| Udostępnij

Co się sprawdzi w SEO w 2010 roku?

Nad tym  jak skutecznie piąć się w górę w wyszukiwarkach  zastanawia się codziennie wielu wydawców stron i portali internetowych. Koncepcje i trendy w pozycjonowaniu zmieniają dość często. Na co  jednak warto zwrócić uwagę w tym roku? Jakie trendy i rewolucje nas czekają?  Przeczytaj i nie daj się zaskoczyć.

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania

Pod koniec 2009 roku zawrzała dyskusja na temat personalizacji wyników wyszukiwania przez Google. Wyszukiwarka zapamiętuje naszą aktywność podczas użytkowania poszczególnych funkcjonalności Google m.in. historii wyszukiwania. Na tej podstawie wyszukiwarka „uczy się” naszych preferencji i personalizuje wyniki wyszukiwania. O ile indywidualizacja wyników była dostępna dla zalogowanych internautów, to od grudnia Google śledzi również aktywność niezalogowanych użytkowników.

- Ta zamiana może być początkiem rewolucji w prezentowaniu wyników przez Google. Obecny rok pokaże, czy rozpocznie się nowy rozdział w SEO, czy też Google zaniecha zmian w tym kierunku – mówi Marcin Deręgowski, właściciel agencji marketingu internetowego Artefakt.

Wyniki wyszukiwania w czasie rzeczywistym
To jednak nie jedyna rewolucja w branży pozycjonerskiej. Kolejną jest Real-Time-Search – nowa usługa Google, pozwalająca na indeksowanie zmian w sieci w czasie rzeczywistym. Jednym z najistotniejszych źródeł tych wpisów jest nasza aktywność na serwisach społecznościowych i mikroblogach. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie można dotrzeć do archiwalnych wpisów na serwisach typu Twitter. A użytkownicy jeszcze bardziej będą musieli zwracać uwagę na to, co wypisują w sieci…

Optymalizacja stron internetowych pod kątem serwisów społecznościowych

Wraz z ekspansją Facebooka widzimy coraz częściej ikony „Zostań fanem” na popularnych serwisach internetowych np. na Onecie. Coraz częściej możemy również polecić ciekawe wpisy innym internautom za pośrednictwem serwisów social bookmarkingowych typu Wykop lub Elefanta poprzez przycisk „Dodaj do”. Zwiększa to liczbę odniesień do strony, może się jednak okazać, że silniejszy serwis w wynikach wyszukiwania wyprzedzi pozycjonowaną stronę.

- Strategia ta może być wykorzystywana również w drugą stronę – informuje  Marcin Deręgowski z Artefakt i dodaje: - Strony coraz częściej tworzą firmowe konta na serwisach społecznościowych zamieszczając w swoim profilu odniesienie  np. do oficjalnej strony firmowej. Nawet, jeżeli serwisy zadbają o to, żeby profil nie podnosił wskaźnika Page Rank strony docelowej, zawsze pozostanie ruch wygenerowany tą metodą. Search Engine Journal zwraca również uwagę na istotną kwestię optymalizacji linków pod kątem serwisów Web 2.0 – „jeżeli blogowanie staje się mikroblogowaniem, to linki powinny stać się mikrolinkami’.

Deręgowski zwraca uwagę także na to, że w 2009 roku Google nauczyło się „rozumieć” budowę forów internetowych i np. prezentuje w wynikach wyszukiwania liczbę postów na dany temat. Z tego powodu można się spodziewać, że w 2010 roku wyszukiwarki będą w stanie jeszcze lepiej analizować strukturę serwisów społecznościowych.

Wyszukiwarki w komórkach – z niszy do mainstreamu?

Czy wyszukiwarki w telefonach komórkowych mają szansę na wyjście z niszy do mainstreamu? - Szybki rozwój technologiczny urządzeń mobilnych karze wątpić w tą tezę. Ewoluują one w kierunku wytyczanym przez iPhony, gdzie możliwe jest przeglądanie całych stron i niepotrzebne jest korzystanie ze specjalnych wersji komórkowych. Często wystarczą małe przeróbki na poziomie arkuszy stylów, żeby serwis stał się czytelny na ekranie nowoczesnej komórki – twierdzą specjaliści od pozycjonowania z Artefakt.

Szybkość strony nowym kryterium Page Rank

Na zagranicznych serwisach pojawiły się informacje jakby szybkość strony miała stać się nowym kryterium Page Rank. Google wspomina, że „wyniki jakości” mające wpływ na pozycję strony mogą zależeć od czasu ładowania strony, trudno jak na razie jednak oszacować prawdziwość tej informacji. Jeśli tak by się stało, wiele portali czeka prawdziwa rewolucja i masowe zmiany.

Klipy video

Wg Smallbiztrends.com You Tube jest drugą pod względem popularności wyszukiwarką na świecie. Zdaniem Marcina Deręgowskiego ich potencjał nie jest jednak w Polsce wykorzystywany:
- Polskie firmy SEO dopiero raczkują w temacie pozycjonowania klipów, wynika to przede wszystkim  z braku zainteresowania pozycjonowaniem video ze strony rynku – argumentuje właściciel Artefaktu.

Geolokalizacja użytkownika

W 2009 roku coraz więcej firm przekonywało się do obecności na społecznościach. W 2010 roku nadchodzi czas na wykorzystanie nawiązanych znajomości w tym zakresie. Dla wielu małych i średnich przedsiębiorców może to być rozpoczęcie współpracy na poziomie lokalnym z wykorzystaniem funkcji geolokalizacji. Pojawiają się również zewnętrzne aplikacje pozwalające na wyszukiwanie rozmówców dzięki temu kryterium. Pewne funkcje wyszukiwarek również stają się dostępne po automatycznym określeniu lokalizacji użytkownika – Google dopasowuje w ten sposób mapy pokazujące się przy określonych zapytaniach np. o restauracje.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, które z powyższych technik w największym stopniu mogą wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a które są wytworem wyobraźni branżowych blogerów. Analizując trendy płynące do nas z Europy Zachodniej lub Stanów Zjednoczonych należy spojrzeć na nie przez pryzmat specyfiki polskiego internetu.


Tagi: , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....