| Udostępnij

Platforma dla przedsiębiorców w Krakowie

Przedsiębiorcy zainteresowani inwestowaniem w Krakowie mogą korzystać z nowego narzędzia informatycznego, pozwalającego na składanie przez Internet wybranych wniosków w Wydziale Geodezji oraz Biurze Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta.

„Zależy nam na ułatwieniu załatwiania spraw związanych z procesem inwestycyjnym, a uruchamiany przez nas system kierujemy zarówno do dużych inwestorów, jak i mieszkańców” – poinformował w czwartek zastępca prezydenta Kazimierz Bujakowski.

Nowe narzędzie internetowe pozwala na składanie przez Internet wybranych wniosków w Wydziale Geodezji oraz Biurze Planowania Przestrzennego. To właśnie do tych wydziałów pierwsze kroki kierują potencjalni inwestorzy. W Wydziale Geodezji będzie można złożyć wnioski o udostępnienie poświadczonych kopii mapy zasadniczej, a także o wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego oraz kopii z map ewidencyjnych. Te właśnie sprawy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród inwestorów.

Tylko w zeszłym roku wydano prawie 29 tysięcy wyrysów i kopii z części graficznej operatu ewidencji gruntów oraz ponad 116 tysięcy wypisów z rejestru gruntów.

W przypadku Biura Planowania Przestrzennego przez Internet będzie można składać wnioski o wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Inwestorzy będą mogli także pozyskać informację o przeznaczeniu danej działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. To dane, które są kluczowe m.in. przy staraniu się o wydanie decyzji lokalizacyjnych.

Operacja składania wniosku przez internet polega na wejściu na stronę http://planet.um.krakow.pl/umk/, gdzie trzeba założyć konto użytkownika, aktywować je poprzez link przesłany na podany adres e-mail, dokładnie wypełnić wniosek, przesłać go drogą elektroniczną i oczekiwać na zwrotny e-mail o miejscu i czasie odbioru dokumentów przez inwestora.

„To zdecydowanie upraszcza tradycyjne procedury. Inwestor nie będzie musiał czekać w kolejce na złożenie wniosku i wystarczy tylko jedna wizyta, by zapłacić i odebrać zamówione materiały” – zaznaczył Bujakowski.

W Wydziale Architektury i Urbanistyki – gdzie przepisy prawne nadal zobowiązują do osobistego składania wniosków w formie papierowej – nowe narzędzie pozwoli inwestorom na śledzenie przez Internet postępów w załatwianiu ich spraw, w tym związanych z ustalaniem warunków zabudowy i uzyskiwaniem pozwolenia na budowę. RGR

PAP – Nauka w Polsce



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...