| Udostępnij

Jak wykorzystać linki sponsorowane w SEO PR?

Jak wesprzeć tradycyjną kampanię promocyjną? Paulina Niżankowska specjalistka SEM radzi, by zwrócić uwagę na wyszukiwarki. Umieszczane w nich linki sponsorowane coraz częściej uzupełniają akcje promocyjne. Dlaczego warto z nich korzystać? Oto kilka przykładów.

Rusza akcja promocyjna jednego z największych na świecie producentów samochodów. Wszyscy w popłochu przygotowują strategię kampanii. Dom mediowy odpowiedzialny za akcję zbiera ekipę i dopracowuje ostatnie plany. Wreszcie nadchodzi  wiekopomny dzień, w którym kilkumiesięczne przygotowania finalizowane są wypuszczeniem kampanii na rynek. Billboardy, spoty reklamowe,  reklamy radiowe, druki w czasopismach. Nawet najbardziej niestandardowe reklamy, w postaci ambientowych POS-ów,  zostają rozstawione w strategicznych częściach miast. Wszystko wygląda na idealnie dopracowane  aż do pewnego momentu.

Wykorzystaj wszystkie narzędzia reklamy

Dom mediowy zadbał o wszystkie outdoorowe formy kreacji, które miały stanowić sedno akcji promocyjnej. Okazało się, że natłok komunikatów o nowym modelu samochodu zaczął wzbudzać w ludziach  spore zainteresowanie. Innymi słowy cel został osiągnięty. W efekcie gazety, billboardy, radio, które zainicjowały akcję, sprowadziły ją do sieci gdzie ludzie zaczęli poszukiwania konkretów. Ponieważ wstępny etap kampanii dobiegał końca organizatorzy postanowili zadbać o lepszy  dostęp do informacji i uruchomili drugi etap promocji, który skupił działania w sieci.  Do serwisów mediowych trafiły notki prasowe na temat nowości jaka pojawiła się na rynku. Internauci pisali na forach internetowych oraz serwisach informacyjnych. Starano się dotrzeć do jak najdokładniejszych informacji.  Wydawało się, że twórcy kampanii zadbali o wszystko. Światowa marka pokazała klasę. Jednak tylko do  pewnego momentu – uważa Paulina Niżankowska, specjalista SEM w ADSEO.PL marki  Grupy Adweb i dodaje:
- Okazało się, że to co najważniejsze zostało pominięte, czyli wyszukiwarki pełne informacji. Wielu twórców akcji promocyjnych nie zdaje sobie sprawy z tego jak łatwo i skutecznie można wesprzeć każdą promocję kierując część swoich pomysłów kreacyjnych na wyszukiwarkę.

Jak?

Idealny przykład został zaprezentowany powyżej. Firma zadbała o wszystkie formy reklamy, które docierają do masowych odbiorców. Ale pominęła kampanię w wyszukiwarkach…

- Zamiast szukać po sieci banerów, podobnych do tych widzianych poza siecią, użytkownicy docierają do strony producenta lub poprzez wyszukiwarkę odwiedzają strony. Wyszukiwarka Google dodatkowo umożliwia komunikację z klientem. Jeśli użytkownik nie dostrzeże strony w wynikach organicznych to ma szansę zobaczyć ją w grupie linków sponsorowanych. Reklamy sponsorowane w wyszukiwarce umożliwiają słowną komunikację z klientem. Można go zaczepić jednym wyrażeniem, lub odpowiedzieć dokładnie na to czego poszukuje, dobierając w odpowiedni sposób słowa kluczowe. Jako narzędzie PRowe stanowi skuteczną formę reklamy budującą wizerunek firmy. Dla wirtuozów słowa to idealne narzędzie również w kwestii sprzedażowej. To co osiąga się miesiącami, w przypadku pozycjonowania niektórych branży, w tym przypadku można osiągnąć w kilka minut – twierdzi Paulina Niżankowska.

Producent samochodu zadbał o wysoką pozycję swojej strony firmowej jednak zapomniał o tym, że im wyżej jest się w wynikach wyszukiwarki tym szybciej dociera do niego potencjalni klienci. Wiele firm wykorzystując wpadkę producenta mogło wykorzystać, to uruchamiając promocję własnych marek, kreując tym samym swój wizerunek i tworząc nowe ścieżki komunikacji z klientem.

Jak wygląda to w praktyce?

- Jeśli firma przewiduje, krótkoterminową kampanię, której głównym celem jest wyprzedaż  produktów ze sklepu tzw. sezonowe okazje, to idealna okazja na uruchomienie kampanii linków sponsorowanych. Reklamy są nieustannie widoczne w czołowych miejscach wyszukiwania przez co od razu docierają do odbiorcy. Jednym podsuną pomysł na zrobienie prezentu ukochanej osobie, innym zasugerują, że być może brakuje im czegoś co obecnie mogą nabyć w tańszej cenie – twierdzi Pulina Niżankowska i dodaje, że reklamy Adwords idealnie sprawdzają się także w długookresowych kampaniach, które wymagają wsparcia wizerunkowego.

Budując strategię przemyśl wszystkie za i przeciw

- Nie jest jednak powiedziane, że reklamy Adwords mają skuteczność we wszystkich rodzajach promocji. Nikt nie twierdzi, że muszą być wykorzystane. Jednak w wielu przypadkach obserwacje działań domów mediowych oraz innych firm, które wspomagały promocję linkami potwierdziły, że pomagają one budować wizerunek i stanowią idealne uzupełnienie działań public relations prowadzonych dla marki – mówi Paulina Niżankowska.

Jak twierdzi Niżankowska, niektóre kampanie promocyjne, którym zabrakło wzmożonych działań w sieci  poległy ze względu na utrudnione dotarcie użytkownika do informacji. Internauci bowiem nie mogli odnaleźć konkretnych źródeł mówiących o prowadzonych przez firmę działaniach, co w efekcie uczyniło kampanię słabo widoczną i mało profesjonalną.


Tagi: , , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....