| Udostępnij

Eksperyment iKoniec

Czy jedno medium odsyła do drugiego? Odpowiedź na to pytanie jest wynikiem przeprowadzonego eksperymentu badawczego w branży reklamowej. Prowadzące go firmy Aegis Media: (Carat, Vizeum, Hypermedia, Posterscope) i AMS sprawdzały to prowadząc kampanię reklamową dla istniejącego produktu iKoniec. Po jej zakończeniu okazało się, że połączenie dwóch nośników reklamowych – bilboardów i Internetu w Polsce dało lepsze rezultaty niż to samo zestawienie mediów w Wielkiej Brytanii.

Na uwagę zasługuje jednak sam eksperyment, podczas którego próbowano zmierzyć skuteczność kampanii
- W drugiej połowie lutego 2009 w Warszawie przeprowadzono kampanię reklamową nieistniejącego produktu o nazwie iKoniec. W kampanii wykorzystano stacjonarne nośniki OOH (billboardy i citylighty) oraz telewizję w wagonach metra CityINFOtv. Kampanii celowo nie wspierano żadnymi innymi działaniami. Równolegle uruchomiono stronę www.iKoniec.pl , gdzie umieszczono konkurs-zagadkę, co to jest iKoniec? – opowiada Gabriela Hankus-Matuszek, PR Manager w Hypermedia.

Kampania była powtórzeniem brytyjskiego eksperymentu firmy Posterscope UK i miała za cel odpowiedzieć na pytania: „Czy jedno medium odsyła do drugiego?” i  „Czy prezentacja nieznanej marki w przestrzeni miejskiej prowokuje do poszukiwań informacji o niej w Internecie?”. W Londynie prezentowano słowo „Oohgle” jako zbitek OOH oraz Google, a na stronie www było wyjaśnienie, że to kampania mierząca wpływ outdooru na zachowania w internecie. W Polsce słowem-hasłem stało się „iKoniec”, równie intrygujące co „Oohgle”, ale łatwiejsze do wymówienia i zapamiętania przez Polaków.

- Badanie zauważalności kampanii wykazało, że już po dwóch tygodniach ekspozycji nośników rozpoznał je co trzeci mieszkaniec miasta (34%). Jest to wysoki wskaźnik zważywszy na brak jakiegokolwiek wspomagania kampanii innymi mediami oraz dwutygodniowy okres ekspozycji. W trakcie trwania kampanii na domenie iKoniec odnotowano prawie tysiąc unikalnych użytkowników, którzy w połowie weszli na stronę po wpisaniu słowa iKoniec w wyszukiwarkę Google, ale połowa odwiedziła stronę od razu wpisując adres www.iKoniec.pl. Pokazuje to, że „googlowanie” w sieci jest naturalnych odruchem poszukiwania informacji oraz że konsumenci domyślnie zakładają, że marki i firmy mają swoje domeny.  Od razu wpisywali więc adres strony, która nigdzie nie była promowana – dodaje Gabriela Hankus-Matuszek.

Uzyskane Wyniki potwierdzają wysoką skuteczność reklamy zewnętrznej oraz silną skłonność konsumentów do szukania w sieci informacji na temat interesujących ich spraw.
-Uzyskaliśmy potwierdzenie tezy, że dobrze zaprojektowana i zaplanowana kampania przyciąga uwagę oraz skłania ludzi do szukania informacji w internecie: googlowanie stało się odruchem. Uzyskane wyniki pokazują, że połączenie reklamy zewnętrznej z reklamą internecie jest doskonałym rozwiązaniem dla grup, do których trudno jest dotrzeć z reklamą telewizyjną -  mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor komunikacji marketingowej i PR w AMS.

Powyższe rezultaty osiągnięto bez jakiejkolwiek sugestii na plakatach, że istnieje strona WWW. – Gdybyśmy na plakatach umieścili informację o adresie strony oraz o możliwości wygrania telefonu komórkowego, to ilość wejść byłaby zapewne wielokrotnie większa- dodaje Edward Korbel, dyrektor badań w Aegis Media.
Partnerami projektu były: Nokia, GG Network oraz Interactive Research Center.


Tagi: , , , , , , , , , , , ,


Podziel się tym artykułem:

Podobne artykuły:

Skomentuj

Wydarzenia TMT

Ostatnio na Forum BiznesNet.pl

Prowadzenie firmy » Czy używasz w firmie programu CRM?

» Jeśli chodzi o systemy, to na pewno Berberis, w wersji Minima. Kawał solidnego rozwiązania - mimo darmowości, macie tam mnóstwo funkcji, które na bank wykorzystacie. Największe znaczenie mają podstawowe parametry. Inna sprawa - system można normalnie testować, zresztą... skoro to darmowa wersja to jaki problem? Sami musicie wprowadzić dane, ocenić jakość działania, ale to jakoś specjalnie trudne nie będzie....

Prowadzenie firmy » PawełCar - opinie o aucie, Ostrzeszów

» Pomożecie? Nie znam tego komisu, a mam upatrzone świetne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16-v-po-lifcie-czujniki-parkowania-klimatyzacja-komputer-zamiany-ID6yHzJD.html Da się cokolwiek powiedzieć, na podstawie tego co widać w opisie i na fotkach?...

Najskuteczniejsze formy reklamy » Konkurs Złota Dwudziestka

» Ruszył konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 polskich producentów dóbr konsumpcyjnych, posiadających blogi firmowe, na których prezentowane są walory produktów. Pierwsza eliminacja już za nami: https://bruxer.wordpress.com/najlepsze-blogi-producentow/ Teraz zachęcamy wszystkich do współpracy w przygotowaniu kolejnej eliminacji. Jacy producenci ze swoimi blogami powinni być jeszcze uwzględnieni? Szukamy tych z najlepszymi blogami. Zachęcamy też do dyskusji nad kryteriami oceny, które w istocie dopiero są tworzone. (Brux) brux@post.com...

Praktyka e-biznesu » Reklama w Internecie, strona www lub e-sklep za darmo!!!

» Myslę, że dodanie firmy do katalogu wystarczy...

Marketing i reklama » Obniżamy ceny na popularne domeny

» Na Świętaobniżamy ceny rejestracji najpopularniejszych adresów. Domeny .EU oraz .PL kosztują teraz tylko 6,90 zł netto. Domeny w niskiej cenie można rejestrować zarówno będąc osobą prywatną, jak i przedsiębiorcą. Nie obowiązuje limit liczby rejestracji, a każdy klient może skorzystać z bonusów: bezpłatnego konta hostingowego Free kuponu FreshMail umożliwiającego wysyłkę mailingu do 10 000 odbiorców rabatu na program antywirusowy G Data Rejestrując domenę wraz z kontem hostingowym FREE po roku zapłacisz tylko za odnowienie domeny. Za przedłużenie konta hostingowego nie zapłacisz nic. Promocja trwa aż do 6 stycznia 2016 roku. Dodatkowe informacje i regulamin są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce Promocje. http://2be.pl/miko...

Rejestracja domen » Profesjonalny hosting teraz 90% taniej!

» Aktywując wybrany pakiet hostingowy w 2BE.pl na cały rok zapłacisz aż 90% mniej! To nie wszystko! Do każdego pakietu dodajemy zestaw bonusów, ułatwiających start strony w sieci. Zobacz listę. Pakiet Żółty = 25 zł netto Pakiet Czerwony = 55 zł netto I oczywiście 14-dniowy okres testowy całkowicie za darmo! Szczegóły oferty na naszej stronie internetowej. http://2be.pl/promocje/aktualne-promocje/hosting-90-taniej/...

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Swoją drogą, sprostowanie było, a opinii nie. Tak więc - bardzo profesjonalny facet, dobrze doradza moim zdaniem, zadowolenie 100%....

Opinie, komentarze i dyskusja pączkująca » Zarabiajmy.pl--korzystał ktoś?

» Programu? Zarabiajmy.pl to przecież strona - wizytówka Pana Piotra, który jest niezależnym specjalistą od funduszy inwestycyjnych....