| Udostępnij

VoIP: Ile procent rynku w rynku?

W czwartek, 24 maja, na serwisach internetowych poświęconych telefonii internetowej VoIP pojawił się komunikat pochodzący od jednego z operatorów VoIP, w który oświadczał między innymi o zdobyciu pozycji lidera rynku VoIP w Polsce, bo taka jest wymowa informacji o opanowaniu przez operatora ponad połowy rynku. Operator easyCALL neguje ten wynik.

- Ze zdziwieniem przyjąłem oświadczenie jednej z poznańskich firm, operatora VoIP, która twierdzi, że zdobyła 60 procent rynku w Polsce. Swój udział w rynku operator ten szacuje podając ogólny wolumen ruchu telekomunikacyjnego w swojej sieci, który wynosi około 7 milionów minut miesięcznie. Szacując w ten sposób, bez brania pod uwagę wolumenu ruchu innych firm VoIP dochodzi do istotnych przekłamań. I tak na przykład easyCALL może się pochwalić znacznie wyższym poziomem obsługiwanych minut miesięcznie, co oznaczałoby równocześnie, że udział easyCALL w rynku wynosi także co najmniej 60 procent. Dochodzimy zatem do absurdu – rynek ma co najmniej 120 procent! – mówi Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl, alternatywnego operatora telekomunikacyjnego.

easyCALL uważa, że przyczyną takich nieścisłości jest między innymi brak rzetelnych, kompleksowych badań i analiz jednego z najdynamiczniej rozwijających się rynków telekomunikacyjnych – usług telefonii internetowej.

- Dotychczas nikt w Polsce nie opracował spójnej i pełnej koncepcji badań rynku VoIP. Wszelkie dane na ten temat są szacunkowe i pochodzą głównie z przekazów marketingowych operatorów, ich rzetelność bywa więc podważana. Uważam, że elementarna uczciwość biznesowa – głównie względem klientów – wymaga opracowania niezależnego i obiektywnego systemu oceny rynku. Inicjatywa w tej kwestii powinna zaś wyjść z samej branży, bo to właśnie nam powinno szczególnie zależeć na rzetelnym informowaniu naszych potencjalnych klientów – mówi Michał Jakubowski. – Prawo do rzetelnej informacji jest elementarnym prawem konsumentów. Obiektywne informacje o rankingu operatorów, o ich rynkowej pozycji są zaś niewątpliwie elementem uczciwego informowania konsumentów.

Operator zapowiada wystąpienie do innych firm działających na rynku telefonii internetowej VoIP z inicjatywą opracowania wspólnej metodologii badań wielkości rynku i udziału w nim poszczególnych podmiotów. easyCALL zamierza zaproponować powołanie niezależnego od poszczególnych operatorów podmiotu, który w oparciu o wiarygodne dane dokonywałby obiektywnej oceny i analiz rynku VoIP w Polsce.

- Wstępnie postulujemy ujednolicenie podstawowych definicji oraz uzgodnienie wspólnej metodologii pomiarów ruchu w sieciach poszczególnych operatorów i poddanie go audytowi podmiotu zewnętrznego. Uważam, że rynek telefonii internetowej w Polsce dojrzał już na tyle, że działający na nim operatorzy nie powinni mieć większych oporów przed zbudowaniem wspólnego systemu, pozwalającego konsumentom na rzetelne i obiektywne porównywanie działających na nim podmiotów – podsumowuje Michał Jakubowski.



Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...