| Udostępnij

Kliknij mnie, czyli w jakie bannery klikamy najczęściej

Na klikalność reklamy displayowej, czyli popularnych bannerów w Internecie ma wpływ nie tylko rozmiar, ale także typ pliku bannera. Takie wnioski wynikają z raportu Smart AdMetrics przygotowanego przez dostawcę rozwiązań adserwerowych Smart AdServer.

Od czasu przeprowadzenia pierwszej kampanii reklamowej w Internecie (AT&T) minęło już 16 lat. Wskaźniki klikalności bannerów z roku na rok osiągają coraz niższe wartości. Średni CTR (ang. Click Through Rate) na poziomie 1% powoli odchodzi w zapomnienie. Można się spodziewać, że to zjawisko wkrótce dotyczyć będzie także stosunkowo świeżego rynku polskiego. Jak wynika z raportu Smart AdMetrics wskaźnik klikalności z 0,19 proc. w 2006 roku spadł do 0,16 proc. w roku 2008, natomiast w 2009 odnotował nieznaczny wzrost do poziomu 0,17 proc. Oznacza to, że obecnie, aby kliknięto w banner mniej niż dwukrotnie (1,7), musi on zostać wyświetlony 1000 razy.

Badania przeprowadzone przez Smart AdServer wykazały, że wśród formatów prowokujących najwyższą klikalność bardzo skuteczny okazuje się popularny format typu „tile”, czyli 300×250, osiągający wskaźnik kliknięć na poziomie 0,17 proc. Tradycyjne bannery poziome 468×60 i pionowe 120×600 osiągają wyniki raczej mierne, odpowiednio na poziomie 0,06 i 0,07 proc. Nawet popularny format horizontal widescreen 728×90 (30 proc. wszystkich bannerów), choć szerszych rozmiarów niż jego poprzednik, osiąga wskaźnik kliknięć na poziomie jedynie 0,09 proc., a więc zdecydowanie poniżej przeciętnej.

Nietrudno się domyślić, że wskaźniki kliknięć mogą wzrosnąć (nawet trzykrotnie) w zależności od powierzchni bannera. W odróżnieniu od wyżej wspomnianych formatów IAB, nowe typy bannerów o powiększonej powierzchni osiągają znacząco wyższe wskaźniki kliknięć. W przypadku bannera typu „tile” o rozmiarach 400×400 jest to 0,55 proc., a więc niemal trzykrotnie więcej od średniej wartości wskaźnika (0,17 proc.). Formaty bannerów odpowiadające rozmiarom strony w rozmiarze 800×600 zbliżają się natomiast do progu 1 proc., a wskaźnik dla jeszcze większych bannerów może nawet przekroczyć próg 3 proc. Założyć jednak trzeba, że większa powierzchnia bannera powoduje z pewnością także znaczny odsetek kliknięć przypadkowych.

Jak wykazały badania, poza powierzchnią na częstotliwość  kliknięć wpływa znacząco także format pliku bannera. Najpopularniejsze, bo stanowiące na rynku europejskim aż 65 proc., pliki flash osiągają raczej skromny wskaźnik kliknięć lokujący się na poziomie 0,13%, co stanowi z kolei mniej więcej połowę wartości wskaźnika dla plików graficznych (0,23 proc.). Natomiast obiecująco zapowiada się wciąż rzadko wykorzystywany format video – dziś jedynie 0,88 proc. emisji. W 2009 roku osiągnął wskaźnik kliknięć 0,84%, co stanowi wyraźną poprawę w stosunku do lat poprzednich.

Reklamodawcy myślą pragmatycznie i stosują coraz częściej formaty, które dowiodły swojej skuteczności. Podczas gdy popularność bannerów (300×250) wzrosła z 18 do 27 proc., wskaźnik dla form video w tym samym czasie podniósł się więcej niż czterokrotnie z 0,2 do 0,9 proc. Przyszłość form displayowych należy również do formatu rich media. Wciąż rzadko wykorzystywany, bo w jedynie 3 proc. przypadków, format również osiąga wysokie wskaźniki skuteczności. Formaty flash, takie jak: tapety (1,03 proc.), transparent flash (1,53 proc.), FT+banner (1,83 proc.), a zwłaszcza tło graficzne (2,74 proc.), nierzadko znacząco przekraczają próg 1 proc.

Źródło: Smart AdServer


Tagi: , , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

3 Komentarzy dla “Kliknij mnie, czyli w jakie bannery klikamy najczęściej”

  1. Chika pisze:

    Ad 1. Tak, rdzeń jest tylko dla Ciebie.Ad 2. Nie, nie będą zabijane.Ad 3. Nie, nie ma litimu:)Ad 4. Będzie to 2 lub 3 kwartał tego roku.Ad 5. Dokładnie tak, będzie można robić snapshoty i je odtwarzać. Jeśli chodzi o automatyzację, to na razie nie ma takiej możliwości (pkt 6).Ad 6. Na razie nie ma takiej możliwości. Obecnie trwają prace nad przygotowywaniem harmonogramu zadań, ale w tej chwili nie wiadomo, kiedy będzie wdrożony.

  2. Julia pisze:

    Witam ja klikam w banery które mnie interesują. Jak praca to np http://betreuerin.com.pl i jak wakacje to wszystkie które się pojawiają itd

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Pomysły na biznes - szukam / oferuję » Wzory gotowych biznes planów pod dotacje

» Witam, Oferujemy wzory gotowych biznes planów przygotowanych z myślą o dotacjach z Urzędu Pracy (handel, usługi, produkcja - od sklepu internetowego po pizzerie). W chwili obecnej dysponujemy ponad 40 różnymi wnioskami / biznes planami - które zostały przez Nas przygotowane i uzyskały dofinansowanie. Pełna listę wzorów, oraz możliwość zakupu, znajdą Państwo tutaj (proszę skopiować i wkleić link): http://www.biznesplany24.pl/biznesplan-pup-wzory.html...

Działalność gospodarcza » Biuro Rachunkowe KAWECCY Będzin. Sosnowiec. Dąbrowa Górnicza

» NOWA SIEDZIBA FIRMY !!! Z ogromną radością informujemy, że możemy zaprosić Państwa do naszej nowej siedziby biura rachunkowego, które mieści się przy ul. Wolności 109 w Będzinie. Serdecznie Zapraszamy. Kaweccy s.c. ul. Wolności 109 42-506 Będzin woj. śląskie tel. 509050305, 505100668. http://www.kaweccygroup.pl...

Prowadzenie firmy » Praca z systemem CRM - doświadczenia

» Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie pracy na systemie Berberis. Jakie są wasze doświadczenia i co ciekawego udało się wam z tego systemu wyciągnąć? Na co należy szczególnie zwracać uwagę, żeby mieć tego efekty?...

Strategie e-marketingu » Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego - jak?

» Podsumowanie roku i raport z marketingu internetowego. Jak to robicie? Jarek z Łodzi chciałby się dowiedzieć i wymienić uwagami. Lepiej pisać do mnie bezpośrednio na ezin@o2.pl...

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» To zacznijcie. Akurat dla biznesu jest to zbawienne, nawet jeśli macie przeciętną liczbę zleceń. Wiele zależy od danego przypadku, ale ogólnie skoro system Berberis masz w wersji darmowej, to czemu nie korzystać? Zamiast umieszczać wszystko na kartkach, chyba zdecydowanie lepiej tak to ogarnąć, prawda? W ten sposób nic nie zaginie....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Nie używamy....

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...