 1.0, który ma być nowym funduszem PE, inwestującym w Polsce w sektorach Usługi/Przemysł Spożywczy/Usługi Budowlane na etapie ekspansji /pre-IPO.

Do połowy 2007 przewidywane jest uruchomienie funduszu MCI.BioVentures, który będzie inwestował w projekty w sektorze Biotechnologia/LifeScience na wczesnych etapach rozwoju.

“Konsekwentnie chcemy rozwijać MCI jako wiodącą grupę inwestycyjną w Nowej Europie , zarządzającą zdywersyfikowanym portfelem funduszy Venture Capital / Private Equity. Wierzymy, iż realizacja tej wizji umożliwi nam dołączenie do grona największych spółek notowanych na WGPW “- powiedział Tomasz Czechowicz -Partner Zarządzający Funduszu.

MCI Management SA

MCI Management S.A. jest wiodącym funduszem technologicznym, wyspecjalizowanym w inwestycjach w Internet, Ecommerce, Mobile, Wireless, Software, IT, Biotechnology / Life Science , Media, Innovations na terenie Polski i Europy Centralnej. Od lutego 2001 fundusz jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie ( wycena rynkowa 460 mln zł ).Fundusz zrealizował łącznie 28 inwestycji w ramach funduszy TechVentures’99 i TechVentures’03 oraz dokonał 8 transakcji wyjść.

W portfelu MCI znajdują się :

  • Bankier.pl – portal finansowy
  • Clix Software – dostawca rozwiązań CRM
  • Computer Communication Systems – integrator systemów informatycznych
  • Comtica – producent formatów i rozwiązań mobilnych dla mediów i przedsiębiorstw
  • DomZdrowia.pl – apteka internetowa
  • FinSkog – producent systemów GIS dla administracji
  • Hoopla.pl – sklep internetowy AGD/RTV
  • Iplay.pl – muzyczny sklep internetowy
  • LEW – operator sieci punktów sprzedaży elektronicznej
  • Naviexpert – dostawca rozwiązań nawigacji personalnej
  • Nostromo – dostawca rozrywki kontentu mobilnego
  • One2One – integrator rozwiązań mobilnych
  • Retail Info – porównywarka cenowa i produktowa , agregacja promocji dużych sieci retailowych
  • S4E – dostawca rozwiązań pamięci masowych
  • Telecom Media – agregator kontentu mobilnego
  • Travelplanet.pl – internetowe biuro podróży
  • Web2 – operator portali Web 2.0



  • Podziel się tym artykułem:

    Podobne artykuły:

    Skomentuj

    Wydarzenia TMT

    Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

    Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

    » Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

    Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

    » Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

    Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

    » Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

    Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

    » Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

    Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

    » Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

    Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

    » Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

    Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

    » Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....

    Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

    » Programu? Zarabiajmy.pl to przecież strona - wizytówka Pana Piotra, który jest niezależnym specjalistą od funduszy inwestycyjnych....