| Udostępnij

Bez kolejek na wyprzedażach w e-sklepach

Foto: dekoria.plPrzełom stycznia i lutego to najlepszy czas dla wyprzedaży. I to nie tylko w tradycyjnych sklepach, ale także w tych, które możemy odwiedzać bez wychodzenia z domu. Ludzie, którzy nie lubią wystawać w kolejkach i wydzierać sobie z rąk przecenionych cacek w centrach handlowych, mogą polować na obniżki Internecie.  W sieci, podobnie jak w realu, na zakupowiczów czeka wiele oryginalnych przecenionych produktów. Nokaut.pl podał, że 20% renomowanych e-sklepów ogłosiło wyprzedaże.

W drugiej połowie stycznia osoby, które nie lubią dzikiego tłumu i nerwowego przeszukiwania sklepowych półek powinny szerokim łukiem omijać wszelkie centra handlowe. Miejsca te należą teraz do polujących na najlepsze okazje. Obniżki w wysokości 20% na nikim już nie robią wrażenia – teraz kupujących przyciągają wystawy z naklejkami -50% czy -70%.

- Podczas wyprzedaży w galeriach handlowych najczęściej kupuję ubrania – wolę najpierw przymierzyć odpowiedni rozmiar, żeby uniknąć konieczności zwrotu – przyznaje Kasia, studentka z Katowic. – Natomiast rzeczy do wyposażenia mieszkania, biżuterię czy książki wolę kupować w Internecie – wybierając poduszki do sypialni nie muszą przeciskać się między półką z kieliszkami a małżeństwem toczącym dyskusję nad kolorem pościeli.

Amatorzy przecen nie mają łatwego życia – ubrania porozrzucane po różnych półkach, oczekiwanie na miejsce w przymierzalni i długie kolejki do kasy. W wielu sklepach trzeba naprawdę uzbroić się w cierpliwość. Mogłoby się wydawać, że dobrym rozwiązaniem dla niechętnych tradycyjnym metodom sprzedaży jest Internet. Jednak jak wynika z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl – na próżno szukać w wielu e-sklepach poświątecznych promocji. Jedynie 20% z badanych sklepów deklaruje organizowanie obniżek. Ponad połowa wirtualnych handlowców przyznaje jednak, że w tym czasie zauważalny jest spadek liczby kupujących w sieci. Czy rozwiązaniem może być dostosowanie się do handlowego harmonogramu tradycyjnych sklepów?

- Sezonowe wyprzedaże organizujemy z powodzeniem od długiego czasu – mówi Agnieszka Rybka, dyrektor handlowy marki Dekoria, stworzonej przez świdnicką firmę Franc Textil. – Podobnie jak zwykłe sklepy przygotowujemy się na wprowadzenie nowych kolekcji, wyprzedając końcówki poprzednich w sklepie internetowym dekoria.pl. Z drugiej strony – to dobry sposób na zatrzymanie klienta, zachęcenia go do pozostania przed monitorem komputera. Gwarantujące spokój zakupy w Internecie są przecież dobrą alternatywą dla „szaleństwa” w zatłoczonych sklepach, które nierzadko przeceniają produkty drugiego gatunku. Na wyprzedaże związane z produktami marki Dekoria trafimy nie tylko w sieci, firma Jerzego Franckiewicza: Franc Textil, do której należy ta marka organizują je nie tylko w e-sklepie, ale także regularnie dbają o skuteczne promocje w swym firmowym sklepie w powiecie świdnickim.

Dlaczego więc część sklepów internetowych nie decyduje się na dostosowanie do ogólnie panujących trendów? Zazwyczaj powodem jest duża atrakcyjność regularnej oferty w stosunku do cen sklepowych.

W okresie wyprzedaży cena produktu to jedno, a przyciągająca moc słów: wyprzedaż, promocja, obniżka, sale – to drugie. Ludzie lubią czuć, że udało im się upolować okazję. Niestety – wciąż można spotkać się z doniesieniami o handlowcach naciągających swoich klientów pseudo-promocjami, w których oferowane ceny są takie same, a czasami nawet wyższe od regularnych. Dlatego w tym okresie, obok cierpliwości, warto uzbroić się także w rozsądek, poznać swoje konsumenckie prawa i nie dać się podejść.


Tagi: , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...