| Udostępnij

Łucznik chce udowodnić, że szycie jest modne

foto: lucznik.netLegendarna marka maszyn do szycia ŁUCZNIK, istniejąca na rynku od ponad 40 lat,  doczekała się nowego oblicza. Teraz łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Wszystko po to, by  trafić w gusta współczesnych klientów. I udowodnić, że szycie znów stało się modne.

Historia marki i zakładu
Marka Łucznik wywodzi się z Zakładów Metalowych „Łucznik” z Radomia, które rozpoczęły działalność w 1925 roku. Początkowo produkowano w nich broń, rowery, szlifierki, frezarko-gwinciarki, zamki do drzwi, maszyny do pisania oraz szeroki asortyment narzędzi. Maszyny do szycia radomski zakład zaczął produkować w 1948 roku. Początkowo były to modele stębnowe dla potrzeb przemysłu odzieżowego, a od 1954 roku również maszyny domowe, które stały się niezwykle popularne. Przemysł maszynowy rozwijał się bardzo dynamicznie, na tyle, że regularną współpracę Łucznikowi zaproponował światowej sławy producent – Singer.
Od 2006  roku właścicielem marki Łucznik jest działająca na Dolnym Śląsku Grupa Kapitałowa ASPA, która od 1958 (jako Zakład Silników Elektrycznych ASPA) dostarczała radomskiemu zakładowi silników do produkcji maszyn. ASPA kupiła po nie do końca pomyślnie przeprowadzonej w 1999 roku restrukturyzacji radomskiego zakładu prawa do tej marki i postanowiła kontynuować produkcję legendarnych maszyn łącząc tradycję z nowoczesnością.
Obecnie wiodącymi odbiorcami produktów marki Łucznik są największe sieci elektro i hipermarketów oraz sieci specjalistyczne.  W roku 2008 produkty marki Łucznik pojawiły się w sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Rok 2009 przyniósł poszerzenie eksportu o Bułgarię i Wielką Brytanię.  Od trzech lat Łucznik notuje stały wzrost sprzedaży. W 2009 roku mimo kryzysu gospodarczego wzrost wyniósł 15%. Nowy właściciel przygotował strategię marketingową dla marki, która ma przekonać kobiety w Polsce, że szycie znów stało się modne.

Strategia, czyli podążając za nowoczesnością
Podążanie za zmieniającą się rzeczywistością gospodarczą to dla marek długo obecnych na rynku warunek konieczny do przetrwania. Marki-ikony odświeżają swój wygląd stając się bardziej przystępne dla współczesnych konsumentów. Także legendarny ŁUCZNIK , po zmianie właściciela – posiada nową strategię marketingową. W jej ramach już nastąpiło odświeżenie wizerunku, dalsze działania to odmłodzenie grupy docelowej oraz zmiana języka komunikacji. Strategia została opracowana na podstawie wyników badań polskiego rynku maszyn do szycia i owerloków.

Foto: ECHO PR- Badania przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą specjalizującą się w rynku AGD wykazały, że w ujęciu ilościowym, w 2008 roku ŁUCZNIK osiągnął prawie 50% udział w rynku maszyn do szycia typu domowego – mówi Piotr Litak, prezes firmy Aspa Electro. - Bardzo dobre wyniki, plasujące markę ŁUCZNIK na pozycji nr 1 w Polsce zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym, ukazały jej ogromny potencjał. Miano lidera rynku zobowiązuje, dlatego elementem naszej strategii jest kreowanie stylów i trendów w szyciu domowym.

Przeprowadzone w 2009 roku przez firmę Millward Brown badania postaw konsumenckich, wskazują na zmiany postaw zakupowych. Konsumenci pozostają niezwykle lojalni wobec marek znanych im od długiego czasu, do których mają zaufanie. Jednocześnie oczekują, iż w odpowiedzi na ich zmieniające się potrzeby marki będą ewoluowały. ŁUCZNIK – nr 1 na rynku maszyn do szycia i owerloków w Polsce – łącząc tradycję z nowoczesnością dostosowuje się do gustów współczesnych konsumentów.

- Jednym z elementów przyjętej strategii marki ŁUCZNIK jest odmłodzenie grupy docelowej  tej legendarnej polskiej marki. Na rynku polskim obserwuje się duże zainteresowanie maszynami do szycia ze strony młodych kobiet, z Europy docierają już do nas sygnały, że nawet mężczyźni interesują się szyciem w zaciszu domowym – twierdzi Justyna Delmanowicz, PR Manager z firmy  E.C.H.O Communications, odpowiedzialnej za komunikację marki Łucznik. – Wspomniane badania Millward Brown opisujące konsumenckie nastroje Europejczyków zwracają uwagę na powrót tendencji do doceniania prostych życiowych przyjemności w zaciszu domowym. Ludzie na nowo odkrywają domowe hobby -  uprawianie ogródka, przyjmowanie gości, gotowanie czy częstsze przebywanie z rodziną. Właśnie w takie trendy konsumenckie idealnie wpisuje się domowe szycie na maszynie – dodaje  Justyna Delmanowicz.

Komunikacja marki  i asortyment
Marka ŁUCZNIK stawia również na zmianę języka komunikacji. Odświeżeniu uległo logo marki, które dzięki połączeniu tradycyjnego napisu z nowoczesnym elementem graficznym nabrało wyraźnego charakteru. Atletyczna sylwetka łucznika wpisana w niebieski okrąg komunikuje dynamizm i zdecydowanie marki, a stylowe litery nawiązują do jej polskiej tradycji.

Kolejnym etapem realizacji strategicznych zmian w obszarze marki jest poszerzenie jej asortymentu. Trzy segmenty produktów ŁUCZNIK umożliwiają dobranie konkretnego modelu do umiejętności użytkownika. Wszystkie maszyny do szycia sygnowane logiem ŁUCZNIK pozwalają na osiągnięcie profesjonalnego efektu w warunkach domowych. Rewolucyjna strategia marki ŁUCZNIK przewiduje także otwarcie się na nowoczesne kanały dystrybucji, pozwalające na dotarcie z ofertą do szerszego grona konsumentów. Możliwość zakupu produktów przez internet ma zwiększyć ich dostępność i przyciągnąć młodszych amatorów szycia na maszynie.
Wszystkie działania związane z realizacją nowej strategii podejmowane są po to, by umocnić  pozycję Łucznika – jako lidera rynku maszyn do szycia i owerloków w Polsce i przekonać kobiety, że szycie znów stało się modne.


Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....