| Udostępnij

Kliknij mnie, czyli w jakie bannery klikamy najczęściej

Na klikalność reklamy displayowej, czyli popularnych bannerów w Internecie ma wpływ nie tylko rozmiar, ale także typ pliku bannera. Takie wnioski wynikają z raportu Smart AdMetrics przygotowanego przez dostawcę rozwiązań adserwerowych Smart AdServer.

Od czasu przeprowadzenia pierwszej kampanii reklamowej w Internecie (AT&T) minęło już 16 lat. Wskaźniki klikalności bannerów z roku na rok osiągają coraz niższe wartości. Średni CTR (ang. Click Through Rate) na poziomie 1% powoli odchodzi w zapomnienie. Można się spodziewać, że to zjawisko wkrótce dotyczyć będzie także stosunkowo świeżego rynku polskiego. Jak wynika z raportu Smart AdMetrics wskaźnik klikalności z 0,19 proc. w 2006 roku spadł do 0,16 proc. w roku 2008, natomiast w 2009 odnotował nieznaczny wzrost do poziomu 0,17 proc. Oznacza to, że obecnie, aby kliknięto w banner mniej niż dwukrotnie (1,7), musi on zostać wyświetlony 1000 razy.

Badania przeprowadzone przez Smart AdServer wykazały, że wśród formatów prowokujących najwyższą klikalność bardzo skuteczny okazuje się popularny format typu „tile”, czyli 300×250, osiągający wskaźnik kliknięć na poziomie 0,17 proc. Tradycyjne bannery poziome 468×60 i pionowe 120×600 osiągają wyniki raczej mierne, odpowiednio na poziomie 0,06 i 0,07 proc. Nawet popularny format horizontal widescreen 728×90 (30 proc. wszystkich bannerów), choć szerszych rozmiarów niż jego poprzednik, osiąga wskaźnik kliknięć na poziomie jedynie 0,09 proc., a więc zdecydowanie poniżej przeciętnej.

Nietrudno się domyślić, że wskaźniki kliknięć mogą wzrosnąć (nawet trzykrotnie) w zależności od powierzchni bannera. W odróżnieniu od wyżej wspomnianych formatów IAB, nowe typy bannerów o powiększonej powierzchni osiągają znacząco wyższe wskaźniki kliknięć. W przypadku bannera typu „tile” o rozmiarach 400×400 jest to 0,55 proc., a więc niemal trzykrotnie więcej od średniej wartości wskaźnika (0,17 proc.). Formaty bannerów odpowiadające rozmiarom strony w rozmiarze 800×600 zbliżają się natomiast do progu 1 proc., a wskaźnik dla jeszcze większych bannerów może nawet przekroczyć próg 3 proc. Założyć jednak trzeba, że większa powierzchnia bannera powoduje z pewnością także znaczny odsetek kliknięć przypadkowych.

Jak wykazały badania, poza powierzchnią na częstotliwość  kliknięć wpływa znacząco także format pliku bannera. Najpopularniejsze, bo stanowiące na rynku europejskim aż 65 proc., pliki flash osiągają raczej skromny wskaźnik kliknięć lokujący się na poziomie 0,13%, co stanowi z kolei mniej więcej połowę wartości wskaźnika dla plików graficznych (0,23 proc.). Natomiast obiecująco zapowiada się wciąż rzadko wykorzystywany format video – dziś jedynie 0,88 proc. emisji. W 2009 roku osiągnął wskaźnik kliknięć 0,84%, co stanowi wyraźną poprawę w stosunku do lat poprzednich.

Reklamodawcy myślą pragmatycznie i stosują coraz częściej formaty, które dowiodły swojej skuteczności. Podczas gdy popularność bannerów (300×250) wzrosła z 18 do 27 proc., wskaźnik dla form video w tym samym czasie podniósł się więcej niż czterokrotnie z 0,2 do 0,9 proc. Przyszłość form displayowych należy również do formatu rich media. Wciąż rzadko wykorzystywany, bo w jedynie 3 proc. przypadków, format również osiąga wysokie wskaźniki skuteczności. Formaty flash, takie jak: tapety (1,03 proc.), transparent flash (1,53 proc.), FT+banner (1,83 proc.), a zwłaszcza tło graficzne (2,74 proc.), nierzadko znacząco przekraczają próg 1 proc.

Źródło: Smart AdServer


Tagi: , , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

2 Komentarzy dla “Kliknij mnie, czyli w jakie bannery klikamy najczęściej”

  1. Chika pisze:

    Ad 1. Tak, rdzeń jest tylko dla Ciebie.Ad 2. Nie, nie będą zabijane.Ad 3. Nie, nie ma litimu:)Ad 4. Będzie to 2 lub 3 kwartał tego roku.Ad 5. Dokładnie tak, będzie można robić snapshoty i je odtwarzać. Jeśli chodzi o automatyzację, to na razie nie ma takiej możliwości (pkt 6).Ad 6. Na razie nie ma takiej możliwości. Obecnie trwają prace nad przygotowywaniem harmonogramu zadań, ale w tej chwili nie wiadomo, kiedy będzie wdrożony.

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Programu? Zarabiajmy.pl to przecież strona - wizytówka Pana Piotra, który jest niezależnym specjalistą od funduszy inwestycyjnych....